Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 coupe AAH]szwankuje przełącznik Lpg I gen

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

[b4 coupe AAH]szwankuje przełącznik Lpg I gen

Post autor: shellah » 05 maja 2010, 23:00

Witam.Problem jak w temacie.Nie wiem co się ostatnio dzieje z nim,raz przełączy na gaz i zielona dioda sie pali a za jakiś czas zaświeci się czerwona i samo przełączy na Pb.
Jak poruszam trochę tym pudełkiem coś zaskakuje.
Mam pytanie czy mogą to być zimne luty w przełączniku?Czy mogę go przelutować od nowa?Tylko nie piszcie żebym kupił nowy bo on ma 3 miechy bo tamten musiałem wymienić ponieważ był w innym miejscu zamontowany i uderzyłem w nim kolanem i się rozsypał :-P i drugie pytanie czy te przełączniki mają w sobie regulacje czasu przełączania przy odpalaniu na Lpg?Chodzi mi po przekroczeniu obrotów?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 maja 2010, 00:02

Co do samoczynnego przełączania to sprawdź czy masz wszystkie kable dobrze dobrze podłączone bo może gdzieś któryś nie łączyć i będzie sam wracał do stanu takiego jak tuż po włączeniu zapłonu.
shellah pisze:i drugie pytanie czy te przełączniki mają w sobie regulacje czasu przełączania przy odpalaniu na Lpg?
Chodzi Ci o pozycję odpalania na benzynie z późniejszym samoczynnym przełączeniem na LPG? W przełącznikach od LPG I generacji jest zazwyczaj potencjometr do ustawiania obrotów przy których to nastąpi.

Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ltrs » 06 maja 2010, 11:08

Ja się tylko w II generacji spotkałem z automatycznym przełącznikiem, a już prawie 10 lat śmigam na lpg. Może ktoś sprzedał ci zły przełącznik i brakuje mu sygnału z tego emulatora spod maski?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 06 maja 2010, 12:50

nie sšdzę ponieważ wczeœniej œmigał bez zarzutów

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 17 lis 2010, 20:09

shellah, i jak tam u Ciebie??
Naprawiłeś czy nie. Bo mam to samo.

U mnie jest przełącznik i sterownik Bingo M.

Obrazek

Jade na gazie zielona dioda (czyli LPG).
Nagle gaśnie (żadna dioda się nie pali) czyli chodzi na paliwie.
Mijają 1 może 2 sekundy i zaczyna mrugać zielona (czyli czeka na przygazowanie).
Depnę na wyższe obroty żeby przełączyć. Zapala się zielona na 1 sekundkę i znowu gaśnie. I tak w kółko. Bez różnicy czy zimny czy ciepły. Czasem na zimnym czasem na ciepłym.
Mam takie cyrki w odstępach co pół roku. Zaczęło się w lato w ubiegłym roku. Zima spokój. Na wiosnę znowu kilka razy fochował się. W lato znowu raz się zdarzyło czy dwa.
W październiku z raz.
No i dzisiaj jak go rano odpaliłem. Do pracy pojechałem na PB.
Po pracy odpaliłem i też nie chciał przełączyć na LPG.
Robi mi się tak co jakiś czas.
Jest lipa, a potem ni z gruchy ni z pietruchy wszystko cacy.

Jak do jutra nie przejdzie to pojadę do gazownika.
Bo byłem u niego kiedyś z tym ale nie mógł namierzyć bo jak przyjechałem to oczywiście było wszystko OK.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 lis 2010, 20:42

Sprawdź czy prąd dopływa do sterownika bo pewnie wina zaniku +12V.

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 17 lis 2010, 21:25

Sterownika to rozumiem że do tej puchy z pomarańczową nalepką?
Tam dochodzi taka wiącha.

[ Dodano: 2010-11-17, 21:29 ]
Wuje Google taki schemat podaje.

Ale jak się domyślam to u mnie może być ciut inaczej to zrobione.

na którym to sprawdzić miejscu czy jest prund?

Obrazek

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 lis 2010, 21:51

Sprawdź we wtyczce tej skrzynki na czy na pinach:
14 - kolor czerwony masz plus gdy zapłon jest włączony
12 - czerwono-czarny czy jest cały czas plus
1 - czarny czy jest masa.

Jakby była możliwość to najpierw z tyłu kostki gdzie wchodzą kable później po odłączeniu wtyczki.
Zobacz czy przy akumulatorze (tam jest podłączony zapewne czerwony i ewentualnie czarny) podłączenie sterownika dobrze łączy.

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 17 lis 2010, 21:58

OK.
Jutro sprawdzę czy jest tam dojście i czy da radę zrobić.
Jak będzie mi jutro działać to lipa bo nie namierzę.
Zobaczymy.
Dzięki aldi. Jak dojdę czegoś to się odezwę.

[ Dodano: 2010-11-17, 22:20 ]
aldi, tak analizowałem ten schemat na sucho więc sprawdzić na 1 i 12 czy dochodzi do puszki prund (+ i masa na pinach 1 i 12).
Potem + ze stacyjki czyli pin 15 (a nie tak jak pisałeś 14).

14 oraz 3 to jest siwy z czujnika poziomu gazu i żółto zielony z TPS (eee??).

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 lis 2010, 22:29

sp.olsztyn pisze:Potem + ze stacyjki czyli pin 15 (a nie tak jak pisałeś 14).

14 oraz 3 to jest siwy z czujnika poziomu gazu i żółto zielony z TPS (eee??).
Plus po stacyjce jak wół 14 (patrz numer w tym kwadraciku przed napisem czerwony).

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 17 lis 2010, 22:54

aldi, ahaha.
Sorki.
Mój błąd.
Bo ten kabel tak jakby wchodził przy kostce w nr 15 (tak głupio to na tym schemaciku wygląda).

[ Dodano: 2010-11-18, 08:49 ]
"Poruchałem" ( :-) ) trochę te kabelki przy aku i bezpiecznik od aku i chodzi.
Nie wiem czy to zbieg okoliczności i się samo naprawiło (bo wcześniej samo ni z gruchy ni z pietruchy ustępowało)czy dzięki temu że poruszałem kablami i bezpiecznikiem, bo nie odpalałem przed zabiegiem.

Pętelki od kabelków przy klemach były sztywne. Nic się nie ruszało na luźno.
Zobaczę dzisiaj.
Odpalę go i poruszam nimi zobaczyć czy się rozłączy.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 18 lis 2010, 17:29

U mnie naprawiłem a winny był jaknajbardziej przełącznik i elektrozawór-ten drugi przy reduktorze.Po prostu nie chciał się otwierać i puszczać Lpg-gdy postukałem w niego cięższym narzędziem zadziałał.
Inna sprawa jeśli styki śniedzieją ;-)

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 20 lis 2010, 16:37

Z tego co zauważyłem u mnie z cewki idzie czerwony i czarny.
i na czerwonym jest bezpiecznik.
Poruszałem tym i się rozłączyło.
Ale już nie chciało się naprawić.

Wyjąłem wtyczkę od sterownika.
Na pinach 12 i 1 było zasilanie i masa. Nie sprawdzałem 14 bo nie miałem rozpiski przy sobie i nie wiedziałem która to jest 14 ale wsadziłem wtyczkę spowrotem w sterownik (i zaskoczyło i trzyma na razie ok.
Jutro może sprawdzę dokładnie.
Ale któryś z pinów był osmolony. Wtyczka biała to było widać takie zabrązowienie.
Jutro jeszcze powalczę jak będę miał chwilę i opiszę. Może jakieś fotki porobię. Może komuś się przyda.

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Post autor: pawel_m » 20 lis 2010, 20:27

Pytanie do kolegi shellah- czy elektrozawory da się dokupić nowe(ile może kosztować)? Czy masz przy reduktorze taki mały czarny elektrozawór z dwoma "wypustami" do podłączenia konektorków?

Awatar użytkownika
Loczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 514
Rejestracja: 30 sty 2007, 23:43
Lokalizacja: Oława

Post autor: Loczek » 21 lis 2010, 17:28

pawel_m pisze:Pytanie do kolegi shellah- czy elektrozawory da się dokupić nowe(ile może kosztować)? Czy masz przy reduktorze taki mały czarny elektrozawór z dwoma "wypustami" do podłączenia konektorków?
Odpowiem za kolegę, mam nadzieję że nikt się nie obrazi. Takie elektrozawory można dokupić, jakies 7 miesięcy temu kupwałem taki i koszt to jest w zależności od sklepu i producenta od 25-50 zł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl