[b4 coupe AAH]szwankuje przełącznik Lpg I gen
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
[b4 coupe AAH]szwankuje przełącznik Lpg I gen
Witam.Problem jak w temacie.Nie wiem co się ostatnio dzieje z nim,raz przełączy na gaz i zielona dioda sie pali a za jakiś czas zaświeci się czerwona i samo przełączy na Pb.
Jak poruszam trochę tym pudełkiem coś zaskakuje.
Mam pytanie czy mogą to być zimne luty w przełączniku?Czy mogę go przelutować od nowa?Tylko nie piszcie żebym kupił nowy bo on ma 3 miechy bo tamten musiałem wymienić ponieważ był w innym miejscu zamontowany i uderzyłem w nim kolanem i się rozsypał i drugie pytanie czy te przełączniki mają w sobie regulacje czasu przełączania przy odpalaniu na Lpg?Chodzi mi po przekroczeniu obrotów?
Jak poruszam trochę tym pudełkiem coś zaskakuje.
Mam pytanie czy mogą to być zimne luty w przełączniku?Czy mogę go przelutować od nowa?Tylko nie piszcie żebym kupił nowy bo on ma 3 miechy bo tamten musiałem wymienić ponieważ był w innym miejscu zamontowany i uderzyłem w nim kolanem i się rozsypał i drugie pytanie czy te przełączniki mają w sobie regulacje czasu przełączania przy odpalaniu na Lpg?Chodzi mi po przekroczeniu obrotów?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Co do samoczynnego przełączania to sprawdź czy masz wszystkie kable dobrze dobrze podłączone bo może gdzieś któryś nie łączyć i będzie sam wracał do stanu takiego jak tuż po włączeniu zapłonu.
Chodzi Ci o pozycję odpalania na benzynie z późniejszym samoczynnym przełączeniem na LPG? W przełącznikach od LPG I generacji jest zazwyczaj potencjometr do ustawiania obrotów przy których to nastąpi.shellah pisze:i drugie pytanie czy te przełączniki mają w sobie regulacje czasu przełączania przy odpalaniu na Lpg?
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
shellah, i jak tam u Ciebie??
Naprawiłeś czy nie. Bo mam to samo.
U mnie jest przełącznik i sterownik Bingo M.
Jade na gazie zielona dioda (czyli LPG).
Nagle gaśnie (żadna dioda się nie pali) czyli chodzi na paliwie.
Mijają 1 może 2 sekundy i zaczyna mrugać zielona (czyli czeka na przygazowanie).
Depnę na wyższe obroty żeby przełączyć. Zapala się zielona na 1 sekundkę i znowu gaśnie. I tak w kółko. Bez różnicy czy zimny czy ciepły. Czasem na zimnym czasem na ciepłym.
Mam takie cyrki w odstępach co pół roku. Zaczęło się w lato w ubiegłym roku. Zima spokój. Na wiosnę znowu kilka razy fochował się. W lato znowu raz się zdarzyło czy dwa.
W październiku z raz.
No i dzisiaj jak go rano odpaliłem. Do pracy pojechałem na PB.
Po pracy odpaliłem i też nie chciał przełączyć na LPG.
Robi mi się tak co jakiś czas.
Jest lipa, a potem ni z gruchy ni z pietruchy wszystko cacy.
Jak do jutra nie przejdzie to pojadę do gazownika.
Bo byłem u niego kiedyś z tym ale nie mógł namierzyć bo jak przyjechałem to oczywiście było wszystko OK.
Naprawiłeś czy nie. Bo mam to samo.
U mnie jest przełącznik i sterownik Bingo M.
Jade na gazie zielona dioda (czyli LPG).
Nagle gaśnie (żadna dioda się nie pali) czyli chodzi na paliwie.
Mijają 1 może 2 sekundy i zaczyna mrugać zielona (czyli czeka na przygazowanie).
Depnę na wyższe obroty żeby przełączyć. Zapala się zielona na 1 sekundkę i znowu gaśnie. I tak w kółko. Bez różnicy czy zimny czy ciepły. Czasem na zimnym czasem na ciepłym.
Mam takie cyrki w odstępach co pół roku. Zaczęło się w lato w ubiegłym roku. Zima spokój. Na wiosnę znowu kilka razy fochował się. W lato znowu raz się zdarzyło czy dwa.
W październiku z raz.
No i dzisiaj jak go rano odpaliłem. Do pracy pojechałem na PB.
Po pracy odpaliłem i też nie chciał przełączyć na LPG.
Robi mi się tak co jakiś czas.
Jest lipa, a potem ni z gruchy ni z pietruchy wszystko cacy.
Jak do jutra nie przejdzie to pojadę do gazownika.
Bo byłem u niego kiedyś z tym ale nie mógł namierzyć bo jak przyjechałem to oczywiście było wszystko OK.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Sprawdź we wtyczce tej skrzynki na czy na pinach:
14 - kolor czerwony masz plus gdy zapłon jest włączony
12 - czerwono-czarny czy jest cały czas plus
1 - czarny czy jest masa.
Jakby była możliwość to najpierw z tyłu kostki gdzie wchodzą kable później po odłączeniu wtyczki.
Zobacz czy przy akumulatorze (tam jest podłączony zapewne czerwony i ewentualnie czarny) podłączenie sterownika dobrze łączy.
14 - kolor czerwony masz plus gdy zapłon jest włączony
12 - czerwono-czarny czy jest cały czas plus
1 - czarny czy jest masa.
Jakby była możliwość to najpierw z tyłu kostki gdzie wchodzą kable później po odłączeniu wtyczki.
Zobacz czy przy akumulatorze (tam jest podłączony zapewne czerwony i ewentualnie czarny) podłączenie sterownika dobrze łączy.
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
OK.
Jutro sprawdzę czy jest tam dojście i czy da radę zrobić.
Jak będzie mi jutro działać to lipa bo nie namierzę.
Zobaczymy.
Dzięki aldi. Jak dojdę czegoś to się odezwę.
[ Dodano: 2010-11-17, 22:20 ]
aldi, tak analizowałem ten schemat na sucho więc sprawdzić na 1 i 12 czy dochodzi do puszki prund (+ i masa na pinach 1 i 12).
Potem + ze stacyjki czyli pin 15 (a nie tak jak pisałeś 14).
14 oraz 3 to jest siwy z czujnika poziomu gazu i żółto zielony z TPS (eee??).
Jutro sprawdzę czy jest tam dojście i czy da radę zrobić.
Jak będzie mi jutro działać to lipa bo nie namierzę.
Zobaczymy.
Dzięki aldi. Jak dojdę czegoś to się odezwę.
[ Dodano: 2010-11-17, 22:20 ]
aldi, tak analizowałem ten schemat na sucho więc sprawdzić na 1 i 12 czy dochodzi do puszki prund (+ i masa na pinach 1 i 12).
Potem + ze stacyjki czyli pin 15 (a nie tak jak pisałeś 14).
14 oraz 3 to jest siwy z czujnika poziomu gazu i żółto zielony z TPS (eee??).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
aldi, ahaha.
Sorki.
Mój błąd.
Bo ten kabel tak jakby wchodził przy kostce w nr 15 (tak głupio to na tym schemaciku wygląda).
[ Dodano: 2010-11-18, 08:49 ]
"Poruchałem" ( ) trochę te kabelki przy aku i bezpiecznik od aku i chodzi.
Nie wiem czy to zbieg okoliczności i się samo naprawiło (bo wcześniej samo ni z gruchy ni z pietruchy ustępowało)czy dzięki temu że poruszałem kablami i bezpiecznikiem, bo nie odpalałem przed zabiegiem.
Pętelki od kabelków przy klemach były sztywne. Nic się nie ruszało na luźno.
Zobaczę dzisiaj.
Odpalę go i poruszam nimi zobaczyć czy się rozłączy.
Sorki.
Mój błąd.
Bo ten kabel tak jakby wchodził przy kostce w nr 15 (tak głupio to na tym schemaciku wygląda).
[ Dodano: 2010-11-18, 08:49 ]
"Poruchałem" ( ) trochę te kabelki przy aku i bezpiecznik od aku i chodzi.
Nie wiem czy to zbieg okoliczności i się samo naprawiło (bo wcześniej samo ni z gruchy ni z pietruchy ustępowało)czy dzięki temu że poruszałem kablami i bezpiecznikiem, bo nie odpalałem przed zabiegiem.
Pętelki od kabelków przy klemach były sztywne. Nic się nie ruszało na luźno.
Zobaczę dzisiaj.
Odpalę go i poruszam nimi zobaczyć czy się rozłączy.
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Z tego co zauważyłem u mnie z cewki idzie czerwony i czarny.
i na czerwonym jest bezpiecznik.
Poruszałem tym i się rozłączyło.
Ale już nie chciało się naprawić.
Wyjąłem wtyczkę od sterownika.
Na pinach 12 i 1 było zasilanie i masa. Nie sprawdzałem 14 bo nie miałem rozpiski przy sobie i nie wiedziałem która to jest 14 ale wsadziłem wtyczkę spowrotem w sterownik (i zaskoczyło i trzyma na razie ok.
Jutro może sprawdzę dokładnie.
Ale któryś z pinów był osmolony. Wtyczka biała to było widać takie zabrązowienie.
Jutro jeszcze powalczę jak będę miał chwilę i opiszę. Może jakieś fotki porobię. Może komuś się przyda.
i na czerwonym jest bezpiecznik.
Poruszałem tym i się rozłączyło.
Ale już nie chciało się naprawić.
Wyjąłem wtyczkę od sterownika.
Na pinach 12 i 1 było zasilanie i masa. Nie sprawdzałem 14 bo nie miałem rozpiski przy sobie i nie wiedziałem która to jest 14 ale wsadziłem wtyczkę spowrotem w sterownik (i zaskoczyło i trzyma na razie ok.
Jutro może sprawdzę dokładnie.
Ale któryś z pinów był osmolony. Wtyczka biała to było widać takie zabrązowienie.
Jutro jeszcze powalczę jak będę miał chwilę i opiszę. Może jakieś fotki porobię. Może komuś się przyda.
Odpowiem za kolegę, mam nadzieję że nikt się nie obrazi. Takie elektrozawory można dokupić, jakies 7 miesięcy temu kupwałem taki i koszt to jest w zależności od sklepu i producenta od 25-50 zł.pawel_m pisze:Pytanie do kolegi shellah- czy elektrozawory da się dokupić nowe(ile może kosztować)? Czy masz przy reduktorze taki mały czarny elektrozawór z dwoma "wypustami" do podłączenia konektorków?