[B4 1Z 92'] Padnięty wtrysk sterujący ;-(.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 06 maja 2010, 20:22
- Lokalizacja: Lubartów
[B4 1Z 92'] Padnięty wtrysk sterujący ;-(.
Witam.
Tak jak w temacie mam problem z wtryskiem sterującym w swoim aucie. Niedawno zaświeciła mi się kontrolka "check". Zaprowadziłem auto do znajomego mechanika w celu podpięcia mojej niuni do kompa i....diagnoza błąd wtrysku sterującego ;-(. Auto pali bez żadnego problemu, nie szarpie nie kopci ale niestety idzie na 2/3 mocy ;-/. Zanim wziąłem się za napisanie tego posta przeszukałem całe forum w celu upewnienia się czy to na pewno wtrysk bo podobno czasem błąd wtrysku nie zawsze oznacza jego usterkę. Rezystancja wtrysku "zbadana" i kopa - wtrysk leży. Mechanior wyjął wtrysk w celu odczytu numeru części i zakupie używki bo nowy w serwisie kosztuje uwaga...............1650 zeta!!!!!! :shock: , a mówią, że tylko części do nowym aut są drogie. Reasumując mój wtrysk to część o numerze 028 130 201 A jednosprężynowy - przeszukałem allegro i nigdzie nie mogę znaleźć właściwej części. Proszę Was o pomoc czy może posiada ktoś z Was na zbyciu wtrysk sterujący o w/w numerach. Może znacie kogoś kto taki podzespół posiada i może go sprzedać. Ewentualnie co w przypadku gdy nie uda mi się dostać popranego wtryskiwacza? Jakie polecacie rozwiązanie tylko proszę nie to z zakupem nowego wtrysku w serwisie .
Tak jak w temacie mam problem z wtryskiem sterującym w swoim aucie. Niedawno zaświeciła mi się kontrolka "check". Zaprowadziłem auto do znajomego mechanika w celu podpięcia mojej niuni do kompa i....diagnoza błąd wtrysku sterującego ;-(. Auto pali bez żadnego problemu, nie szarpie nie kopci ale niestety idzie na 2/3 mocy ;-/. Zanim wziąłem się za napisanie tego posta przeszukałem całe forum w celu upewnienia się czy to na pewno wtrysk bo podobno czasem błąd wtrysku nie zawsze oznacza jego usterkę. Rezystancja wtrysku "zbadana" i kopa - wtrysk leży. Mechanior wyjął wtrysk w celu odczytu numeru części i zakupie używki bo nowy w serwisie kosztuje uwaga...............1650 zeta!!!!!! :shock: , a mówią, że tylko części do nowym aut są drogie. Reasumując mój wtrysk to część o numerze 028 130 201 A jednosprężynowy - przeszukałem allegro i nigdzie nie mogę znaleźć właściwej części. Proszę Was o pomoc czy może posiada ktoś z Was na zbyciu wtrysk sterujący o w/w numerach. Może znacie kogoś kto taki podzespół posiada i może go sprzedać. Ewentualnie co w przypadku gdy nie uda mi się dostać popranego wtryskiwacza? Jakie polecacie rozwiązanie tylko proszę nie to z zakupem nowego wtrysku w serwisie .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No niestety jednosprężynkowe wtryski są "na wymarciu" Pewnie masz zetora z lat 92-93 na przepływce boscha .Częsci zamiennych typu wtryski ,pompy ,przepływki ,w zasadzie nie ma jeśli nie liczyć pojedynczych egzemplarzy .Musisz szukać cierpliwie na allegro bo czasami widzę że ktoś oferuje części lub cały silnik do pierwszych modeli silnika 1Z .Albo pytać tu na forum .W sumie to masz wyjście ,po prostu zakładasz komplet wtrysków dwusprężynkowych łącznie ze sterującym i powinno to u ciebie chodzić bez problemuGregor_audi pisze:Reasumując mój wtrysk to część o numerze 028 130 201 A jednosprężynowy - przeszukałem allegro i nigdzie nie mogę znaleźć
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 06 maja 2010, 20:22
- Lokalizacja: Lubartów
MUNIOR czy w przypadku wymiany kompletu wtryskiwaczy na dwusprężynkowe jest konieczność wymiany innych podzespołów? Czy wtedy przewody zasilające wtryski też są do wymiany i czy np pompa zasilająca cały ten "interes" też będzie zdawać egzamin?MUNIOR pisze:W sumie to masz wyjście ,po prostu zakładasz komplet wtrysków dwusprężynkowych łącznie ze sterującym i powinno to u ciebie chodzić bez problemu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 06 maja 2010, 20:22
- Lokalizacja: Lubartów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Pompie bez różnicy a reszta tak jak piszeMUNIOR czy w przypadku wymiany kompletu wtryskiwaczy na dwusprężynkowe jest konieczność wymiany innych podzespołów? Czy wtedy przewody zasilające wtryski też są do wymiany i czy np pompa zasilająca cały ten "interes" też będzie zdawać egzamin?
UKI_XX pisze:na Twoim miejscu zrobiłbym jak piszą koledzy wyżej czyli założył wtryski dwusprężynowe, tylko pamiętaj że należy wymienić razem z przewodami i dać dystans 10mm pod podpórkę (żeby nie była pod kątem) no i śruby trzeba trochę dłuższe ale to nie jest problem
dystans można zrobić z nakrętki <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
nic dodać nic ująć <ok>MUNIOR pisze:Pompie bez różnicy a reszta tak jak piszeMUNIOR czy w przypadku wymiany kompletu wtryskiwaczy na dwusprężynkowe jest konieczność wymiany innych podzespołów? Czy wtedy przewody zasilające wtryski też są do wymiany i czy np pompa zasilająca cały ten "interes" też będzie zdawać egzamin?UKI_XX pisze:na Twoim miejscu zrobiłbym jak piszą koledzy wyżej czyli założył wtryski dwusprężynowe, tylko pamiętaj że należy wymienić razem z przewodami i dać dystans 10mm pod podpórkę (żeby nie była pod kątem) no i śruby trzeba trochę dłuższe ale to nie jest problem
dystans można zrobić z nakrętki <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 06 maja 2010, 20:22
- Lokalizacja: Lubartów
hej.
Właśnie wysiadłem ze swojego "Zetora" i uwaga.......... gęba jak na budyniu - uśmiech od ucha do ucha :lol: . W/w problem rozwiązany - dzięki pomocy kolegi Kostrz-a udało się namierzyć wtrysk jednosprężynkowy . Dzisiaj udałem się do Mariusza w celu wymiany w/w elementu. Po podmiance wtryskiwacza silniczek odpala zetor cyka kontrolka ""check" zgasła - 90 koników ponownie zawitało pod maskę mojego wozu . Ktoś zapyta.....hmmm też mi coś 90 koni, czym tu się chłopie chwalisz...ale chcę i czuję taką potrzebę. Dzięki uprzejmości i fachowym zabiegom kolegi Kostrza moja turbo bryka otrzymała kurację "dopalającą" i wymiata jak nigdy wcześniej. Dwa magiczne scalaczki plus program by mistrz Kostrz i nawet człowiek się nie połapie jak takie 1.9 TDI może za******lać :oops: ..............silnik rozgrzany no to jedziemy jedynka but bieg numer dwa tył ostro przysiada trzy ogień cztery to już dziewięć dyszek, a jest jeszcze piątka.....masakra :evil: Chcę wszystkim podziękować za pomoc i dobre rady . Wielki szacun dla Mariusza DZIĘKI!!!!!
P.S. Czy ktoś ma do sprzedania w dobrej cenie wtryski 216-stki :lol: Przepraszam rozmarzyłem się 8-) .
Właśnie wysiadłem ze swojego "Zetora" i uwaga.......... gęba jak na budyniu - uśmiech od ucha do ucha :lol: . W/w problem rozwiązany - dzięki pomocy kolegi Kostrz-a udało się namierzyć wtrysk jednosprężynkowy . Dzisiaj udałem się do Mariusza w celu wymiany w/w elementu. Po podmiance wtryskiwacza silniczek odpala zetor cyka kontrolka ""check" zgasła - 90 koników ponownie zawitało pod maskę mojego wozu . Ktoś zapyta.....hmmm też mi coś 90 koni, czym tu się chłopie chwalisz...ale chcę i czuję taką potrzebę. Dzięki uprzejmości i fachowym zabiegom kolegi Kostrza moja turbo bryka otrzymała kurację "dopalającą" i wymiata jak nigdy wcześniej. Dwa magiczne scalaczki plus program by mistrz Kostrz i nawet człowiek się nie połapie jak takie 1.9 TDI może za******lać :oops: ..............silnik rozgrzany no to jedziemy jedynka but bieg numer dwa tył ostro przysiada trzy ogień cztery to już dziewięć dyszek, a jest jeszcze piątka.....masakra :evil: Chcę wszystkim podziękować za pomoc i dobre rady . Wielki szacun dla Mariusza DZIĘKI!!!!!
P.S. Czy ktoś ma do sprzedania w dobrej cenie wtryski 216-stki :lol: Przepraszam rozmarzyłem się 8-) .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No to już druga w lubartowie po mojej audiczka z "poprawionymi" mapkami w sterowniku przez kolegę Kostrz-a :mrgreen: A kolega Gregor_audi z samego Lubartowa ?czy z okolicy? Bo widzę że nie dawno dołaczył do naszego grona Ja jeżdżę ciemnogranatowym avantem z białą klubową nalepką z lewej strony tylnej klapy .Jakbyśmy się spotkali gdzieś na ulicy to mrugnij światłami :mrgreen:Gregor_audi pisze:Dzięki uprzejmości i fachowym zabiegom kolegi Kostrza moja turbo bryka otrzymała kurację "dopalającą" i wymiata jak nigdy wcześniej. Dwa magiczne scalaczki plus program by mistrz Kostrz i nawet człowiek się nie połapie jak takie 1.9 TDI może za******lać
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Bo oni (ja również się staram :mrgreen: ) podchodzą do tego z pasją znając te silniki na wylot .I nie ma opcji żeby komuś potrzebującemu nie pomogli .Nie to co ci pożal się boże mechanicy od siedmiu boleści z których większość to niedouczeni naciągacze, potrafiący podłączyć pod kompa i skasować błędy ,co niektórzy potrafią nawet stwierdzić gazując na postoju że turbina padła :shock: Własnie poleciłem znajomemu czyszczenie turbiny ze zmienną geomertią u Kostrz-a .Niestety nie mógł sam wyciągnąc to zaprowadził do lokalnych "mechaników".Partacze nie potrafili nawet rozebrać żeby nie zasyfić wlotów oleju brudem z silnika .Bo zaslepić się pewnie nie chciało.Kostrz oczywiście wszystko wyczyscił i przedmuchał co trzeba .Ciekawe czy partaczom udało się założyć nie psując czegoś przy okazjilevis1991 pisze:ja tez bylem i jestem zadowolony z pracy jaka mi wlozyl kostrz w audi naprawde mega mechanik ktorego nie znalem nigdy polecam kostrza i Uki_XX z Parczewa
witam koledzy. mam promlem ze swoja 80. mianowicie padl mi wtrysk sterujacy ten z dlugim kablem. w zasadzie to jeszcze chyba poprzedniemu wlascicielowi bo dopiero kupilem to auto. samochod nie ma wogole mocy slabo pali no i silnik pracuje jak zwykly dizel a nie jak tdi. wie moze ktos co najlepiej zrobic z tym wtryskiem???
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Jaka jest pewność, że to wtrysk sterujący? Jeżeli na VAGu wyskoczył błąd wzniosu iglicy to nie znaczy że to wtrysk padł. U mnie przykładowo zaśniedział bezpiecznik ECU i raz łączył a raz nie i w ten sposób nie był regulowany statyczny kąt wtrysku, co objawiało się klepaniem silnika- porównał bym to z pracą silnika starego Merca
Zobacz bezpiecznik, on nie jest na głównej szynie w skrzynce, ale ma oddzielne gniazdo obok skrzynki z bezpiecznikami w podszybiu. Wartość napięcia na bezpieczniku to chyba 10A, a może 5A
Pozdrawiam
Zobacz bezpiecznik, on nie jest na głównej szynie w skrzynce, ale ma oddzielne gniazdo obok skrzynki z bezpiecznikami w podszybiu. Wartość napięcia na bezpieczniku to chyba 10A, a może 5A
Pozdrawiam