[1.9TDI 1Z] Szarpanie przy niskich i wysokich obrotach.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Na dłuższą metę faktycznie to nie rozwiązuje problemu.Dlatego wymieniłem pompę .przemik pisze:To najprostsze i najgorsze rozwiazanie, a własciwie usuniecie skutku a nie przyczny. I tak w koncu nastawnik zasyfi sie tak ze bedzie szarpał pomimo odpietego impulsatora.MUNIOR pisze:To jest najprostsze i najtańsze rozwiązanie problemu.Też go zastosowałem ,zanim wymieniłem pompę .Również wyszukałem jak kolega na vw golf forum .To co trzeba zrobić to rozpiąć PIN43(BIAŁO-NIEBIESKI KABEL) od ECU, ale zrobienie tego od strony ECU wiąże się z większą robotą więc zrobiłem to od strony licznika. Wymontowałem zegary, przeglądnąłem wiązki i znalazłem. Przewód ten jest w wiązce NIEBIESKIEJ WTYCZKI przyłączanej do prędkościomierza, wystarczy go przeciąć i TYLE. Wiem że niektórym może się nie podobać takie rozwiązanie ale najważniejsze, że jest skuteczne, rozwiązanie to znalazłem na forum VW, koleś tak zrobił po czyszczeniu kilkukrotnym nastawnika, wymianie nastawnika, wymianie pompy a jego problemy nie ustępowały więc nie wytrzymał i przeciął i nie ma problmu już. Ja też już nie mam problemu. Nie ma to żadnego wpływu na auto, VAG też nic nie pokazuje, żadnych błędów.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To raczej wina kończącego się sprzęgła Mam dokładnie takie same objawy w 1,9td i na 100%wiem że to sprzęglo .Nowe sprzegło Luka już leży i czeka ,w przyszłym tygodniu się za to zabieram.Odepnij wtyczkę od impulsatora w skrzyni to się upewnisz czy to nastawnik <ok> ,ale wątpięnurpiotrek pisze:Witam podepnę się pod temat i zapytam.
Jak silnik złapie swoją temperaturę to przy ruszaniu strasznie szarpie jakbym z jakiegoś wysokiego biegu ruszał a potem jest już ok. Czy to też może być wina tego nieszczęsnego nastawnika???
witamMUNIOR pisze:To raczej wina kończącego się sprzęgła Mam dokładnie takie same objawy w 1,9td i na 100%wiem że to sprzęglo .Nowe sprzegło Luka już leży i czeka ,w przyszłym tygodniu się za to zabieram.Odepnij wtyczkę od impulsatora w skrzyni to się upewnisz czy to nastawnik <ok> ,ale wątpięnurpiotrek pisze:Witam podepnę się pod temat i zapytam.
Jak silnik złapie swoją temperaturę to przy ruszaniu strasznie szarpie jakbym z jakiegoś wysokiego biegu ruszał a potem jest już ok. Czy to też może być wina tego nieszczęsnego nastawnika???
autko jak jest zimne to nic nie szarpie dopiero jak złapie tęperature czyli chyba 90 stopni przy dislu jak się nie mylę to dopiero zaczyna się szarpanina przy ryszaniu. Czy tęperatura robi jakąś rużnicę dla sprzęgła? jeżeli tak to niestety jest , to jaki koszt zmiany ?? i jeszcze jedno pytanie gdzie dokładnie znajdę i jak się dostać do tej wtyczki impulsatora ???
dzięki za odpowiedź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
U mnie na początku też trzęsło dopiero po dobrym nagrzaniu silnika .Teraz trzęsie już cały czas przy ruszaniu.A wtyczkę znajdziesz jak otworzysz maskę po prawej stronie skrzyni ,jest dwie i to ta dolna jak się nie mylę ;-)Ja za Luka do td-eka zapłaciłem 350zeta ,za robotę nie wiem ile bo zawsze robię sam .A trzepanie całym silnikiem przy uszkodzonej tarczy sprzęgła jest tak charakterystyczne że nie da się tego pomylić z uszkodzonym nastawnikiem ,którego w td-eku nie manurpiotrek pisze:autko jak jest zimne to nic nie szarpie dopiero jak złapie tęperature czyli chyba 90 stopni
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No po tym co piszesz to faktycznie wygląda na nastawnik .A co do wydatków to sprzegło musisz nowe niestety ,ale nastawnik można wyczyścić choć proste to nie jest i wymaga vaga do prawidłowego ustawienia .Ale pompę używkę można za ok.400zeta kupić.Ja tak zrobiłem bo nie mam czasu na zabawę w czyszczenie (dałem 250zł) .Pasują prawie wszystkie pompy VP z silników 1,9 TDI zarówno 90 jak i 110 konnych .Mogą się róznić wtyczką .W niektórych nowszych silnikach różnią się też mocowaniem koła pasowego i flanszą i te bym sobie odpuściłnurpiotrek pisze:nastawnik jest do kitu bo jak odpuszczam czasem gaz to potem nie reaguje aż spadną mu obroty coś czuje że spore wydatki mnie czekają bo do tego dojdzie sprzęgło
Witam dziś sprawdziłem czemu mi auto czasami szarpie na 4 biegu, odpiołem kostkę w skrzyni od prędkościomierza i jak ręką odjął .Dużo się naczytałem na temat nastawnika nawet buczenie przy przyspieszaniu zmalało.Pytanie czy można jeździć z odpiętą kostką lub uciąć jeden z kabelków wchodzących do licznika od prędkościomierza. Jakie są tego minusy po coś to musi służyć. I czy lepiej go wyczyścić ile taka impreza i kogo polecacie na terenie Śląska kto się tym zajmuje. Za odpowiedź dzięki :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
możnajoandaw pisze:Pytanie czy można jeździć z odpiętą kostką lub uciąć jeden z kabelków wchodzących do licznika od prędkościomierza.
nie zauważyłem żadnychjoandaw pisze:Jakie są tego minusy
mało kto precyzyjnie jest w stanie odpowiedzieć na to pytanie ,ale zapewniam cię że jeżdżac z odciętym niebiesko białym kabelkiem którym idzie info z licznika do ECU ,nic się nie stanie zarówno silnikowi jak i ECU Odcinaj i zapomnij o problemie .U mnie efekt zabrudzonego nastawnika wyszedł dopiero po zmianie map w ECU .Na ori sterowniku nic a n ic nie szarpało .Ale nie po to robiłem mocniejszy program żeby jeżdzić na ori wiec 5 minut ,ciach i zapomniałem o problemiejoandaw pisze:po coś to musi służyć.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie mogłem się powstrzymać zeby wam pokazać co można zobaczyć we wnętrzu nastawnika .Po dobraniu się do mojego nastawnika oczom mym ukazał się taki oto widok :shock: opiłków metalu jak u tokarza :mrgreen: szczególnie szkodliwe są te na wirniku i rdzeniu elekrtomagnesu bo blokują swobodny ruch ,po dwóch godzinach zabawy auto śmiga jak nowe :mrgreen: Dla chętnych na samodzielne czyszczenie mała uwaga ;bez vaga nie ma mozliwości ustawienia zarówno napięcia na czujniku RSW ,jak i dawki paliwa .Nie da sie nawet po zaznaczeniu pozycji nastawnika na pompie ustawić dawki w prawidłowym zakresie .Jakby co to zapraszam do mnie chętnych na czyszczenie
Ostatnio zmieniony 18 cze 2010, 14:08 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.