[B3 1.8 S] Duże spalanie na LOVATO super
[B3 1.8 S] Duże spalanie na LOVATO super
jeśli mam parownik LOVATO super do silników o wyższej mocy t.j. do 140 kW, a moje auto ma moc 90 kW , to czy spalanie będzie większe i od czego to zależy. Silnik 1.8 PM. na jednopunkcie spalanie 16-18l/100km
<ok> KM chyba:)davideks pisze:jeśli mam parownik LOVATO super do silników o wyższej mocy t.j. do 140 kW, a moje auto ma moc 90 kW
w PM'ce miałem 100KW BRC parownik , brala mi max 12 gazu w miescie , popatrz na swoj filtr powietrza czy czasem nie kfalifikuje sie do wymiany, filtr gazu, a potem mycie i czyszczeniem instalacji lpg wraz z regulacją mnie to wyniosło u gaziazy 50zł a efekty hmm bardzo zadowalajace były
Witam! Jak kolega wyżej napisał masz w silniku PM - 90KM czyli 66kW. Spalanie faktycznie spore ale sam typ reduktora nic nam nie powie. Za spalanie odpowiada sterownik oraz jego odpowiednie wyregulowanie. Ważne jest też ile ten reduktor przejeździł już w samochodzie (zaletą reduktorów Lovato jest ich trwałość, zdecydowanie większa niż innych). Proponuję zacząć od regulacji.
niestety regulacja nic nie daje. Parownik jest stosunkowo nowy ok. 2lata. filtry zmienione. Trochę kiepsko jest to wyregulować bo słabo reaguje na pokrętle mieszanki. Inst. I gen. Pozakładane jakieś dwa przekażniki (myśle że chodziło o emulacje). Zimą palił 20 więc chyba trzymanie takiego smoka nie ma sensu
[ Dodano: 2010-05-08, 19:08 ]
a swoją drogą czy ktoś wie po co jest ta śruba mosiężna na śrubokręt płaski na górze bo swego czasu pamiętam że ktoryś tam z kolei gazownik ją dokręcił a żaden kolejny jej nie dotykał
[ Dodano: 2010-05-08, 19:08 ]
a swoją drogą czy ktoś wie po co jest ta śruba mosiężna na śrubokręt płaski na górze bo swego czasu pamiętam że ktoryś tam z kolei gazownik ją dokręcił a żaden kolejny jej nie dotykał
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
a próbowałeś kręcić imbusem na tym głównym węzu gumowym od gazu??
Kiedyś sie tym bawiłem i spalanie rosło i malało w zaleznosci czy odkrecałem czy zakrecałem
Teraz mam optymalnie ustawione parownik równiez lovato rc90 załozony z 3 tyg temu nowy i nawet przy zmianie nie musiałem go regulowac.
A dodam że nonstop jezdzie tylko po miescie i spalanie oscyluje w granicach 11-12.5l max w trasie schodzi szybko do 7-8l
Kiedyś sie tym bawiłem i spalanie rosło i malało w zaleznosci czy odkrecałem czy zakrecałem
Teraz mam optymalnie ustawione parownik równiez lovato rc90 załozony z 3 tyg temu nowy i nawet przy zmianie nie musiałem go regulowac.
A dodam że nonstop jezdzie tylko po miescie i spalanie oscyluje w granicach 11-12.5l max w trasie schodzi szybko do 7-8l
Ta mosiężna śruba to najprawdopodobniej bajpas i powinien być odkręcony około 1,5 - 2 obrotów . Skoro masz PM to masz sondę lambda czyli regulacja powinna być prosta :
1. bajpas ustaw tak żeby przy zakręconej regulacji czułości membrany i odkręconym bajpasie były obroty 400 - 500 , dalej podnieś obroty regulacją czułości
2. podłącz woltomierz między sygnał sondy a masę silnika ( nie masę akumulatora , zakres 2V )
3. odpal autko i przejedź się sprawdzając wielkości na mierniku - przy słabym obciążeniu i wolnych obrotach może być poniżej 0,4V , przy ostrym deptaniu powinno być wzbogacenie czyli wskazanie powyżej 0,5V .
Jeżeli nie będziesz tego w stanie uzyskać to masz coś nie tak z układem LPG
1. bajpas ustaw tak żeby przy zakręconej regulacji czułości membrany i odkręconym bajpasie były obroty 400 - 500 , dalej podnieś obroty regulacją czułości
2. podłącz woltomierz między sygnał sondy a masę silnika ( nie masę akumulatora , zakres 2V )
3. odpal autko i przejedź się sprawdzając wielkości na mierniku - przy słabym obciążeniu i wolnych obrotach może być poniżej 0,4V , przy ostrym deptaniu powinno być wzbogacenie czyli wskazanie powyżej 0,5V .
Jeżeli nie będziesz tego w stanie uzyskać to masz coś nie tak z układem LPG
piekarelk, Ile ci to auto pali :?: :?: :?:
Moja bestia spaliłaby tyle jadąc na drugim biegu. Zimową porą na krótkich (niedogrzany silnik) trasach max. 13,5. W trasie w 5 osób jestem w stanie przejechać setkę kilometrów na 7 litrach podtlenku.
Chyba, że katujesz motór :shock: to wtedy zgoda.
Od miesiąca jeżdżę na parowniku Lovato. Wcześniej była Vega II generacji. Nowe filtry, analiza i spalanie bez zmian
[ Dodano: 2010-05-10, 15:00 ]
davideks, jedź do jakiegoś gazownika. Sam nie reguluj jak nie masz pojęcia. Za regulację gazownik skroi ze 2 dychy i gitara
Moja bestia spaliłaby tyle jadąc na drugim biegu. Zimową porą na krótkich (niedogrzany silnik) trasach max. 13,5. W trasie w 5 osób jestem w stanie przejechać setkę kilometrów na 7 litrach podtlenku.
Chyba, że katujesz motór :shock: to wtedy zgoda.
Od miesiąca jeżdżę na parowniku Lovato. Wcześniej była Vega II generacji. Nowe filtry, analiza i spalanie bez zmian
[ Dodano: 2010-05-10, 15:00 ]
davideks, jedź do jakiegoś gazownika. Sam nie reguluj jak nie masz pojęcia. Za regulację gazownik skroi ze 2 dychy i gitara
Satar, Oto chodzi ze niemam ciezkiej nogi do gazu,jezdze spokojnie bez wysokich obrotow! I tak jak pisalem wyzej spalanie w miescie ok15l trasa predkosc do 120km/h max wychodzi ok 9-10l.Bylem u jednych niby chwalonych gazownikow ale nic mi nie zrobili,ale mam namiar na innych to moze oni mi cos pomoga.Auto wiecej stoji niz jezdzi jak robi w ciagu roku ze 1500-2000tys km to jest dobrze.Ale u mnie to chyba jest problem z mikserem.
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Spróbuj ściągnąć gaźnik. Może podstawę masz do wymiany. Nie może mieć żadnych dziur ani innych miejsc, gdzie mogłoby dostawać się lewe powietrze. Gaźnikowe audi na mixerze o średnicy 32mm palą po 7-8 litrów średnio. Na 34mm jest to ok 1- 1,5 l więcej. Jaki masz gaźnik?
[ Dodano: 2010-05-10, 16:56 ]
U mnie w jeździe mieszanej z butem w podłodze w przedziale 1800-4000obr. wychodzi średnio (maksymalnie przesadzając, oraz stojąc w korkach) 11 litrów.
[ Dodano: 2010-05-10, 16:59 ]
i jeszcze jedno. Przeglądnij uważnie wężyki podciśnienia :idea: Sciągnij i przedmuchaj węże i złączki gumowe.
Może nie być podciśnienia przez co nie3 masz wyprzedzenia kąta na wyższych obrotach, auto się zmula i żre paliwo hurtem
Spróbuj ściągnąć gaźnik. Może podstawę masz do wymiany. Nie może mieć żadnych dziur ani innych miejsc, gdzie mogłoby dostawać się lewe powietrze. Gaźnikowe audi na mixerze o średnicy 32mm palą po 7-8 litrów średnio. Na 34mm jest to ok 1- 1,5 l więcej. Jaki masz gaźnik?
[ Dodano: 2010-05-10, 16:56 ]
U mnie w jeździe mieszanej z butem w podłodze w przedziale 1800-4000obr. wychodzi średnio (maksymalnie przesadzając, oraz stojąc w korkach) 11 litrów.
[ Dodano: 2010-05-10, 16:59 ]
i jeszcze jedno. Przeglądnij uważnie wężyki podciśnienia :idea: Sciągnij i przedmuchaj węże i złączki gumowe.
Może nie być podciśnienia przez co nie3 masz wyprzedzenia kąta na wyższych obrotach, auto się zmula i żre paliwo hurtem
Podstawa jest nowa,wezyki podcisnieniowe tez zmienialem na nowe.Moze mam cos pomieszane z tymi przewodami podcisnieniowymi,zbieram fotki jak maja podlaczone to inni forumowicze klubu i w kazdym aucie jest popodlaczane inaczej .Jak ja kupilem z 5lat temu to w miescie miescila mi sie w 10-10,5l gazu w trasie 8l.Ja mam wlasnie mikser o srednicy 32mm i jest on zamocowany w filtrze powietrza,nie ktorzy maja mikser zamocowany miedzy gaznikiem a filtrem,moze wtedy jest lepszy dolot powietrza?!Dodam ze gaznik mam nowy(po regeneracji firma RENGAZ),pompka paliwowa tez nowa,instalacje gazowa tez wymienialem na nowa(kompletna)bo stara byla juz do du...y,a nie chcialem sie bawic w zestawy naprawcze.
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie