[B4 ABT] ustawienie zapłonu
[B4 ABT] ustawienie zapłonu
Witam serdecznie.
Chcialbym sie dowiedzieć o sposób ustawienia zapłonu w silniku ABT (jaki ustawić kąt wyprzedzenia) i czy w tym silniku wystarczy regulacja na wolnych obrotach i kręcenie aparatem?
Silnik zasilany jest LPG.
Podpowiedzcie również jaką ustawić przerwę na świecach pod LPG (świece 1 elektrodowe)
Z góry dzięki za podpowiedzi
Chcialbym sie dowiedzieć o sposób ustawienia zapłonu w silniku ABT (jaki ustawić kąt wyprzedzenia) i czy w tym silniku wystarczy regulacja na wolnych obrotach i kręcenie aparatem?
Silnik zasilany jest LPG.
Podpowiedzcie również jaką ustawić przerwę na świecach pod LPG (świece 1 elektrodowe)
Z góry dzięki za podpowiedzi
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Witam.
Kąt wyprzedzenia zapłonu ustawia się na 6*, robi się to tylko na wolnych obrotach kręcąc aparatem.
Co do świec to mają być takie jak zaleca producent, nie kombinuj z modyfikowaniem przerwy, bo przedobrzysz. O świecach już był niedawno wątek i były tam podane typy świec różnych producentów do tego silnika, poszukaj.
Kąt wyprzedzenia zapłonu ustawia się na 6*, robi się to tylko na wolnych obrotach kręcąc aparatem.
Co do świec to mają być takie jak zaleca producent, nie kombinuj z modyfikowaniem przerwy, bo przedobrzysz. O świecach już był niedawno wątek i były tam podane typy świec różnych producentów do tego silnika, poszukaj.
Witam.Kolega kupił sobie lampe stroboskopową i chcielismy sprawdzić ustawienie zapłonu w jego audi(też ma ABT+LPG)Nie mogłem sprawdzic u siebie jak to jest bo żona mi auto zabrała :mrgreen:a sam u siebie lampą nie ustawiałem ale do rzeczy:Na kole zamachowym są 2 znaki "0" i jakies 2-3cm dalej jest"I"(wcięcie)Co ma być widoczne w okienku i w którym miejscu przy błysku lampy(nie ma regulacji kąta).Rozumiem,że "0"to GMP tłoka a to"I"?Czy jest to może te 6stopni wyprzedzenia?Z góry dzieki za podpowiedzi.Pozdrawiam
Mam pytanie odnosnie ustawienia zaplonu, dzis zmienilem rozrzad, ktory jak sie okazalo byl zle ustawiony. Po zmianie i ustawieniu wszytskiego jak byc powinno wedle znakow teraz mam wrazenie, ze trzeba podczas odpalania dluzej krecic zeby odpalil. Przy zapolonie nie bylo nic grzebane podczas dzisiejszej wymiany, ale chyba jezeli rozrzad byl zle ustawiony to zaplonem moze ktos wczesniej tez sie bawil, korygowal nim te ustawienie i dlatego mam takie wrazenie?
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jak nie ruszyłeś ustawień względem siebie kół rozrządu na wale i na wałku pośrednim to nie musisz ustawiać gdyż nie zmieniło to ustawienia aparatu względem koła zamachowego. Natomiast jeżeli nie masz pewności bądź tam sie coś zmieniło to trzeba ustawiać zapłon. Tak czy inaczej to sprawdziłbym ten zapłon.
Pozwole sobie odkurzyć ten temacik, bo mam małe pytanko. Wymieniłem ostatnio silnik i ten nowy inaczej odpala, tzn. mówiąc obrazkowo :
- wcześniej było "cyk, cyk, cyk, cyk -> bum", czyli odpalał jakby na 4, zawsze identycznie...
- teraz jest "cyk, cyk -> b-bu-bum", czyli jakby, na 2 (z półobrotu? ), tylko w momencie zaskoczenia zadrży, jakby minimalnie na ułamek sekundy się lekko przydławił i potem już jest normalnie. Czasami na starym silniku zdażyło mi się minimalnie za wcześnie puścić kluczyk przed odpałem i wtedy przy ponownym przekręceniu kluczyka tak właśnie odpalał.
Czy to niedobrze? Jak powinno być prawidłowo? Będę ustawiał zapłon i tak sobie myślę, że to może ma coś wspólnego?
- wcześniej było "cyk, cyk, cyk, cyk -> bum", czyli odpalał jakby na 4, zawsze identycznie...
- teraz jest "cyk, cyk -> b-bu-bum", czyli jakby, na 2 (z półobrotu? ), tylko w momencie zaskoczenia zadrży, jakby minimalnie na ułamek sekundy się lekko przydławił i potem już jest normalnie. Czasami na starym silniku zdażyło mi się minimalnie za wcześnie puścić kluczyk przed odpałem i wtedy przy ponownym przekręceniu kluczyka tak właśnie odpalał.
Czy to niedobrze? Jak powinno być prawidłowo? Będę ustawiał zapłon i tak sobie myślę, że to może ma coś wspólnego?
Po remoncie silnika też mi tak odpalał tylko u mnie było cyk->bum przy mrozie -10 zeszłej zimy, sąsiadom aż szczęki odpadały, bo ich auta miały problemy ze startem. Po czasie "czas" odpalania zwiększył się nieznacznie teraz odpala 4x cyk->bum.
Wydaje mi się, że to kwestia układu NW i czystości silnika.
Wydaje mi się, że to kwestia układu NW i czystości silnika.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok