Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All]How to make - wyświetlacz temperatury zewnętrznej

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
rafgc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 17 cze 2007, 16:43
Lokalizacja: Morąg

Post autor: rafgc » 01 maja 2010, 16:43

Czy ma ktoś rozpiskę kostek w liczniku? Skąd mam wiedzieć, który pin to jest 3 a który 18?

avant94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:38
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: avant94 » 01 maja 2010, 17:25

Ja właśnie przed chwilą zamontowałem termometr i jest ok tylko nurtuje mnie jedno pytanie? Temperatura na wyświetlaczu jest cały czas podświetlona a czy nie powinno być tak,że podświetla się dopiero po włączeniu świateł????

[ Dodano: 2010-05-01, 17:34 ]
Co do pinów to sugerowałem się kolorem przewodów z opisu ze strony pierwszej a potem porównałem z pinami z rozebranej wtyczki.

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 01 maja 2010, 22:09

avant94 pisze:właśnie przed chwilą zamontowałem termometr i jest ok tylko nurtuje mnie jedno pytanie? Temperatura na wyświetlaczu jest cały czas podświetlona a czy nie powinno być tak,że podświetla się dopiero po włączeniu świateł????

tak jak zegarek w obrotku się świeci ;-)

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 01 maja 2010, 22:51

avant94 pisze:Ja właśnie przed chwilą zamontowałem termometr i jest ok tylko nurtuje mnie jedno pytanie? Temperatura na wyświetlaczu jest cały czas podświetlona a czy nie powinno być tak,że podświetla się dopiero po włączeniu świateł????
Wyświetlacz podświetla się po zapłonie lub poprzez włączenie świateł.
rafgc pisze:Czy ma ktoś rozpiskę kostek w liczniku? Skąd mam wiedzieć, który pin to jest 3 a który 18?
Jeśli masz kawałek wiązki za wtyczką to łączysz się tylko kolorami kabelków. Jeśli nie to i tak masz w pierwszym poście napisane z jakimi kolorami kabelków powinieneś się podłączyć i nawet numery pinów masz podane. Wystarczy popatrzeć w 1 post i tam masz wszystko :-P

avant94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:38
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: avant94 » 02 maja 2010, 08:33

MIODEK pisze:tak jak zegarek w obrotku się świeci
Fajnie tylko podświetlenie zegarka w obrotomierzu załącza mi się po włączeniu świateł a tutaj jest od razu.Czy tak powinno być ori?

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 02 maja 2010, 22:14

avant94 pisze:
MIODEK pisze:tak jak zegarek w obrotku się świeci
Fajnie tylko podświetlenie zegarka w obrotomierzu załącza mi się po włączeniu świateł a tutaj jest od razu.Czy tak powinno być ori?


U mnie obrotek podświetla się po przekręceniu zapłonu.... wyświetlacz po chwili tak samo...

Awatar użytkownika
rafgc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 17 cze 2007, 16:43
Lokalizacja: Morąg

Post autor: rafgc » 03 maja 2010, 12:56

Audi Sport pisze: Jeśli masz kawałek wiązki za wtyczką to łączysz się tylko kolorami kabelków. Jeśli nie to i tak masz w pierwszym poście napisane z jakimi kolorami kabelków powinieneś się podłączyć i nawet numery pinów masz podane. Wystarczy popatrzeć w 1 post i tam masz wszystko :-P
Właśnie nie mam wtyczki a łączenia wolałbym zrobić w liczniku niż ciąć przewody, a co do numerów pinów to u mnie się nie zgadza. Dla przykładu na wtyce niebieskiej przewód biało-niebieski, na wtyce pin nr 1 jest tam gdzie wchodzą do niej kabelki (na gnieździe w liczniku jest to dolny lewy) i licząc od niego, pin 18 jest pusty, czyli nie ma w nim konektora. Jeśli przyjmę na odwrót, że pin nr 1 jest to dolny prawy, to licząc od niego pin 18 będzie przewód biało-niebieski. Czy ja mam źle opisaną wtykę?

I jeszcze jedno, w wtyczce niebieskiej są dwa przewody biało niebieskie, czy to jest jakaś różnica do którego podłączę?

EDIT:

Dobra, pomyliłem się, nie zwróciłem uwagi, że te piny się liczy trochę inaczej.

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 03 maja 2010, 13:07

rafgc pisze:I jeszcze jedno, w wtyczce niebieskiej są dwa przewody biało niebieskie, czy to jest jakaś różnica do którego podłączę?
Do tej w której jest więcej białego od niebieskiego <ok>

Awatar użytkownika
_ukasz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 13 lip 2009, 00:47
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: _ukasz » 04 maja 2010, 19:33

W sumie podłączenie wyświetlacza już elegancko rozkminione w pierwszym poście, ale podrzucę wam schemat podłączenia wyświetlacza do audi 100, którego sam nie potrafię zrozumieć, może się komuś przyda.
Obrazek

Awatar użytkownika
benek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 09 lis 2007, 16:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: benek77 » 06 maja 2010, 20:03

Udało mi się dzisiaj zmajstrować całą instalację pod wyświetlacz, ale mam problem ze wskazaniami. Gdy silnik jest zimny lub auto jedzie pokazywana na wyświetlaczu temperatura pokrywa się z rzeczywistą, ale problem pojawia się w momencie gdy silnik jest rozgrzany, a auto stoi, wtedy wyświetlana temperatura jest znacznie wyższa niż rzeczywista (na zewnątrz 7 stopni, na wyświetlaczu nawet 20). Zaznaczam, że korekcja po prędkości jazdy jest podłączona, sam czujnik natomiast jest zamocowany w tym samym miejscu co u autora tego manuala, czyli tam gdzie seryjnie, tyle że jak włożyłem rękę za kratkę zderzaka temperatura była tam znacznie wyższa niż otoczenia, stąd też takie rozbieżności. I teraz pytanie w jakie miejsce mógłbym przełożyć czujnik, lub jak go odizolować od ciepła z komory silnika, tak aby nie było takiego przekłamania :?:

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 06 maja 2010, 22:51

benek77, W późniejszych rocznikach montowali też czujniki we wzmocnieniu czołowym pod chłodnica wody. Sprawdź czy tam nie jest czasem gorąco tylko tak od spodu auta. Jeśli temperatura jest taka sama jak otoczenia to montujesz tam i nie powinno być już problemów.

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 06 maja 2010, 22:59

benek77 pisze:I teraz pytanie w jakie miejsce mógłbym przełożyć czujnik, lub jak go odizolować od ciepła z komory silnika, tak aby nie było takiego przekłamania :?:

Ja u siebie mam wystawiony delikatnie z kratki, przyłapany opaską i żadnych przekłamań temp nie zauważyłem <ok>


Cyknę foto to podeślę ;-)

Awatar użytkownika
benek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 09 lis 2007, 16:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: benek77 » 07 maja 2010, 16:26

Audi Sport, Dzisiaj organoleptycznie sprawdzałem gdzie jest chłodniej pchając łapska gdzie popadnie i wydawało mi się, że przed belką pod chłodnicą jest chłodniej niż za kratką pod lampą. MIODEK, ta opcja też dobra, będę musiał popatrzyć jak z miejscem na czujnik, i jak go rozsądnie przymocować, bo dzisiaj stojąc w korku na wyświetlaczu miałem 34 stopnie, gdzie na zewnątrz było coś koło 8 (optymistyczne to moje auto).

[ Dodano: 2010-05-09, 11:44 ]
Niestety mam kolejny problem z wyświetlaczem, a raczej jego wskazaniami. Wczoraj wszystko działało jak należy, poza dokładnością wskazań, ale to pomijam. Dzisiaj rano po włączeniu zapłonu wyświetlacz się podświetlił, ale nic nie pokazywał. Po kilkunastu kilometrach nagle ożył, tyle że wskazywał na temperaturę ponad 80 stopni, po czym zaczął szybkie odliczanie w dół jak w stoperze, zatrzymał się na jakiejś wartości by znowu zacząć odliczanie w górę i tak kilka razy. Na koniec przestał wyświetlać cokolwiek. Po przyjechaniu pod garaż zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu wszystko było ok. Sprawdzałem czy się przewody od wtyczki gdzieś nie poluzowały ale tam wszystko się dobrze trzyma. Obstawiam że może być coś nie tak ze zmajstrowanym przeze mnie czujnikiem, ale ze względu na nieprzewidywalność występowania tego zjawiska nie chciałbym go zmieniać bez powodu, bo nie wiem czy to jest przyczyna. Ma ktoś jakieś pomysły co może być nie tak :?:

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 18 maja 2010, 14:54


peryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 25 lip 2009, 02:40

Post autor: peryt » 18 maja 2010, 23:46

Ja mam w oryginalnym miejscu ori czujnik po prawej stronie w kratce i tez przekłamuje ok 2C jak jest nagrzany a jak jadę to nawet przy 160 pokazywał na -10 - wynika z z tego ze nie podpiłem dobrze do czujnika prędkości?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl