[All] Stylizacja - poszerzanie nadkoli
Niki20, nie ma za co, także najpierw zobacz czy jest z czego zbierać.Ale wydaje mi się że lepiej i bezpieczniej będzie poszerzyć nadkola jeśli już tak bardzo tego chcesz.
Wątpię żebyś zdjął z felgi 5mm bo o tylu mm pisałeś.Wydaje mi się że przylgnie śrub pójdą się kochać a wtedy felgi na śmietnik. :cry:
Wątpię żebyś zdjął z felgi 5mm bo o tylu mm pisałeś.Wydaje mi się że przylgnie śrub pójdą się kochać a wtedy felgi na śmietnik. :cry:
hehe no mam ten sam problem co wy ale mnie jeszcze nie złapali nat jak mówi Niki20, tzreba bedzie troszke kasy na przeglady odłożyć :mrgreen:kamilek89 pisze:Niki20 nawet nie strasz że Cie dupnęli człowiek się stara a tu nie doceniają:(
miałem okazje to widziec na live jak ta maszynaka wyciagała nadkola na golfie, jakby nie było na audi oocynku to bym to tez zrobił... ale ze jeste ocynk to sobie to daruje.
Z tego co wiem, BIEŻNIK opony nie może wystawać poza obrys auta. O rancie felgi i czole opony nikt nie wspominał w przepisach.kolczat pisze:a niech mi ktos poda definicje obrysu samochodu?
Przynajmniej kiedyś tak było... może coś się zmieniło, ale ja w rozmowach z niebieskimi wolę się trzymać tej wersji i w razie niejasności prosić o kodeks. Zwykle przeszliby na inny temat u mnie xenon, więc i tak leżę
ATLAS, także spotkałem się z tym że bieżnik opony nie może wystawać poza obrys auta,stąd naciąganie opon,ale gdzieś na forum spotkałem się z wypowiedzią że nastąpiła zmiana w przepisach i teraz żadna CZĘŚĆ WIRUJĄCA ponoć nie może wystawać poza obrys auta.Ile w tym prawdy to nie wiem i tak samo trzymam się tej wersji z bieżnikiem. :mrgreen:ATLAS pisze: Z tego co wiem, BIEŻNIK opony nie może wystawać poza obrys auta. O rancie felgi i czole opony nikt nie wspominał w przepisach.
Przynajmniej kiedyś tak było... może coś się zmieniło, ale ja w rozmowach z niebieskimi wolę się trzymać tej wersji i w razie niejasności prosić o kodeks. Zwykle przeszliby na inny temat u mnie xenon, więc i tak leżę
_________________
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
dobrze panowie nie ma znaczenia czy bierznik opona felga, ale podajcie mi co to jest obrys samochodu?luk448 pisze:żadna CZĘŚĆ WIRUJĄCA ponoć nie może wystawać poza obrys auta
od 2000 roku kazde auto seryjnie wyposazone w xenon musi miec zawieszenie samopoziomujace, a przed tym rokiem tylko spryski, wiec da sie i z tego wytlumaczyc... jednak brak oznaczen przynajmniej ds1 na naszych soczewkach dyskfalifikuje nas od razu na stacji diagnostycznej, jednak nie kazdy policjant o tym wie, iwec warto miec swoje zdanie na ten temat ;]ATLAS pisze:u mnie xenon, więc i tak leżę
Znalazłem coś takiego:
Cytuj:
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 1 lutego 1993 r.
w sprawie warunków technicznych i badań pojazdów.
(Dz. U. z dnia 28 grudnia 1997 r.)
Na podstawie art. 58 ust. 1 pkt 1 i art. 67 pkt 1 ustawy z dnia 1 lutego 1983 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 1992 r. Nr 11, poz. 41 i Nr 26, poz. 114) zarządza się, co następuje:
3. Prawo a poszerzone koła
Prawo Polskie definiuje szerokość kół, jakie możemy zamontować w aucie:
Podstawa prawna:
Dz.U.1996.155.772: Warunki techniczne i badania pojazdów.
Rozdział 2: Pojazdy samochodowe i przyczepy przeznaczone do łączenia z tymi pojazdami
§ 10. 1. Pojazd samochodowy powinien być wyposażony:
9) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony, a w przypadku kół bliźniaczych - nie mniejszej niż odległość między zewnętrznymi krawędziami opon; ponadto błotniki samochodów osobowych i motocykli, przy masie własnej pojazdu, powinny odpowiadać następującym warunkom:
a) kąt opasania koła przez błotnik powinien być taki, aby obejmował co najmniej z przodu 30° i z tyłu 50° od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś koła,
b) odległość między zewnętrzną krawędzią błotnika a osią koła w wymaganym kącie opasania nie może być większa niż dwukrotna wartość statycznego promienia opony,
c) najniższy punkt przecięcia tylnej krawędzi błotnika lub innego elementu pełniącego jego funkcję w płaszczyźnie symetrii opony nie może znajdować się wyżej niż 150 mm ponad poziomą płaszczyzną przechodzącą przez oś koła;
błotników nie wymaga się na pojazdach wyjątkowej konstrukcji;
10) w fartuchy odpowiednio przedłużające tylne błotniki od tyłu albo umieszczone dalej od kół niż błotniki, jeżeli przy masie własnej pojazdu błotnik lub inny znajdujący się w płaszczyźnie symetrii opony za tylnym kołem element nadwozia lub podwozia, osłaniający tylne koło (koła), położony jest wyżej nad jezdnią niż 0,25 odległości tego elementu od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś tylnego koła (kół), a dla samochodów osobowych i motocykli - wyżej niż ta odległość; odległość dolnej krawędzi fartucha od jezdni nie powinna przekraczać tych wielkości; szerokość fartucha nie powinna być mniejsza niż szerokość opony (opon); sztywność fartuchów powinna zapewniać ograniczenie do minimum ochlapywania pojazdów jadących z tyłu; fartuchów nie wymaga się w pojazdach o konstrukcji uniemożliwiającej ich umieszczenie,
na wystające koło jest punkt, gdzie jest napisane, że błotnik nie może być węższy jak opona, czyli w drugą stronę opona (koło) nie może być szersze niż nadkole, tzn nie może wystawać za jego obrys. I teraz kwestia interpretacji czy szerokość opony to szerokość bieżnika, czy szerokość opony to jest cała jej szerokość razem z naciągniętym wystającym poza bieżnik profilem. Bo to w sumie też jeszcze opona.
Jak się czepi to zabierze, jak nie za koła to za zenon albo coś innego.
(cytat zapożyczony z forum BMW-temat pisany w marcu 2010r więc a miarę aktualny).
Cytuj:
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 1 lutego 1993 r.
w sprawie warunków technicznych i badań pojazdów.
(Dz. U. z dnia 28 grudnia 1997 r.)
Na podstawie art. 58 ust. 1 pkt 1 i art. 67 pkt 1 ustawy z dnia 1 lutego 1983 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 1992 r. Nr 11, poz. 41 i Nr 26, poz. 114) zarządza się, co następuje:
3. Prawo a poszerzone koła
Prawo Polskie definiuje szerokość kół, jakie możemy zamontować w aucie:
Podstawa prawna:
Dz.U.1996.155.772: Warunki techniczne i badania pojazdów.
Rozdział 2: Pojazdy samochodowe i przyczepy przeznaczone do łączenia z tymi pojazdami
§ 10. 1. Pojazd samochodowy powinien być wyposażony:
9) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony, a w przypadku kół bliźniaczych - nie mniejszej niż odległość między zewnętrznymi krawędziami opon; ponadto błotniki samochodów osobowych i motocykli, przy masie własnej pojazdu, powinny odpowiadać następującym warunkom:
a) kąt opasania koła przez błotnik powinien być taki, aby obejmował co najmniej z przodu 30° i z tyłu 50° od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś koła,
b) odległość między zewnętrzną krawędzią błotnika a osią koła w wymaganym kącie opasania nie może być większa niż dwukrotna wartość statycznego promienia opony,
c) najniższy punkt przecięcia tylnej krawędzi błotnika lub innego elementu pełniącego jego funkcję w płaszczyźnie symetrii opony nie może znajdować się wyżej niż 150 mm ponad poziomą płaszczyzną przechodzącą przez oś koła;
błotników nie wymaga się na pojazdach wyjątkowej konstrukcji;
10) w fartuchy odpowiednio przedłużające tylne błotniki od tyłu albo umieszczone dalej od kół niż błotniki, jeżeli przy masie własnej pojazdu błotnik lub inny znajdujący się w płaszczyźnie symetrii opony za tylnym kołem element nadwozia lub podwozia, osłaniający tylne koło (koła), położony jest wyżej nad jezdnią niż 0,25 odległości tego elementu od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś tylnego koła (kół), a dla samochodów osobowych i motocykli - wyżej niż ta odległość; odległość dolnej krawędzi fartucha od jezdni nie powinna przekraczać tych wielkości; szerokość fartucha nie powinna być mniejsza niż szerokość opony (opon); sztywność fartuchów powinna zapewniać ograniczenie do minimum ochlapywania pojazdów jadących z tyłu; fartuchów nie wymaga się w pojazdach o konstrukcji uniemożliwiającej ich umieszczenie,
na wystające koło jest punkt, gdzie jest napisane, że błotnik nie może być węższy jak opona, czyli w drugą stronę opona (koło) nie może być szersze niż nadkole, tzn nie może wystawać za jego obrys. I teraz kwestia interpretacji czy szerokość opony to szerokość bieżnika, czy szerokość opony to jest cała jej szerokość razem z naciągniętym wystającym poza bieżnik profilem. Bo to w sumie też jeszcze opona.
Jak się czepi to zabierze, jak nie za koła to za zenon albo coś innego.
(cytat zapożyczony z forum BMW-temat pisany w marcu 2010r więc a miarę aktualny).
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
no teraz wyraznie jest napsiane ze przepisy nie dotycza jakiegos wymyslonego przez forumowiczow terminu obrysu samochodu, do ktorego w moim przekonaniu zaliczam lusterko... co kazdy w tej chwili rozumie ze moje kola chowaja sie we wspomniany obrys, ale jednak przepisy dotycza blotnika, wiec jezeli policjant mi zacznie o obrysie to go wysmieje a jak zacznie o blotniku to jestem ugotowany, nawet wiedza na temat zenonu mi nie pomoze ;p