Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
MartiZarecki

[B4 ABT] ustawienie zapłonu

Post autor: MartiZarecki » 25 wrz 2007, 10:36

Witam serdecznie.

Chcialbym sie dowiedzieć o sposób ustawienia zapłonu w silniku ABT (jaki ustawić kąt wyprzedzenia) i czy w tym silniku wystarczy regulacja na wolnych obrotach i kręcenie aparatem?

Silnik zasilany jest LPG.

Podpowiedzcie również jaką ustawić przerwę na świecach pod LPG (świece 1 elektrodowe)

Z góry dzięki za podpowiedzi

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 25 wrz 2007, 10:41

Witam.
Kąt wyprzedzenia zapłonu ustawia się na 6*, robi się to tylko na wolnych obrotach kręcąc aparatem.
Co do świec to mają być takie jak zaleca producent, nie kombinuj z modyfikowaniem przerwy, bo przedobrzysz. O świecach już był niedawno wątek i były tam podane typy świec różnych producentów do tego silnika, poszukaj.

MartiZarecki

Post autor: MartiZarecki » 25 wrz 2007, 11:08

Dzięki za odpowiedź

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 22 maja 2008, 20:54

Witam.Kolega kupił sobie lampe stroboskopową i chcielismy sprawdzić ustawienie zapłonu w jego audi(też ma ABT+LPG)Nie mogłem sprawdzic u siebie jak to jest bo żona mi auto zabrała :mrgreen:a sam u siebie lampą nie ustawiałem ale do rzeczy:Na kole zamachowym są 2 znaki "0" i jakies 2-3cm dalej jest"I"(wcięcie)Co ma być widoczne w okienku i w którym miejscu przy błysku lampy(nie ma regulacji kąta).Rozumiem,że "0"to GMP tłoka a to"I"?Czy jest to może te 6stopni wyprzedzenia?Z góry dzieki za podpowiedzi.Pozdrawiam :-P

mazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 16 gru 2007, 01:32
Lokalizacja: Kazimierza W.

Post autor: mazi » 23 maja 2008, 21:42

pirwszy znak (0) wskazuje GMP, wyciecie to 6stopni
"0" na kole zamachowym 6stopni na lampie (prawidlowo ustawiony zaplon)
"0" na lampie "I" na kole zamachowym (prawidlowo ustawiony zaplon)

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 14 kwie 2010, 22:36

Mam pytanie odnosnie ustawienia zaplonu, dzis zmienilem rozrzad, ktory jak sie okazalo byl zle ustawiony. Po zmianie i ustawieniu wszytskiego jak byc powinno wedle znakow teraz mam wrazenie, ze trzeba podczas odpalania dluzej krecic zeby odpalil. Przy zapolonie nie bylo nic grzebane podczas dzisiejszej wymiany, ale chyba jezeli rozrzad byl zle ustawiony to zaplonem moze ktos wczesniej tez sie bawil, korygowal nim te ustawienie i dlatego mam takie wrazenie?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 15 kwie 2010, 08:45

Jak nie ruszyłeś ustawień względem siebie kół rozrządu na wale i na wałku pośrednim to nie musisz ustawiać gdyż nie zmieniło to ustawienia aparatu względem koła zamachowego. Natomiast jeżeli nie masz pewności bądź tam sie coś zmieniło to trzeba ustawiać zapłon. Tak czy inaczej to sprawdziłbym ten zapłon.

Awatar użytkownika
Pablo_SC
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 29 mar 2008, 20:07
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Pablo_SC » 13 maja 2010, 11:38

Pozwole sobie odkurzyć ten temacik, bo mam małe pytanko. Wymieniłem ostatnio silnik i ten nowy inaczej odpala, tzn. mówiąc obrazkowo :-P :
- wcześniej było "cyk, cyk, cyk, cyk -> bum", czyli odpalał jakby na 4, zawsze identycznie...
- teraz jest "cyk, cyk -> b-bu-bum", czyli jakby, na 2 (z półobrotu? ;-) ), tylko w momencie zaskoczenia zadrży, jakby minimalnie na ułamek sekundy się lekko przydławił i potem już jest normalnie. Czasami na starym silniku zdażyło mi się minimalnie za wcześnie puścić kluczyk przed odpałem i wtedy przy ponownym przekręceniu kluczyka tak właśnie odpalał.
Czy to niedobrze? Jak powinno być prawidłowo? Będę ustawiał zapłon i tak sobie myślę, że to może ma coś wspólnego?

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 14 maja 2010, 12:29

Po remoncie silnika też mi tak odpalał tylko u mnie było cyk->bum przy mrozie -10 zeszłej zimy, sąsiadom aż szczęki odpadały, bo ich auta miały problemy ze startem. Po czasie "czas" odpalania zwiększył się nieznacznie teraz odpala 4x cyk->bum.
Wydaje mi się, że to kwestia układu NW i czystości silnika.

sadam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 09 mar 2010, 21:36
Lokalizacja: Błonie

Post autor: sadam » 18 paź 2011, 22:37

A jak to wyglada przy LPG? Na ile ustawić zapłon?

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 19 paź 2011, 11:59

Zapłon mam ustawiony jak fabryka podaje na 6 stopni, nie wiem jaki kąt jest zalecany przy zasilaniu LPG i jakie są plusy i minusy. Może ktoś się podzieli tą wiedzą.

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 20 paź 2011, 13:55

U mnie jest coś koło 8 stopni i jest ok :-P Taki mały kompromis między lpg i benzin... <ok>

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 22 paź 2011, 11:48

Ja coś słyszałem o 16 stopniach dla ABT z LPG, ale czy to prawda?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 22 paź 2011, 16:33

Nie to nie prawda. 16 stopni to bardzo opóźniony zapłon i nie ma prawa działać poprawnie. Zapłon w ABT ma być ustawiony na 6 stopni. Jesli masz auto po 1992 roku jest to tym bardziej istotne, bo motronic posiada mozliwosc regulacji zapłonu. Żle ustawiajac zapłon zaburzasz prace kompa.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 22 paź 2011, 19:36

To się nazywa elektroniczne wyprzedzanie zapłonu (mono-jetronic ma podciśnieniowe)
W motronicu wystarczy zablokować kompa i ustawić kąt jaki się podoba.
Doczytałem, że dla LPG zaleca się dodać nawet do 5 st. do wartości fabrycznej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl