Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 ABT ] Przewód paliwowy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Bailando
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 10 cze 2009, 00:44
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bailando » 24 kwie 2010, 23:22

A jaka jest średnica tych przewodów ? Jutro zobaczę czy trzeba wymienić całość czy odcinek z całością jest dużo roboty?

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 25 kwie 2010, 10:32

Bailando pisze:A jaka jest średnica tych przewodów ? Jutro zobaczę czy trzeba wymienić całość czy odcinek z całością jest dużo roboty?
W 1z są 2 6mm i 8mm jakiś czas temu wymieniałem.Tylko musisz wiedzieć o jednej rzeczy ,że o ile w dieslu, nie ma w nich ciśnienia to w samochodach z silnikiem benzynowym z wtryskiem paliwa ciśnienie dochodzić może do 6 atm i zastępowanie ori przewodów gumowym wężem jest ryzykowne.Więc jeżeli będziesz zmieniał na miedź to zwróć uwagę na połączenia żeby je wykonać jak należy.
Pozdro

Bailando
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 10 cze 2009, 00:44
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bailando » 25 kwie 2010, 10:40

A jeżeli będę chciał zastąpić je miedziowymi tak jak piszesz to dużo roboty jest aby je ze sobą połączyć? Bo tak zastanawiam się jak to zrobić

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 25 kwie 2010, 21:05

W sumie nie jest aż tak dużo ,pasują idealnie w miejsca po starych przewodach trochę roboty jest w komorze silnika bo ciasno ale najważniejsze to odpowiedni przewód gumowy żeby to połączyć no i opaski.Te dwie rzeczy muszą być z górnej półki bo jak pisałem ciśnienie w układzie jest dość duże więc najlepiej jak wypowie się ktoś kto to już przerabiał.
Pozdro

Bailando
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 10 cze 2009, 00:44
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bailando » 25 kwie 2010, 21:23

Dziś popołudniu położyłem się pod auto i ku zdziwieniu cala reszta przewodów nie ma ani grama rdzy. Zardzewiała jest tylko ta cześć co pokazałem na zdjęciu wiec tylko tymi kawałkami się zajmę tylko cały czas zastanawiam się jaka jest ich średnica? Bo nie chce dać albo za szerokich, albo za wąskich

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 25 kwie 2010, 21:32

No to zmierz suwmiarką i będziesz wiedział.Później tylko kup porządny przewód i opaski i zastąpisz przerdzewiałe przewody.W sumie ja jak bym wiedział że jest taka gimnastyka w komorze to też bym tam nie wchodził bo korozja jest tylko tam gdzie po przewodach wali żwirem podczas jazdy innej przyczyny nie ma no ale już zrobione.
W nowszych autach jest na tych przewodach specjalna osłona.

Bailando
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 10 cze 2009, 00:44
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bailando » 25 kwie 2010, 21:44

W sumie jest to rozwiązanie będę musiał tak zrobić tylko martwię się tym, ze pomiar może być nie dokładny bo ten stary przewód, aż się sypie. Jest cały mokry i napęczniały, jutro znowu wskoczę pod samochód. Dzięki za zainteresowanie tokarka606 <piwo>

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 25 kwie 2010, 21:46

A jaki problem zmierzyć go w miejscu gdzie nie ma korozji np. pod maską?

Bailando
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 10 cze 2009, 00:44
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bailando » 25 kwie 2010, 22:41

Wiem, wiem tak właśnie pomyślałem bo chwili, ze przecież przewody w każdym miejscu powinny być identyczne. Jeszcze raz dzięki tokarka606, teraz już wiem od czego zacząć. Najpierw pomiar potem wizyta u jakiś gaziarzy i do pracy <piwo>

kosmik903
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 kwie 2008, 22:09

Post autor: kosmik903 » 24 cze 2010, 17:05

Witam, podłączę się do tematu.
Piszecie tutaj, żeby zamienić przewód paliwowy na miedziany. Ja mam skorodowany w jednym miejscu i przecięty w innym przewód powrotny. Mam jednak pewną wątpliwość, czy benzyna nie reaguje w jakiś sposób z miedzią? Czy przewód nie zacznie korodować szybciej?

I jeszcze jedna sprawa. Przewód powrotny jest podłączony z tyłu samochodu do gumowej rurki za pomocą opaski, nie mogę jednak zobaczyć jak jest z przodu. Napiszcie czy z przodu też jest na opaskę czy może muszę dorobić specjalną złączkę (tak jak w przewodach hamulcowych).

Pozdrawiam.

Jachu99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 06 lip 2010, 21:34

Post autor: Jachu99 » 06 lip 2010, 22:08

Mam ten sam problem, z tym że korozja jest już tak posunięta że będę się bał jechać do warsztatu... chciałem wymienić na oryginalne i wiecie ile mi zaśpiwewali w serwisie?! 1200 PLN! Szok!
Miedziane się podobno nie nadają - miedź się utlenia i robi miękka - zabawa na krótko.
Poradźcie proszę na co można to wymienić bo każdy mechanik jak tylko słyszy przy czym chcę kombinować to się kulturalnie żegna i pokazuje drzwi od warsztatu :-P

Autem jeżdżą z rodziną więc nie chcę robić byle jak - boję się pożaru
Żona każe zrobić i sprzedać... szkoda mi niuni ale jeśli tyle mają kosztować do niej częsci to chyba nie będzie wyjścia
[ABC 80 1994r.]
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 06 lip 2010, 23:14

Lec na jakiś recykling/złom i wyciągaj po kolei co Ci potrzeba a nóż będzie w dobrym stanie

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 06 lip 2010, 23:16

Jachu99 pisze:Miedziane się podobno nie nadają
Mam u siebie w tdi'ku zastąpione rurkami miedzianymi od gazownika do tego ta rurka osłonieta jest wężykiem gumowym od tego czasu mija drugi rok i wszystko jest w najlepszym porządku <ok>

Jachu99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 06 lip 2010, 21:34

Post autor: Jachu99 » 07 lip 2010, 18:00

podobno olej napędowy nie jest tak agresywny chemicznie

rafi22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 30 maja 2010, 17:24

Post autor: rafi22 » 27 paź 2011, 00:26

Jeśli ktoś myśli o wymianie ori przewodów paliwowych to polecam zrobić to przewodami tekalana. Są to przewody z tworzywa elastyczne olejoodporne i wytrzymują ciśnienie do 15 atmosfer. Ja zrobiłem tak w swojej 80-ce i śmigam tak już rok czasu i nic się z tym nie dzieje. Diagnosta na przeglądzie również nie miał zastrzeżeń do takiego rozwiązania. Całkowity koszt jaki poniosłem to 60 PLN za 10 metrów przewodu fi 8, złączki do przewodów tekalana z gwintem M14 oraz nyple i podkładki miedziane. Nyple są potrzebne aby połączyć nowe przewody z tymi komorze silnika. Moje audi jest z silnikiem ABT.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl