[All]How to make - wyświetlacz temperatury zewnętrznej
Ja właśnie przed chwilą zamontowałem termometr i jest ok tylko nurtuje mnie jedno pytanie? Temperatura na wyświetlaczu jest cały czas podświetlona a czy nie powinno być tak,że podświetla się dopiero po włączeniu świateł????
[ Dodano: 2010-05-01, 17:34 ]
Co do pinów to sugerowałem się kolorem przewodów z opisu ze strony pierwszej a potem porównałem z pinami z rozebranej wtyczki.
[ Dodano: 2010-05-01, 17:34 ]
Co do pinów to sugerowałem się kolorem przewodów z opisu ze strony pierwszej a potem porównałem z pinami z rozebranej wtyczki.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Wyświetlacz podświetla się po zapłonie lub poprzez włączenie świateł.avant94 pisze:Ja właśnie przed chwilą zamontowałem termometr i jest ok tylko nurtuje mnie jedno pytanie? Temperatura na wyświetlaczu jest cały czas podświetlona a czy nie powinno być tak,że podświetla się dopiero po włączeniu świateł????
Jeśli masz kawałek wiązki za wtyczką to łączysz się tylko kolorami kabelków. Jeśli nie to i tak masz w pierwszym poście napisane z jakimi kolorami kabelków powinieneś się podłączyć i nawet numery pinów masz podane. Wystarczy popatrzeć w 1 post i tam masz wszystkorafgc pisze:Czy ma ktoś rozpiskę kostek w liczniku? Skąd mam wiedzieć, który pin to jest 3 a który 18?
Właśnie nie mam wtyczki a łączenia wolałbym zrobić w liczniku niż ciąć przewody, a co do numerów pinów to u mnie się nie zgadza. Dla przykładu na wtyce niebieskiej przewód biało-niebieski, na wtyce pin nr 1 jest tam gdzie wchodzą do niej kabelki (na gnieździe w liczniku jest to dolny lewy) i licząc od niego, pin 18 jest pusty, czyli nie ma w nim konektora. Jeśli przyjmę na odwrót, że pin nr 1 jest to dolny prawy, to licząc od niego pin 18 będzie przewód biało-niebieski. Czy ja mam źle opisaną wtykę?Audi Sport pisze: Jeśli masz kawałek wiązki za wtyczką to łączysz się tylko kolorami kabelków. Jeśli nie to i tak masz w pierwszym poście napisane z jakimi kolorami kabelków powinieneś się podłączyć i nawet numery pinów masz podane. Wystarczy popatrzeć w 1 post i tam masz wszystko
I jeszcze jedno, w wtyczce niebieskiej są dwa przewody biało niebieskie, czy to jest jakaś różnica do którego podłączę?
EDIT:
Dobra, pomyliłem się, nie zwróciłem uwagi, że te piny się liczy trochę inaczej.
Udało mi się dzisiaj zmajstrować całą instalację pod wyświetlacz, ale mam problem ze wskazaniami. Gdy silnik jest zimny lub auto jedzie pokazywana na wyświetlaczu temperatura pokrywa się z rzeczywistą, ale problem pojawia się w momencie gdy silnik jest rozgrzany, a auto stoi, wtedy wyświetlana temperatura jest znacznie wyższa niż rzeczywista (na zewnątrz 7 stopni, na wyświetlaczu nawet 20). Zaznaczam, że korekcja po prędkości jazdy jest podłączona, sam czujnik natomiast jest zamocowany w tym samym miejscu co u autora tego manuala, czyli tam gdzie seryjnie, tyle że jak włożyłem rękę za kratkę zderzaka temperatura była tam znacznie wyższa niż otoczenia, stąd też takie rozbieżności. I teraz pytanie w jakie miejsce mógłbym przełożyć czujnik, lub jak go odizolować od ciepła z komory silnika, tak aby nie było takiego przekłamania :?:
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Audi Sport, Dzisiaj organoleptycznie sprawdzałem gdzie jest chłodniej pchając łapska gdzie popadnie i wydawało mi się, że przed belką pod chłodnicą jest chłodniej niż za kratką pod lampą. MIODEK, ta opcja też dobra, będę musiał popatrzyć jak z miejscem na czujnik, i jak go rozsądnie przymocować, bo dzisiaj stojąc w korku na wyświetlaczu miałem 34 stopnie, gdzie na zewnątrz było coś koło 8 (optymistyczne to moje auto).
[ Dodano: 2010-05-09, 11:44 ]
Niestety mam kolejny problem z wyświetlaczem, a raczej jego wskazaniami. Wczoraj wszystko działało jak należy, poza dokładnością wskazań, ale to pomijam. Dzisiaj rano po włączeniu zapłonu wyświetlacz się podświetlił, ale nic nie pokazywał. Po kilkunastu kilometrach nagle ożył, tyle że wskazywał na temperaturę ponad 80 stopni, po czym zaczął szybkie odliczanie w dół jak w stoperze, zatrzymał się na jakiejś wartości by znowu zacząć odliczanie w górę i tak kilka razy. Na koniec przestał wyświetlać cokolwiek. Po przyjechaniu pod garaż zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu wszystko było ok. Sprawdzałem czy się przewody od wtyczki gdzieś nie poluzowały ale tam wszystko się dobrze trzyma. Obstawiam że może być coś nie tak ze zmajstrowanym przeze mnie czujnikiem, ale ze względu na nieprzewidywalność występowania tego zjawiska nie chciałbym go zmieniać bez powodu, bo nie wiem czy to jest przyczyna. Ma ktoś jakieś pomysły co może być nie tak :?:
[ Dodano: 2010-05-09, 11:44 ]
Niestety mam kolejny problem z wyświetlaczem, a raczej jego wskazaniami. Wczoraj wszystko działało jak należy, poza dokładnością wskazań, ale to pomijam. Dzisiaj rano po włączeniu zapłonu wyświetlacz się podświetlił, ale nic nie pokazywał. Po kilkunastu kilometrach nagle ożył, tyle że wskazywał na temperaturę ponad 80 stopni, po czym zaczął szybkie odliczanie w dół jak w stoperze, zatrzymał się na jakiejś wartości by znowu zacząć odliczanie w górę i tak kilka razy. Na koniec przestał wyświetlać cokolwiek. Po przyjechaniu pod garaż zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu wszystko było ok. Sprawdzałem czy się przewody od wtyczki gdzieś nie poluzowały ale tam wszystko się dobrze trzyma. Obstawiam że może być coś nie tak ze zmajstrowanym przeze mnie czujnikiem, ale ze względu na nieprzewidywalność występowania tego zjawiska nie chciałbym go zmieniać bez powodu, bo nie wiem czy to jest przyczyna. Ma ktoś jakieś pomysły co może być nie tak :?: