Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 S] Duże spalanie na LOVATO super

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

[B3 1.8 S] Duże spalanie na LOVATO super

Post autor: davideks » 08 maja 2010, 12:02

jeśli mam parownik LOVATO super do silników o wyższej mocy t.j. do 140 kW, a moje auto ma moc 90 kW , to czy spalanie będzie większe i od czego to zależy. Silnik 1.8 PM. na jednopunkcie spalanie 16-18l/100km

Awatar użytkownika
piekarelk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 08 lis 2009, 17:34
Lokalizacja: Warmia/Mazury

Post autor: piekarelk » 08 maja 2010, 12:14

To ladne masz spalanie moja na gazniku zaczela palic w miescie z 15litrow w trasie troche mniej z 9-10l ale moze dlatego ze auto wiecej stoji niz jezdzi.Wymien filterek albo juz czas na wymiane miksera lub poprostu trzeba przeprowadzic dobra regulacje :-P

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 08 maja 2010, 12:54

davideks pisze:jeśli mam parownik LOVATO super do silników o wyższej mocy t.j. do 140 kW, a moje auto ma moc 90 kW
<ok> KM chyba:)
w PM'ce miałem 100KW BRC parownik , brala mi max 12 gazu w miescie , popatrz na swoj filtr powietrza czy czasem nie kfalifikuje sie do wymiany, filtr gazu, a potem mycie i czyszczeniem instalacji lpg wraz z regulacją mnie to wyniosło u gaziazy 50zł a efekty hmm bardzo zadowalajace były

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 08 maja 2010, 13:40

Moc podawana na parowniku oznacza maksymalną moc silnika z jakim może współpracować chociaż gazownicy dają zawsze troche większy , żeby nie było problemu z wyregulowaniem . W Twoim przypadku dobra regulacja powinna pomóc ( a tak nawiasem mówiąc masz I czy II generacje gazu? )

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 08 maja 2010, 13:49

Witam! Jak kolega wyżej napisał masz w silniku PM - 90KM czyli 66kW. Spalanie faktycznie spore ale sam typ reduktora nic nam nie powie. Za spalanie odpowiada sterownik oraz jego odpowiednie wyregulowanie. Ważne jest też ile ten reduktor przejeździł już w samochodzie (zaletą reduktorów Lovato jest ich trwałość, zdecydowanie większa niż innych). Proponuję zacząć od regulacji.

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 08 maja 2010, 18:48

niestety regulacja nic nie daje. Parownik jest stosunkowo nowy ok. 2lata. filtry zmienione. Trochę kiepsko jest to wyregulować bo słabo reaguje na pokrętle mieszanki. Inst. I gen. Pozakładane jakieś dwa przekażniki (myśle że chodziło o emulacje). Zimą palił 20 więc chyba trzymanie takiego smoka nie ma sensu :-(

[ Dodano: 2010-05-08, 19:08 ]
a swoją drogą czy ktoś wie po co jest ta śruba mosiężna na śrubokręt płaski na górze bo swego czasu pamiętam że ktoryś tam z kolei gazownik ją dokręcił a żaden kolejny jej nie dotykał

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 08 maja 2010, 21:53

możliwe, że ta śruba jest od regulacji czułości membrany, choć nie jestem w 100% pewny. Niech wypowiedzą się Ci którzy dobrze znają ten parownik.

Awatar użytkownika
Marcin19l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 734
Rejestracja: 12 mar 2007, 18:41
Lokalizacja: Radom

Post autor: Marcin19l » 08 maja 2010, 22:05

a próbowałeś kręcić imbusem na tym głównym węzu gumowym od gazu??

Kiedyś sie tym bawiłem i spalanie rosło i malało w zaleznosci czy odkrecałem czy zakrecałem

Teraz mam optymalnie ustawione parownik równiez lovato rc90 załozony z 3 tyg temu nowy i nawet przy zmianie nie musiałem go regulowac.

A dodam że nonstop jezdzie tylko po miescie i spalanie oscyluje w granicach 11-12.5l max w trasie schodzi szybko do 7-8l

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 08 maja 2010, 22:30

Ta mosiężna śruba to najprawdopodobniej bajpas i powinien być odkręcony około 1,5 - 2 obrotów . Skoro masz PM to masz sondę lambda czyli regulacja powinna być prosta :
1. bajpas ustaw tak żeby przy zakręconej regulacji czułości membrany i odkręconym bajpasie były obroty 400 - 500 , dalej podnieś obroty regulacją czułości
2. podłącz woltomierz między sygnał sondy a masę silnika ( nie masę akumulatora , zakres 2V )
3. odpal autko i przejedź się sprawdzając wielkości na mierniku - przy słabym obciążeniu i wolnych obrotach może być poniżej 0,4V , przy ostrym deptaniu powinno być wzbogacenie czyli wskazanie powyżej 0,5V .
Jeżeli nie będziesz tego w stanie uzyskać to masz coś nie tak z układem LPG

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 10 maja 2010, 08:37

jeszcze tego nie sprawdziłem ale jeśli mam coś z układem LPG to co?

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 10 maja 2010, 14:56

piekarelk, Ile ci to auto pali :?: :?: :?:

Moja bestia spaliłaby tyle jadąc na drugim biegu. Zimową porą na krótkich (niedogrzany silnik) trasach max. 13,5. W trasie w 5 osób jestem w stanie przejechać setkę kilometrów na 7 litrach podtlenku.

Chyba, że katujesz motór :shock: to wtedy zgoda.

Od miesiąca jeżdżę na parowniku Lovato. Wcześniej była Vega II generacji. Nowe filtry, analiza i spalanie bez zmian

[ Dodano: 2010-05-10, 15:00 ]
davideks, jedź do jakiegoś gazownika. Sam nie reguluj jak nie masz pojęcia. Za regulację gazownik skroi ze 2 dychy i gitara

Awatar użytkownika
piekarelk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 08 lis 2009, 17:34
Lokalizacja: Warmia/Mazury

Post autor: piekarelk » 10 maja 2010, 15:18

Satar, Oto chodzi ze niemam ciezkiej nogi do gazu,jezdze spokojnie bez wysokich obrotow! I tak jak pisalem wyzej spalanie w miescie ok15l trasa predkosc do 120km/h max wychodzi ok 9-10l.Bylem u jednych niby chwalonych gazownikow ale nic mi nie zrobili,ale mam namiar na innych to moze oni mi cos pomoga.Auto wiecej stoji niz jezdzi jak robi w ciagu roku ze 1500-2000tys km to jest dobrze.Ale u mnie to chyba jest problem z mikserem.

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 10 maja 2010, 16:52

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Spróbuj ściągnąć gaźnik. Może podstawę masz do wymiany. Nie może mieć żadnych dziur ani innych miejsc, gdzie mogłoby dostawać się lewe powietrze. Gaźnikowe audi na mixerze o średnicy 32mm palą po 7-8 litrów średnio. Na 34mm jest to ok 1- 1,5 l więcej. Jaki masz gaźnik?

[ Dodano: 2010-05-10, 16:56 ]
U mnie w jeździe mieszanej z butem w podłodze w przedziale 1800-4000obr. wychodzi średnio (maksymalnie przesadzając, oraz stojąc w korkach) 11 litrów.

[ Dodano: 2010-05-10, 16:59 ]
i jeszcze jedno. Przeglądnij uważnie wężyki podciśnienia :idea: Sciągnij i przedmuchaj węże i złączki gumowe.

Może nie być podciśnienia przez co nie3 masz wyprzedzenia kąta na wyższych obrotach, auto się zmula i żre paliwo hurtem

Awatar użytkownika
piekarelk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 08 lis 2009, 17:34
Lokalizacja: Warmia/Mazury

Post autor: piekarelk » 10 maja 2010, 19:29

Podstawa jest nowa,wezyki podcisnieniowe tez zmienialem na nowe.Moze mam cos pomieszane z tymi przewodami podcisnieniowymi,zbieram fotki jak maja podlaczone to inni forumowicze klubu i w kazdym aucie jest popodlaczane inaczej :-( .Jak ja kupilem z 5lat temu to w miescie miescila mi sie w 10-10,5l gazu w trasie 8l.Ja mam wlasnie mikser o srednicy 32mm i jest on zamocowany w filtrze powietrza,nie ktorzy maja mikser zamocowany miedzy gaznikiem a filtrem,moze wtedy jest lepszy dolot powietrza?!Dodam ze gaznik mam nowy(po regeneracji firma RENGAZ),pompka paliwowa tez nowa,instalacje gazowa tez wymienialem na nowa(kompletna)bo stara byla juz do du...y,a nie chcialem sie bawic w zestawy naprawcze.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 10 maja 2010, 20:06

przepraszam, że się wtrącę, ale może Kolega Satar ma rację, że coś jest z podciśnieniem i nie ma wyprzedzenia zapłonu :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl