Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.6 PP LPG] małe obroty + gaz, motor zgasł

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

[b3 1.6 PP LPG] małe obroty + gaz, motor zgasł

Post autor: ryju » 03 maja 2010, 23:21

Witam.

Koledzy dziś byłem nie mile zaskoczony jak podczas ruszania dodałem gazu do dechy i auto przy 1100 obrotów na minute przestało "ciągnąc" na sekundę (utrata mocy), a powyżej tego pułapu jechało normalnie. Stojąc na światłach i gazując tz od 950 obrotów znowu do dechy, wskazówka idzie potem się zatrzymuje i auto przygasało. Sytuacja na benz i lpg taka sama. Co to może być?

Dodam, że po zostawieniu auta na godzinę i ponownej jeździe wszystko wróciło do normy :roll:

Pytam ponieważ nie wiem czy coś z tym robić? Nie chce takiej niespodzianki w trasie.

Dzięki.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 04 maja 2010, 00:11

To może być przyczyna aparatu zapłonowego, palec, kopółka, świec, przewodów WN. Coś było ruszane ostatnio? Tylko raz tak miałeś? Może jakaś wilgoć tam sie dostała.

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 04 maja 2010, 10:28

zapal silnik,podnieś maske i dotykaj rekami kabli zapłonowych , jak cie kopnie to wiadomo co jest :mrgreen: i ściągnij kapturki ze świec i popatrz czy któras świeca nie jest okopcona

// uważaj na ortografy
Ostatnio zmieniony 04 maja 2010, 10:52 przez piotrek 250279, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 04 maja 2010, 17:14

Nic nie ruszałem. Świece wymieniane 3 miesiące temu na NGK (podczas montażu instalacji).

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 04 maja 2010, 17:50

Chyba jak do końca się nie popsuje to raczej nie znajdziesz przyczyny przez sześć lat użytkowania silnika PP nie miałem takiego przypadku żeby tracił moc wiadomo za to przyczyne mogą odpowiadać dwie rzeczy albo zanik napięcia lub coś z paliwem

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 05 maja 2010, 18:26

Dziś mija już drugi dzień od tej sytuacji i nadal wszystko w porządku więc chyba nie pozostaje mi nic innego jak cieszyć się z jazdy :->

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 05 maja 2010, 19:12

dotykales kabli wn ?nie kopia? Cos podobnego mnie tez spotkalo,ale u mnie kabel kopal

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 maja 2010, 19:37

Sprawdź tzw. podstawę gaźnika, czy guma nie pękła bo może tamtędy ciągnąć lewe powietrze. Możesz to zrobić oglądając ją albo bez użycia większej siły ruszać nią na boki słuchając czy praca silnika się nie zmienia.
A nie gasł bezpośrednio po hamowaniu silnikiem :?:

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 05 maja 2010, 22:25

Kabli nie dotykałem jeszcze.

Co do podstawy to 2 miesiące temu ją wymieniłem na jakąś niemiecką więc powinna troszkę wytrzymać.

Nie gaśnie po hamowaniu silnikiem.

[ Dodano: 2010-05-06, 21:05 ]
Dziś problem pojawił się na nowo. Odwiedziłem znajomego mechanika, otworzył maskę posprawdzał i poprawił styki w kopułce. Problem znikł ale jak wiadomo na chwile. Poradził mi żebym wymienił kable, kopułkę i palec to auto będzie jeździło. Teraz pytanie do Was jakie kable kupic? Bo NGK kosztują 170zł! A potem są inne firmy po 145zł, 80zł, a nawet 40zł. Co polecacie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl