Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Stylizacja - poszerzanie nadkoli

Koła, spojlery, grille, lotki, blendy z pominięciem rezania.
Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 18 kwie 2010, 20:05

Niki20, ta metoda jest bo jest ale raczej mało kto ją praktykuje.Może da radę zebrać ze 2mm ale to tez nie wiem.Jak zbierzesz za dużo materiału z felgi to zetniesz przylgnie w gniazdach śrub i najprawdopodobniej otwór centrujący.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 18 kwie 2010, 20:09

luk448, rozumiem, pomyśle nad tym. Dzięki wielkie. <piwo>

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 18 kwie 2010, 20:13

Niki20, nie ma za co, także najpierw zobacz czy jest z czego zbierać.Ale wydaje mi się że lepiej i bezpieczniej będzie poszerzyć nadkola jeśli już tak bardzo tego chcesz. :-/
Wątpię żebyś zdjął z felgi 5mm bo o tylu mm pisałeś.Wydaje mi się że przylgnie śrub pójdą się kochać a wtedy felgi na śmietnik. :cry:

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 18 kwie 2010, 21:24

luk448, no będę musiał sprawdzić ale z tego co wiem to za dużo tam do zebrania nie ma więc kiepska sprawa... :-/ No wiesz mnie osobiście wystające koła nie przeszkadzają ale niebieskim bardzo... :-x

Awatar użytkownika
kamilek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 528
Rejestracja: 04 lip 2009, 08:58
Lokalizacja: ŁUBNO/ RZE

Post autor: kamilek89 » 18 kwie 2010, 22:06

Niki20 nawet nie strasz że Cie dupnęli :-( człowiek się stara a tu nie doceniają:(

Awatar użytkownika
dydo85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2521
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:37
Lokalizacja: swd

Post autor: dydo85 » 18 kwie 2010, 23:51

kamilek89 pisze:Niki20 nawet nie strasz że Cie dupnęli człowiek się stara a tu nie doceniają:(
hehe no mam ten sam problem co wy :-D ale mnie jeszcze nie złapali :-P nat jak mówi Niki20, tzreba bedzie troszke kasy na przeglady odłożyć :mrgreen:
miałem okazje to widziec na live jak ta maszynaka wyciagała nadkola na golfie, jakby nie było na audi oocynku to bym to tez zrobił... ale ze jeste ocynk to sobie to daruje.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 18 kwie 2010, 23:57

a niech mi ktos poda definicje obrysu samochodu?

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 19 kwie 2010, 06:56

kolczat pisze:a niech mi ktos poda definicje obrysu samochodu?
Z tego co wiem, BIEŻNIK opony nie może wystawać poza obrys auta. O rancie felgi i czole opony nikt nie wspominał w przepisach.

Przynajmniej kiedyś tak było... może coś się zmieniło, ale ja w rozmowach z niebieskimi wolę się trzymać tej wersji i w razie niejasności prosić o kodeks. Zwykle przeszliby na inny temat :) u mnie xenon, więc i tak leżę :-P

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 19 kwie 2010, 08:33

:-?
ATLAS pisze: Z tego co wiem, BIEŻNIK opony nie może wystawać poza obrys auta. O rancie felgi i czole opony nikt nie wspominał w przepisach.

Przynajmniej kiedyś tak było... może coś się zmieniło, ale ja w rozmowach z niebieskimi wolę się trzymać tej wersji i w razie niejasności prosić o kodeks. Zwykle przeszliby na inny temat :) u mnie xenon, więc i tak leżę :-P
_________________
ATLAS, także spotkałem się z tym że bieżnik opony nie może wystawać poza obrys auta,stąd naciąganie opon,ale gdzieś na forum spotkałem się z wypowiedzią że nastąpiła zmiana w przepisach i teraz żadna CZĘŚĆ WIRUJĄCA ponoć nie może wystawać poza obrys auta.Ile w tym prawdy to nie wiem i tak samo trzymam się tej wersji z bieżnikiem. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 19 kwie 2010, 10:29

luk448 pisze:żadna CZĘŚĆ WIRUJĄCA ponoć nie może wystawać poza obrys auta
dobrze panowie nie ma znaczenia czy bierznik opona felga, ale podajcie mi co to jest obrys samochodu?
ATLAS pisze:u mnie xenon, więc i tak leżę
od 2000 roku kazde auto seryjnie wyposazone w xenon musi miec zawieszenie samopoziomujace, a przed tym rokiem tylko spryski, wiec da sie i z tego wytlumaczyc... jednak brak oznaczen przynajmniej ds1 na naszych soczewkach dyskfalifikuje nas od razu na stacji diagnostycznej, jednak nie kazdy policjant o tym wie, iwec warto miec swoje zdanie na ten temat ;]

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 19 kwie 2010, 10:33

Znalazłem coś takiego:


Cytuj:
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ

z dnia 1 lutego 1993 r.

w sprawie warunków technicznych i badań pojazdów.

(Dz. U. z dnia 28 grudnia 1997 r.)


Na podstawie art. 58 ust. 1 pkt 1 i art. 67 pkt 1 ustawy z dnia 1 lutego 1983 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 1992 r. Nr 11, poz. 41 i Nr 26, poz. 114) zarządza się, co następuje:

3. Prawo a poszerzone koła

Prawo Polskie definiuje szerokość kół, jakie możemy zamontować w aucie:

Podstawa prawna:
Dz.U.1996.155.772: Warunki techniczne i badania pojazdów.

Rozdział 2: Pojazdy samochodowe i przyczepy przeznaczone do łączenia z tymi pojazdami

§ 10. 1. Pojazd samochodowy powinien być wyposażony:
9) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony, a w przypadku kół bliźniaczych - nie mniejszej niż odległość między zewnętrznymi krawędziami opon; ponadto błotniki samochodów osobowych i motocykli, przy masie własnej pojazdu, powinny odpowiadać następującym warunkom:
a) kąt opasania koła przez błotnik powinien być taki, aby obejmował co najmniej z przodu 30° i z tyłu 50° od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś koła,
b) odległość między zewnętrzną krawędzią błotnika a osią koła w wymaganym kącie opasania nie może być większa niż dwukrotna wartość statycznego promienia opony,
c) najniższy punkt przecięcia tylnej krawędzi błotnika lub innego elementu pełniącego jego funkcję w płaszczyźnie symetrii opony nie może znajdować się wyżej niż 150 mm ponad poziomą płaszczyzną przechodzącą przez oś koła;
błotników nie wymaga się na pojazdach wyjątkowej konstrukcji;
10) w fartuchy odpowiednio przedłużające tylne błotniki od tyłu albo umieszczone dalej od kół niż błotniki, jeżeli przy masie własnej pojazdu błotnik lub inny znajdujący się w płaszczyźnie symetrii opony za tylnym kołem element nadwozia lub podwozia, osłaniający tylne koło (koła), położony jest wyżej nad jezdnią niż 0,25 odległości tego elementu od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś tylnego koła (kół), a dla samochodów osobowych i motocykli - wyżej niż ta odległość; odległość dolnej krawędzi fartucha od jezdni nie powinna przekraczać tych wielkości; szerokość fartucha nie powinna być mniejsza niż szerokość opony (opon); sztywność fartuchów powinna zapewniać ograniczenie do minimum ochlapywania pojazdów jadących z tyłu; fartuchów nie wymaga się w pojazdach o konstrukcji uniemożliwiającej ich umieszczenie,



na wystające koło jest punkt, gdzie jest napisane, że błotnik nie może być węższy jak opona, czyli w drugą stronę opona (koło) nie może być szersze niż nadkole, tzn nie może wystawać za jego obrys. I teraz kwestia interpretacji :P czy szerokość opony to szerokość bieżnika, czy szerokość opony to jest cała jej szerokość razem z naciągniętym wystającym poza bieżnik profilem. Bo to w sumie też jeszcze opona.

Jak się czepi to zabierze, jak nie za koła to za zenon albo coś innego.

(cytat zapożyczony z forum BMW-temat pisany w marcu 2010r więc a miarę aktualny).

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 19 kwie 2010, 10:37

no teraz wyraznie jest napsiane ze przepisy nie dotycza jakiegos wymyslonego przez forumowiczow terminu obrysu samochodu, do ktorego w moim przekonaniu zaliczam lusterko... co kazdy w tej chwili rozumie ze moje kola chowaja sie we wspomniany obrys, ale jednak przepisy dotycza blotnika, wiec jezeli policjant mi zacznie o obrysie to go wysmieje a jak zacznie o blotniku to jestem ugotowany, nawet wiedza na temat zenonu mi nie pomoze ;p

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 19 kwie 2010, 10:58

kolczat, koło nie może wystawać poza najbardziej wystający punkt nadkola więc raczej tłumaczenie z lusterkiem na nie wiele się zda.Z Policją nie ma co się spinać i dyskutować bo niestety z góry jesteśmy na przegranej pozycji.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 19 kwie 2010, 10:59

luk448, no moze odpuscic kola a uczepi sie kropli wody na klawiaturze silnika, znam temat ;] ale wiedze warto miec ;p

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 19 kwie 2010, 11:10

kolczat, ale w tym przypadku wiedza nie będzie szła w parze z przepisami. :mrgreen:
Mam jeszcze z ciekawości pytanie czy przy wyciąganiu tą maszynką nadkoli normą jest pękanie lakieru i ocynku?Bo chyba odpowiednio podgrzany błotnik nie powinien popękać?Jak to jest?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning wizualny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl