Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8 JN] Remont - co mogę poprawić ?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
stachu_snajper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 01 sty 2007, 15:36
Lokalizacja: Szydłowiec(W-wa)

[b3 1.8 JN] Remont - co mogę poprawić ?

Post autor: stachu_snajper » 05 sty 2007, 12:36

Niedługo planuję mały remont silnika, bo wyjada mi trochę oleju (jakieś 0,7 na 1000 km) i już raczej wiem co jest tego przyczyną - uszczelniacze zaworów - podobno ten typ tak ma... :-/ Przy okazji uszczelka pod głowicą i wymiana rozrządu. A moje pytanie brzmi co mogę przy okazji zrobić/wymienić co by usprawnić mój silniczek (co?, ile to może kosztować i gdzie to mogę dostać :lol:jeśli wiecie ...). Dodam że przebieg to 255tys. km i jest na skrzyni 5 i mechaniczny pełny wtrysk. Jakieś propozycję?? Z góry dzięki!!! ;-)
Ostatnio zmieniony 05 lut 2011, 14:32 przez stachu_snajper, łącznie zmieniany 1 raz.

morus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 27 gru 2006, 15:49
Lokalizacja: słońsk

Post autor: morus » 05 sty 2007, 14:23

jeśli wszystko działa po za tym co juz robisz to poco wymieniać?

stachu_snajper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 01 sty 2007, 15:36
Lokalizacja: Szydłowiec(W-wa)

Post autor: stachu_snajper » 05 sty 2007, 14:27

morus pisze:jeśli wszystko działa po za tym co juz robisz to poco wymieniać?
chcę co by moja niunia jeździła szybciej i lepiej a nie mam kasy na inną mocniejszą...
a chodzi mi o jakiś lekki tuning typu wałek, kolektor...

morus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 27 gru 2006, 15:49
Lokalizacja: słońsk

Post autor: morus » 05 sty 2007, 14:45

strumienica, filter sorzkowy

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 05 sty 2007, 16:13

Zrób tak, żeby dojechać do fabrycznych osiągów (np kwestia ciśnienia sprężania mieszanki w cylindrach) i sprawdź to na hamowni. A potem tuninguj....

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 06 sty 2007, 13:04

sam remont glowicy duzo da :-) wroci jak to mowi do fabrycznych osiagow a po splanowaniu zmniejszy sie stopien sprezania i bedzie sie lepiej zbierwac :-)
ja zmienilem wydech: wyrzucilem katalizator wstawilem zamiast tego zwykla rure ,srodkowy wydech jest standardowy zeby dalo sie jezdzic,i koncowy przelotowy :-D ladnie buczy i da sie zyc :-) polecam... na pewnych obortach sie lepiej zbiera :-D

sebolec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 02 sty 2007, 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebolec » 07 sty 2007, 11:59

Ponaprawiaj, trzymaj serię i ciesz się sprawnym autkiem. Rakiety z niego nie zrobisz. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 07 sty 2007, 17:58

morus pisze:strumienica, filter sorzkowy
To akurat raczej nie za dużo da...
Planuj, wypoleruj, wymień uszczelki jak mówiłeś i jeździj:-)

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 07 sty 2007, 20:26

Oofol pisze:morus napisał/a:
strumienica, filter sorzkowy
To akurat raczej nie za dużo da...
Planuj, wypoleruj, wymień uszczelki jak mówiłeś i jeździj:-)
strumiennica poprawia przyspieszenie ale tylko w pewnym zakresie oborotow a w innym pogarsza,ale dokladnie jakie to sa to nie pamietam ;-)

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 07 sty 2007, 21:55

mrx1983 pisze:
Oofol pisze:morus napisał/a:
strumienica, filter sorzkowy
To akurat raczej nie za dużo da...
Planuj, wypoleruj, wymień uszczelki jak mówiłeś i jeździj:-)
strumiennica poprawia przyspieszenie ale tylko w pewnym zakresie oborotow a w innym pogarsza,ale dokladnie jakie to sa to nie pamietam ;-)
Pozatym strumiennica zmienia parametry ukł. wydechowego co nie jest dobre dla silnieka. Należy instalować wydechy dedykowane do konkretnych modeli i silników!

morus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 27 gru 2006, 15:49
Lokalizacja: słońsk

Post autor: morus » 08 sty 2007, 16:04

Pozatym strumiennica zmienia parametry ukł. wydechowego co nie jest dobre dla silnieka. Należy instalować wydechy dedykowane do konkretnych modeli i silników!
o prosze nie wiedziałem dzieki za wazna info

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 08 sty 2007, 19:59

morus pisze:
Pozatym strumiennica zmienia parametry ukł. wydechowego co nie jest dobre dla silnieka. Należy instalować wydechy dedykowane do konkretnych modeli i silników!
o prosze nie wiedziałem dzieki za wazna info
Każdy układ wydechowy począwszy od kolektorów a skończywszy na tłumiku końcowym jest dokładnie obliczony pod każdym względem do kokretnego silnika a jaka kolwiek ingerencja (typu strumiennica czy choćby głupia ozdobna nakładka na końcówkę tłumika) zmienia charakterystykę wydechu. I wcale nie idzie to na plus. Może przy pewnych obrotach są widoczne zwiększenia mocy (choć przy samoróbkach wątpię) to te ingerencje b.negatywnie wpływają na silnik! MOgą go nawet uszkodzić! Na AKP ten temat był wielokrotnie poruszany także możecie doczytać.

stachu_snajper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 01 sty 2007, 15:36
Lokalizacja: Szydłowiec(W-wa)

Post autor: stachu_snajper » 12 sty 2007, 08:05

dzieki za zainteresowanie... Pogrzebałem w interku i znalazłem wypowieć kolesia z firmy tuningowej
"48.Mam samochód ...... z 1988 roku i przebiegiem 230 tyś km co można w nim zrobić i jakie są koszty tuningu .
Tuningowanie silników o dużym przebiegu obarczone jest niebezpieczeństwem ich szybkiego zniszczenia.Silniki samochodów osobowych zaprojektowane są tak, aby przy normalnej eksploatacji wytrzymały określoną ilość km przebiegu.Są to wartości na ogół pomiędzy 200 a 300 tyś km.Np. wał korbowy podczas przebiegu 100 tyś km obraca się około 400 000 000 razy,podobnie olbrzymią ilość zmiennych obciążeń muszą znieść korbowody,zawory, sprężyny zaworowe i inne elementy silnika. Silniki tuningowane charakteryzują się większą mocą i co jest równoznaczne większymi obciążeniami wszystkich elementów silnika.W silnikach nowych przyjmuje się, że bezpiecznie można podnieść moc o 20-30% bez wyraźnej utraty trwałości, co powoduje, że koszt tuningu jest niewielki.W silnikach o dużych przebiegach powyżej 50% ich normalnego przebiegu do remontu, wykonanie tuningu wiąże się z koniecznością WYMIANY tak wielu elementów, że koszty tuningu mogą wzrosnąć wielokrotnie.Reasumując tuningowane silników starszych niż 6 lat i przebiegu większym niż 100 tyś km jest bardzo drogie i ekonomicznie nieuzasadnione. :-/
I teraz się zastanawiam czy jest sens bawić się w 'tuning'. Trza by powierzyć to dobrej firmie lub komuś kto się zna, bo ja nie znam nikogo takiego, a to niestety kosztuje. A to co miałbym wydać to przeznaczę (oczywiście dołoże) na coś lepszego typu... Competition czy civic vti...
Czyli wracam do serii i na tym poprzestanę...chyba :mrgreen:

Awatar użytkownika
topor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 417
Rejestracja: 18 sty 2007, 23:53
Imię: Toporski
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ACE+lpg
Lokalizacja: Mielnik
Kontakt:

Post autor: topor » 06 lut 2007, 20:32

hej
moim zdaniem to najlepszy sposob na poprawienie osiagow, mozna zmienic caly uklad wydechowy na pol-sportowy co podniesie moc silnika o okolo 10% a co wazniejsze przesunie polozenie maksymalnego momentu obrotowego o okolo 1000 obr/min w dol zakresu obrotowego.
Silnik bedzie bardziel elastyczny na nizszych predkosciach obrotowych, samochod bedzie szybciej przyspieszal na nizszych obrotach - koszt takiej wymiany to ok. 1600zl z montazem.
Taki uklad wydechowy posiada 2 tlumiki, posredni I koncowy wiec jest cichy

filtry stozkowe praktycznie nic nie daja wiec nie ma sensy montowac;)

sebolec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 02 sty 2007, 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebolec » 06 lut 2007, 20:56

topor pisze:hej
moim zdaniem to najlepszy sposob na poprawienie osiagow, mozna zmienic caly uklad
[ciach]
filtry stozkowe praktycznie nic nie daja wiec nie ma sensy montowac;)
Rozumiem, że sam masz taki wydech, skoro przedstawiasz to jako pewnik?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl