dzieki za zainteresowanie... Pogrzebałem w interku i znalazłem wypowieć kolesia z firmy tuningowej
"48.Mam samochód ...... z 1988 roku i przebiegiem 230 tyś km co można w nim zrobić i jakie są koszty tuningu .
Tuningowanie silników o dużym przebiegu obarczone jest niebezpieczeństwem ich szybkiego zniszczenia.Silniki samochodów osobowych zaprojektowane są tak, aby przy normalnej eksploatacji wytrzymały określoną ilość km przebiegu.Są to wartości na ogół pomiędzy 200 a 300 tyś km.Np. wał korbowy podczas przebiegu 100 tyś km obraca się około 400 000 000 razy,podobnie olbrzymią ilość zmiennych obciążeń muszą znieść korbowody,zawory, sprężyny zaworowe i inne elementy silnika. Silniki tuningowane charakteryzują się większą mocą i co jest równoznaczne większymi obciążeniami wszystkich elementów silnika.W silnikach nowych przyjmuje się, że bezpiecznie można podnieść moc o 20-30% bez wyraźnej utraty trwałości, co powoduje, że koszt tuningu jest niewielki.W silnikach o dużych przebiegach powyżej 50% ich normalnego przebiegu do remontu, wykonanie tuningu wiąże się z koniecznością WYMIANY tak wielu elementów, że koszty tuningu mogą wzrosnąć wielokrotnie.Reasumując tuningowane silników starszych niż 6 lat i przebiegu większym niż 100 tyś km jest bardzo drogie i ekonomicznie nieuzasadnione.
I teraz się zastanawiam czy jest sens bawić się w 'tuning'. Trza by powierzyć to dobrej firmie lub komuś kto się zna, bo ja nie znam nikogo takiego, a to niestety kosztuje. A to co miałbym wydać to przeznaczę (oczywiście dołoże) na coś lepszego typu... Competition czy civic vti...
Czyli wracam do serii i na tym poprzestanę...chyba :mrgreen: