[ B4 ABT ] Przewód paliwowy
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
W 1z są 2 6mm i 8mm jakiś czas temu wymieniałem.Tylko musisz wiedzieć o jednej rzeczy ,że o ile w dieslu, nie ma w nich ciśnienia to w samochodach z silnikiem benzynowym z wtryskiem paliwa ciśnienie dochodzić może do 6 atm i zastępowanie ori przewodów gumowym wężem jest ryzykowne.Więc jeżeli będziesz zmieniał na miedź to zwróć uwagę na połączenia żeby je wykonać jak należy.Bailando pisze:A jaka jest średnica tych przewodów ? Jutro zobaczę czy trzeba wymienić całość czy odcinek z całością jest dużo roboty?
Pozdro
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
W sumie nie jest aż tak dużo ,pasują idealnie w miejsca po starych przewodach trochę roboty jest w komorze silnika bo ciasno ale najważniejsze to odpowiedni przewód gumowy żeby to połączyć no i opaski.Te dwie rzeczy muszą być z górnej półki bo jak pisałem ciśnienie w układzie jest dość duże więc najlepiej jak wypowie się ktoś kto to już przerabiał.
Pozdro
Pozdro
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
No to zmierz suwmiarką i będziesz wiedział.Później tylko kup porządny przewód i opaski i zastąpisz przerdzewiałe przewody.W sumie ja jak bym wiedział że jest taka gimnastyka w komorze to też bym tam nie wchodził bo korozja jest tylko tam gdzie po przewodach wali żwirem podczas jazdy innej przyczyny nie ma no ale już zrobione.
W nowszych autach jest na tych przewodach specjalna osłona.
W nowszych autach jest na tych przewodach specjalna osłona.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Witam, podłączę się do tematu.
Piszecie tutaj, żeby zamienić przewód paliwowy na miedziany. Ja mam skorodowany w jednym miejscu i przecięty w innym przewód powrotny. Mam jednak pewną wątpliwość, czy benzyna nie reaguje w jakiś sposób z miedzią? Czy przewód nie zacznie korodować szybciej?
I jeszcze jedna sprawa. Przewód powrotny jest podłączony z tyłu samochodu do gumowej rurki za pomocą opaski, nie mogę jednak zobaczyć jak jest z przodu. Napiszcie czy z przodu też jest na opaskę czy może muszę dorobić specjalną złączkę (tak jak w przewodach hamulcowych).
Pozdrawiam.
Piszecie tutaj, żeby zamienić przewód paliwowy na miedziany. Ja mam skorodowany w jednym miejscu i przecięty w innym przewód powrotny. Mam jednak pewną wątpliwość, czy benzyna nie reaguje w jakiś sposób z miedzią? Czy przewód nie zacznie korodować szybciej?
I jeszcze jedna sprawa. Przewód powrotny jest podłączony z tyłu samochodu do gumowej rurki za pomocą opaski, nie mogę jednak zobaczyć jak jest z przodu. Napiszcie czy z przodu też jest na opaskę czy może muszę dorobić specjalną złączkę (tak jak w przewodach hamulcowych).
Pozdrawiam.
Mam ten sam problem, z tym że korozja jest już tak posunięta że będę się bał jechać do warsztatu... chciałem wymienić na oryginalne i wiecie ile mi zaśpiwewali w serwisie?! 1200 PLN! Szok!
Miedziane się podobno nie nadają - miedź się utlenia i robi miękka - zabawa na krótko.
Poradźcie proszę na co można to wymienić bo każdy mechanik jak tylko słyszy przy czym chcę kombinować to się kulturalnie żegna i pokazuje drzwi od warsztatu
Autem jeżdżą z rodziną więc nie chcę robić byle jak - boję się pożaru
Żona każe zrobić i sprzedać... szkoda mi niuni ale jeśli tyle mają kosztować do niej częsci to chyba nie będzie wyjścia
[ABC 80 1994r.]
Pozdrawiam
Miedziane się podobno nie nadają - miedź się utlenia i robi miękka - zabawa na krótko.
Poradźcie proszę na co można to wymienić bo każdy mechanik jak tylko słyszy przy czym chcę kombinować to się kulturalnie żegna i pokazuje drzwi od warsztatu
Autem jeżdżą z rodziną więc nie chcę robić byle jak - boję się pożaru
Żona każe zrobić i sprzedać... szkoda mi niuni ale jeśli tyle mają kosztować do niej częsci to chyba nie będzie wyjścia
[ABC 80 1994r.]
Pozdrawiam
Jeśli ktoś myśli o wymianie ori przewodów paliwowych to polecam zrobić to przewodami tekalana. Są to przewody z tworzywa elastyczne olejoodporne i wytrzymują ciśnienie do 15 atmosfer. Ja zrobiłem tak w swojej 80-ce i śmigam tak już rok czasu i nic się z tym nie dzieje. Diagnosta na przeglądzie również nie miał zastrzeżeń do takiego rozwiązania. Całkowity koszt jaki poniosłem to 60 PLN za 10 metrów przewodu fi 8, złączki do przewodów tekalana z gwintem M14 oraz nyple i podkładki miedziane. Nyple są potrzebne aby połączyć nowe przewody z tymi komorze silnika. Moje audi jest z silnikiem ABT.