Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z 92'] Padnięty wtrysk sterujący ;-(.

Gregor_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 06 maja 2010, 20:22
Lokalizacja: Lubartów

[B4 1Z 92'] Padnięty wtrysk sterujący ;-(.

Post autor: Gregor_audi » 06 maja 2010, 20:48

Witam.

Tak jak w temacie mam problem z wtryskiem sterującym w swoim aucie. Niedawno zaświeciła mi się kontrolka "check". Zaprowadziłem auto do znajomego mechanika w celu podpięcia mojej niuni do kompa i....diagnoza błąd wtrysku sterującego ;-(. Auto pali bez żadnego problemu, nie szarpie nie kopci ale niestety idzie na 2/3 mocy ;-/. Zanim wziąłem się za napisanie tego posta przeszukałem całe forum w celu upewnienia się czy to na pewno wtrysk bo podobno czasem błąd wtrysku nie zawsze oznacza jego usterkę. Rezystancja wtrysku "zbadana" i kopa - wtrysk leży. Mechanior wyjął wtrysk w celu odczytu numeru części i zakupie używki bo nowy w serwisie kosztuje uwaga...............1650 zeta!!!!!! :shock: , a mówią, że tylko części do nowym aut są drogie. Reasumując mój wtrysk to część o numerze 028 130 201 A jednosprężynowy - przeszukałem allegro i nigdzie nie mogę znaleźć właściwej części. Proszę Was o pomoc czy może posiada ktoś z Was na zbyciu wtrysk sterujący o w/w numerach. Może znacie kogoś kto taki podzespół posiada i może go sprzedać. Ewentualnie co w przypadku gdy nie uda mi się dostać popranego wtryskiwacza? Jakie polecacie rozwiązanie tylko proszę nie to z zakupem nowego wtrysku w serwisie :-/ .

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 maja 2010, 21:05

Gregor_audi pisze:Reasumując mój wtrysk to część o numerze 028 130 201 A jednosprężynowy - przeszukałem allegro i nigdzie nie mogę znaleźć
No niestety jednosprężynkowe wtryski są "na wymarciu" Pewnie masz zetora z lat 92-93 na przepływce boscha .Częsci zamiennych typu wtryski ,pompy ,przepływki ,w zasadzie nie ma jeśli nie liczyć pojedynczych egzemplarzy .Musisz szukać cierpliwie na allegro bo czasami widzę że ktoś oferuje części lub cały silnik do pierwszych modeli silnika 1Z .Albo pytać tu na forum .W sumie to masz wyjście ,po prostu zakładasz komplet wtrysków dwusprężynkowych łącznie ze sterującym i powinno to u ciebie chodzić bez problemu

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 06 maja 2010, 21:09

raczej zmień chyba wszystkie na 2 sprężynko-we tak jak pisze MUNIOR

Gregor_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 06 maja 2010, 20:22
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Gregor_audi » 06 maja 2010, 21:20

MUNIOR pisze:W sumie to masz wyjście ,po prostu zakładasz komplet wtrysków dwusprężynkowych łącznie ze sterującym i powinno to u ciebie chodzić bez problemu
MUNIOR czy w przypadku wymiany kompletu wtryskiwaczy na dwusprężynkowe jest konieczność wymiany innych podzespołów? Czy wtedy przewody zasilające wtryski też są do wymiany i czy np pompa zasilająca cały ten "interes" też będzie zdawać egzamin?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 06 maja 2010, 21:23

na Twoim miejscu zrobiłbym jak piszą koledzy wyżej czyli założył wtryski dwusprężynowe, tylko pamiętaj że należy wymienić razem z przewodami i dać dystans 10mm pod podpórkę (żeby nie była pod kątem) no i śruby trzeba trochę dłuższe ale to nie jest problem ;-)

dystans można zrobić z nakrętki <ok>

Gregor_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 06 maja 2010, 20:22
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Gregor_audi » 06 maja 2010, 22:01

...dzięki Panowie za podpowiedzi. Wstrzymam się jeszcze z tydzień może trafię ten wtrysk. Gdyby jednak nie to uczynię jak MUNIOR powiada.

Pozdro

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 maja 2010, 22:02

MUNIOR czy w przypadku wymiany kompletu wtryskiwaczy na dwusprężynkowe jest konieczność wymiany innych podzespołów? Czy wtedy przewody zasilające wtryski też są do wymiany i czy np pompa zasilająca cały ten "interes" też będzie zdawać egzamin?
Pompie bez różnicy ;-) a reszta tak jak pisze
UKI_XX pisze:na Twoim miejscu zrobiłbym jak piszą koledzy wyżej czyli założył wtryski dwusprężynowe, tylko pamiętaj że należy wymienić razem z przewodami i dać dystans 10mm pod podpórkę (żeby nie była pod kątem) no i śruby trzeba trochę dłuższe ale to nie jest problem ;-)

dystans można zrobić z nakrętki <ok>

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 08 maja 2010, 09:08

MUNIOR pisze:
MUNIOR czy w przypadku wymiany kompletu wtryskiwaczy na dwusprężynkowe jest konieczność wymiany innych podzespołów? Czy wtedy przewody zasilające wtryski też są do wymiany i czy np pompa zasilająca cały ten "interes" też będzie zdawać egzamin?
Pompie bez różnicy ;-) a reszta tak jak pisze
UKI_XX pisze:na Twoim miejscu zrobiłbym jak piszą koledzy wyżej czyli założył wtryski dwusprężynowe, tylko pamiętaj że należy wymienić razem z przewodami i dać dystans 10mm pod podpórkę (żeby nie była pod kątem) no i śruby trzeba trochę dłuższe ale to nie jest problem ;-)

dystans można zrobić z nakrętki <ok>
nic dodać nic ująć <ok>

Gregor_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 06 maja 2010, 20:22
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Gregor_audi » 21 maja 2010, 23:46

hej.

Właśnie wysiadłem ze swojego "Zetora" i uwaga.......... gęba jak na budyniu - uśmiech od ucha do ucha :lol: :-D . W/w problem rozwiązany - dzięki pomocy kolegi Kostrz-a udało się namierzyć wtrysk jednosprężynkowy :-) . Dzisiaj udałem się do Mariusza w celu wymiany w/w elementu. Po podmiance wtryskiwacza silniczek odpala zetor cyka kontrolka ""check" zgasła - 90 koników ponownie zawitało pod maskę mojego wozu ;). Ktoś zapyta.....hmmm też mi coś 90 koni, czym tu się chłopie chwalisz...ale chcę i czuję taką potrzebę. Dzięki uprzejmości i fachowym zabiegom kolegi Kostrza moja turbo bryka otrzymała kurację "dopalającą" i wymiata jak nigdy wcześniej. Dwa magiczne scalaczki plus program by mistrz Kostrz i nawet człowiek się nie połapie jak takie 1.9 TDI może za******lać :oops: ..............silnik rozgrzany no to jedziemy jedynka but bieg numer dwa tył ostro przysiada trzy ogień cztery to już dziewięć dyszek, a jest jeszcze piątka.....masakra :evil: Chcę wszystkim podziękować za pomoc i dobre rady ;). Wielki szacun dla Mariusza DZIĘKI!!!!!


P.S. Czy ktoś ma do sprzedania w dobrej cenie wtryski 216-stki :lol: Przepraszam rozmarzyłem się 8-) .

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 maja 2010, 23:27

Gregor_audi pisze:Dzięki uprzejmości i fachowym zabiegom kolegi Kostrza moja turbo bryka otrzymała kurację "dopalającą" i wymiata jak nigdy wcześniej. Dwa magiczne scalaczki plus program by mistrz Kostrz i nawet człowiek się nie połapie jak takie 1.9 TDI może za******lać
No to już druga w lubartowie po mojej audiczka z "poprawionymi" mapkami w sterowniku przez kolegę Kostrz-a :mrgreen: A kolega Gregor_audi z samego Lubartowa ?czy z okolicy? Bo widzę że nie dawno dołaczył do naszego grona ;-) Ja jeżdżę ciemnogranatowym avantem z białą klubową nalepką z lewej strony tylnej klapy .Jakbyśmy się spotkali gdzieś na ulicy to mrugnij światłami :mrgreen:

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 22 maja 2010, 23:51

ja tez bylem i jestem zadowolony z pracy jaka mi wlozyl kostrz w audi naprawde mega mechanik ktorego nie znalem nigdy :) polecam kostrza i Uki_XX z Parczewa :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 maja 2010, 17:18

levis1991 pisze:ja tez bylem i jestem zadowolony z pracy jaka mi wlozyl kostrz w audi naprawde mega mechanik ktorego nie znalem nigdy :) polecam kostrza i Uki_XX z Parczewa :)
Bo oni (ja również się staram :mrgreen: ) podchodzą do tego z pasją znając te silniki na wylot .I nie ma opcji żeby komuś potrzebującemu nie pomogli .Nie to co ci pożal się boże mechanicy od siedmiu boleści z których większość to niedouczeni naciągacze, potrafiący podłączyć pod kompa i skasować błędy ,co niektórzy potrafią nawet stwierdzić gazując na postoju że turbina padła :shock: Własnie poleciłem znajomemu czyszczenie turbiny ze zmienną geomertią u Kostrz-a .Niestety nie mógł sam wyciągnąc to zaprowadził do lokalnych "mechaników".Partacze nie potrafili nawet rozebrać żeby nie zasyfić wlotów oleju brudem z silnika .Bo zaslepić się pewnie nie chciało.Kostrz oczywiście wszystko wyczyscił i przedmuchał co trzeba .Ciekawe czy partaczom udało się założyć nie psując czegoś przy okazji ;-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 24 maja 2010, 10:25

MUNIOR pisze:Ciekawe czy partaczom udało się założyć nie psując czegoś przy okazji ;-)
myślę że nie i jak nasypali piachu w kanały olejowe turbiny to głupia rysa na ośce między wiatrakami może spowodować urwanie ośki :evil:
ale mam nadzieję że taki czarny scenariusz nie nastąpi ;-)

dronka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 22 sty 2012, 14:08
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: dronka » 09 lut 2012, 16:26

witam koledzy. mam promlem ze swoja 80. mianowicie padl mi wtrysk sterujacy ten z dlugim kablem. w zasadzie to jeszcze chyba poprzedniemu wlascicielowi bo dopiero kupilem to auto. samochod nie ma wogole mocy slabo pali no i silnik pracuje jak zwykly dizel a nie jak tdi. wie moze ktos co najlepiej zrobic z tym wtryskiem???

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 09 lut 2012, 17:05

Jaka jest pewność, że to wtrysk sterujący? Jeżeli na VAGu wyskoczył błąd wzniosu iglicy to nie znaczy że to wtrysk padł. U mnie przykładowo zaśniedział bezpiecznik ECU i raz łączył a raz nie i w ten sposób nie był regulowany statyczny kąt wtrysku, co objawiało się klepaniem silnika- porównał bym to z pracą silnika starego Merca :P
Zobacz bezpiecznik, on nie jest na głównej szynie w skrzynce, ale ma oddzielne gniazdo obok skrzynki z bezpiecznikami w podszybiu. Wartość napięcia na bezpieczniku to chyba 10A, a może 5A
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl