Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 80 ALL] Stabilizator napięcia w liczniku

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mefiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 20 lis 2009, 01:27
Lokalizacja: Kuj-Pom

Post autor: Mefiu » 28 lis 2009, 01:13

Zobacz czy czujnik nie jest zasyfiony.
A co do tych wskaźników to u mnie było tak od paliwa to prawie w ogóle się nie podnosił a od temperatury to raz tak raz nie i co najważniejsze wskazówka podnosi się powoli i to dopiero podczas jazdy jak podniesie się to wskazuje dobrze tak jak powinno być . A wskaźnik paliwa to albo w ogóle albo powoli się podniesie i raz spadnie raz nie i to wszystko tak zamula. A teraz to wskaźnik paliwa nic się nie podnosi temperatury to jeszcze ledwo ledwo się podniesie ale to jak jest już silnik rozgrzany podczas jazdy to się wskazówka ruszy i jak jest ciepły to po wyłączeniu i załączeniu po jakimś czasie pokaże temp. :-/

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 07 gru 2009, 01:50

u mnie tez się jaja dzieją z paliwem - pokazuje raz tak raz siak, a najczęściej rezerwę - nawet przy 20 L :-? a w temp to czasami ma "zwiechy" czyli czasami zdarza się, że nie pokazuje temp a po 10 km (przykładowo) w sek. rośnie do prawidłowego wskazania

zabiorę się za sprawdzenie licznika przy okazji zamontuje alu obręcze na zegary

tu kilka zdjęć z elektrody i opis- może sie przydać:

Kod: Zaznacz cały

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1446466.html

Awatar użytkownika
Mefiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 20 lis 2009, 01:27
Lokalizacja: Kuj-Pom

Post autor: Mefiu » 18 gru 2009, 17:41

Mam juz zrobione poprostu przeczyściłem wszystkie styki i poprawiłem luty i wszystko gra !!! Pozdrawiam <ok>

Awatar użytkownika
TstR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 23 sty 2009, 23:33
Lokalizacja: GS / pomorskie

Post autor: TstR » 10 maja 2010, 23:19

To może jeszcze jedna rada odnośnie montowania układu LM 7810 zamiast TCA 700 Y.
To, że montuje się go "na plecach" to już chyba każdy wie. :) Natomiast pamiętajcie, że to ustrojstwo grzeje się w czasie pracy. Nie bez przyczyny jest on standardowo umieszczany na radiatorze (przykręcamy go wkrętem do takiej blaszki). Zatem stosując zamiennik pamiętajmy o tym aby zapewnić mu chłodzenie. Jednym ze sposobów jest wstawienie między radiator a plecy zamiennika jakiejś małej nakrętki czy grubszej podkładki - słowem czegoś co połączy go "termicznie" z radiatorem (blaszką).

[EDIT] Specjalnie dla zwolenników teorii, że albo ten stabilizator działa albo nie - przytoczę jeszcze mój przykład:
Wskaźnik cieczy chłodzącej pokazuje jakieś 78 stopni (+-5 w zależności od... hmmm jego humoru) czasem sobie opadnie ale przeważnie coś pokazuje. Wskaźnik poziomu paliwa natomiast pokazuje dowolnie wybraną wartość losową ale tylko w zakresie od 0 do faktycznego stanu. Podnosi się ociężale (jeśli już wystąpiło prawidłowe wskazanie to po 4-5 min.).
Natomiast po wywaleniu oryginału i wstawieniu zamiennika (za niebagatelną kwotę 1,80pln) temperatura cieczy ani drgnie z 90 stopni (nie licząc stania w korkach) a wskaźnik paliwa w sprincie od zera do full teraz osiąga mniej niż pól minuty ;)

Podsumowując - to najlepiej zainwestowane w niunie 1,80zł w całej mojej karierze :)

Awatar użytkownika
TstR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 23 sty 2009, 23:33
Lokalizacja: GS / pomorskie

Post autor: TstR » 10 maja 2010, 23:36

Kolego montuj zamiennik.
LM 7810
Pamiętaj aby go wsadzać odwrotnie.
Pamiętaj też, że on standardowo grzeje się w czasie pracy i aby mu zapewnić odpowiednie chłodzenie należy między niego a radiator (taka blaszka będąca częścią zegarów do której się go przykręca) włożyć coś metalowego. Chodzi o to, żeby ten stabilizatorek połączyć termicznie z fabrycznym radiatorem. Może to być np. jakaś mała nakrętka albo grubsza podkładka. Patrząc od łba śrubki którą się go montuje powinno iść: podkładka sprężynowa (fabrycznie), ów zamiennik, nakrętka/podkładka o odpowiedniej grubości i to wkręcamy w fabryczny otwór.
Brak takiej "modyfikacji" z czasem na pewno przyspieszy zużycie układu. Może też powodować błędy we wskazaniach.
Dla "hiperpoprawnych" mógłbym polecić jeszcze przesmarowanie tego wszystkiego jakąś pastą przewodzącą ciepło (używa się takiej np. do montowania radiatorów na procesorach komputerowych). Ale to już takie dodatkowe zadanie i moim zdaniem nie jest niezędne.

[EDIT] Specjalnie dla zwolenników teorii, że albo ten stabilizator działa albo nie - przytoczę jeszcze mój przykład:
Wskaźnik cieczy chłodzącej pokazuje jakieś 78 stopni (+-5 w zależności od... hmmm jego humoru) czasem sobie opadnie ale przeważnie coś pokazuje. Wskaźnik poziomu paliwa natomiast pokazuje dowolnie wybraną wartość losową ale tylko w zakresie od 0 do faktycznego stanu. Podnosi się ociężale (jeśli już wystąpiło prawidłowe wskazanie to po 4-5 min.).
Natomiast po wywaleniu oryginału i wstawieniu zamiennika (za niebagatelną kwotę 1,80pln) temperatura cieczy ani drgnie z 90 stopni (nie licząc stania w korkach) a wskaźnik paliwa w sprincie od zera do full teraz osiąga mniej niż pól minuty ;)

Podsumowując - to najlepiej zainwestowane w niunie 1,80zł w całej mojej karierze :)

Awatar użytkownika
MetfaN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 05 gru 2009, 12:24
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MetfaN » 17 maja 2010, 21:44

Ja też mam problem z niewłaściwymi wskazaniami temp cieczy i ilości paliwa. Wymieniłem stabilizator na LM 7810, oczywiście odwróciłem go dokręcając podłożyłem nakrętkę co by ciepełko miało gdzie odchodzić.
I teraz tak, jak sprawdziłem zaraz po podłączeniu licznika jeszcze zanim założyłem kierownice włączyłem zapłon i zapaliła się rezerwa(przed wymianą się nie paliła) w baku mialem ok 7 litrów i wskazówka wychyliła mi się na jakieś 3/4 rezerwy czyli wskazania raczej prawdziwe. Więc myślę sobie pojadę się przejechać żeby zobaczyć czy temp cieczy już też jest OK.
Podczas jazdy wskazówka od wachy była na poziomie pierwszej kreski od rezerwy (czyli spadła) a temp nie wzrosła powyżej 50 stopni - czyli wskazania jakie miałem przed wymianą stabilizatora. Podjechałem na stacje i zalałem trochę ponad 20 litrów i wskazówka podskoczyła do 1/4 baku(a w baku powinienem mieć ok 25 litrów).
Stabilizator jak wstawiałem ten nowy to powyginałem mu nóżki i wsunąłem na miejsce poprzedniego, może to podlutować? Czy szukać gdzieś indziej przyczyny? Poluzowałem te śrubki od wskaźnika paliwa i te styki pod nimi wyglądały dobrze...

Awatar użytkownika
TstR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 23 sty 2009, 23:33
Lokalizacja: GS / pomorskie

Post autor: TstR » 19 maja 2010, 23:33

Jeśli chodzi o sam licznik to możesz jeszcze posprawdzać luty i ewentualnie przelutować wszelkie podejrzane. U mnie dawno temu jedna z tych wsuwek bujała się przy ruszaniu palcem i wtedy samo przelutowanie pomogło. Teraz też przy okazji rozbierania przejechałem lutownicą tu i ówdzie.
Zanim jeszcze wymieniłem tego LM wymieniłem czujnik temp. cieczy i dokładnie wyczyściłem pływak z czujnikiem poziomu paliwa. Okazało się że niepotrzebnie ale koszt też nie był zbyt duży.

malizna3h
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 08 kwie 2010, 20:14

Post autor: malizna3h » 05 cze 2010, 13:52

witam panowie podlacze sie do tematu

tez mam zamiar wymienic ten stabilizator u siebie, bylem w sklepie elektrycznym ale gosciu powiedzial ze maja tylko stabilizator z oznaczeniem L7810 czy taki jest dobry? czyli bez literki 'M' wygladal mniej wiecej tak samo i tez mial trzy nozki


wlasnie znalazlem na necie stabilizator o oznaczeniu LM7810 obciazalnosci 10v ale 1,5a czy taki jest ok?

Awatar użytkownika
TstR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 23 sty 2009, 23:33
Lokalizacja: GS / pomorskie

Post autor: TstR » 20 cze 2010, 00:04

Kolego, jakikolwiek z zamienników. Stabilizator 10V - L7810 też się zapewne sprawdzi. Mi dali zdaje się KH7810. ZTCW te literki to oznaczenia producenta układu. Co do obciążalności prądowej to nie wydaje mi się aby tam szalały jakieś strasznie wielkie stada amperów ;)

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 25 cze 2010, 21:10

Możesz też spróbować poprawić luty, u mnie pomogło.
Jak już mamy rozebrany licznik to warto poprawić wszystkie luty - w moim liczniku nie wiem jak to robili ale jakoś licho to było polutowane - po prostu bardzo mało cyny na stykach

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 21 lis 2010, 13:54

Witam,

Mam ten sam problem. Wskaznik paliwa dziala bez problemu ale wskaznik temp juz lezy ponizej 50C non stop, wychodzi wiec ze to sprawa polaczenia, a nie stabilizatora napiecia. Robilem test na szarym czujniku na silniku, zwarcie do masy 1 kabla sygnalizuje kontrolka, natomiast zwarcie 2 kabla powinno wybic wskaznik do 120C ... a tu nic. Mozliwa awaria przewodu ale czasami w czasie jazdy jak stoje w korku i juz zalaczaja sie wiatraki to czasami wskaznik ozywa i w kilka sekund dobija do 90C wiec to raczej nie przerwanie na przewodzie a raczej brak styku licznik >> wskaznik. Skoro wskaznik temp. to woltomierz, to czy jak go zdemontuje z licznika i podepne na krotko do akumulatora, jeden otwor po srubie do plusa, drugi do minusa, to czy wtedy licznik powinien wybic do 120C? Przy 12V powinien przynajmniej wyjsc poza totalna glebe z ponizej 50C, zgadza sie? Bedzie to wtedy znaczylo ze problem lezy wylacznie w polaczeniu wskaznik >> licznik.

[ Dodano: 2010-11-28, 17:30 ]
Dzisiaj rozebralem licznik. Wskaznik temperatury mozna bardzo latwo sprawdzic podpinajac go na krotko bezposrednio do akumulatora. Jeden przewod w otwor i do plusa, drugi w otwor i do minusa. U mnie od razu wskazowka poszla na 120C, takze wskaznik jest na 100% OK.

Na 1 & 3 nozce regulatora napiecia byly wyrazne zimne luty, takze przelutowalem je na nowo, przeszlifowalem nozki regulatora, poprawilem pasowanie na blaszkach regulatora oraz przeszlifowalem miejsce laczenia wskaznikow temp oraz poziomu paliwa (te koleczka). Jutro w trasie zobacze czy to cos pomoglo. Plyta PCB licznika wyglada OK, sciezki wygladaja na dobre, reszta fabrycznych lutow takze OK.

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 07 lut 2011, 21:34

dzieki koledze KAMIEN Usterka została zlikwidowana wszystko chula jak ta lala :mrgreen:

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 21 mar 2011, 20:55

Czy owy regulator oprócz odpowiadania za wskaźnik temperatury i paliwa może wpływać również na obrotomierz? Ściemnianie zegarów podczas jazdy i działanie kontrolek w MC?

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 23 mar 2011, 09:01

Raczje nie bedzie za to odpowiedzialny wczoraj u brata w zmieniałem regulator i obrotek nie działał i tez nie działa a reszta jest ok

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 23 mar 2011, 17:27

W takim razie podejrzewam, że coś z płyta nie Hallo bo wykluczyłem już wszystko

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl