[b3 1.8 JN] Remont - co mogę poprawić ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 01 sty 2007, 15:36
- Lokalizacja: Szydłowiec(W-wa)
[b3 1.8 JN] Remont - co mogę poprawić ?
Niedługo planuję mały remont silnika, bo wyjada mi trochę oleju (jakieś 0,7 na 1000 km) i już raczej wiem co jest tego przyczyną - uszczelniacze zaworów - podobno ten typ tak ma... Przy okazji uszczelka pod głowicą i wymiana rozrządu. A moje pytanie brzmi co mogę przy okazji zrobić/wymienić co by usprawnić mój silniczek (co?, ile to może kosztować i gdzie to mogę dostać :lol:jeśli wiecie ...). Dodam że przebieg to 255tys. km i jest na skrzyni 5 i mechaniczny pełny wtrysk. Jakieś propozycję?? Z góry dzięki!!!
Ostatnio zmieniony 05 lut 2011, 14:32 przez stachu_snajper, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 01 sty 2007, 15:36
- Lokalizacja: Szydłowiec(W-wa)
sam remont glowicy duzo da wroci jak to mowi do fabrycznych osiagow a po splanowaniu zmniejszy sie stopien sprezania i bedzie sie lepiej zbierwac
ja zmienilem wydech: wyrzucilem katalizator wstawilem zamiast tego zwykla rure ,srodkowy wydech jest standardowy zeby dalo sie jezdzic,i koncowy przelotowy ladnie buczy i da sie zyc polecam... na pewnych obortach sie lepiej zbiera
ja zmienilem wydech: wyrzucilem katalizator wstawilem zamiast tego zwykla rure ,srodkowy wydech jest standardowy zeby dalo sie jezdzic,i koncowy przelotowy ladnie buczy i da sie zyc polecam... na pewnych obortach sie lepiej zbiera
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Pozatym strumiennica zmienia parametry ukł. wydechowego co nie jest dobre dla silnieka. Należy instalować wydechy dedykowane do konkretnych modeli i silników!mrx1983 pisze:strumiennica poprawia przyspieszenie ale tylko w pewnym zakresie oborotow a w innym pogarsza,ale dokladnie jakie to sa to nie pamietamOofol pisze:morus napisał/a:
strumienica, filter sorzkowy
To akurat raczej nie za dużo da...
Planuj, wypoleruj, wymień uszczelki jak mówiłeś i jeździj:-)
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Każdy układ wydechowy począwszy od kolektorów a skończywszy na tłumiku końcowym jest dokładnie obliczony pod każdym względem do kokretnego silnika a jaka kolwiek ingerencja (typu strumiennica czy choćby głupia ozdobna nakładka na końcówkę tłumika) zmienia charakterystykę wydechu. I wcale nie idzie to na plus. Może przy pewnych obrotach są widoczne zwiększenia mocy (choć przy samoróbkach wątpię) to te ingerencje b.negatywnie wpływają na silnik! MOgą go nawet uszkodzić! Na AKP ten temat był wielokrotnie poruszany także możecie doczytać.morus pisze:o prosze nie wiedziałem dzieki za wazna infoPozatym strumiennica zmienia parametry ukł. wydechowego co nie jest dobre dla silnieka. Należy instalować wydechy dedykowane do konkretnych modeli i silników!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 01 sty 2007, 15:36
- Lokalizacja: Szydłowiec(W-wa)
dzieki za zainteresowanie... Pogrzebałem w interku i znalazłem wypowieć kolesia z firmy tuningowej
"48.Mam samochód ...... z 1988 roku i przebiegiem 230 tyś km co można w nim zrobić i jakie są koszty tuningu .
Tuningowanie silników o dużym przebiegu obarczone jest niebezpieczeństwem ich szybkiego zniszczenia.Silniki samochodów osobowych zaprojektowane są tak, aby przy normalnej eksploatacji wytrzymały określoną ilość km przebiegu.Są to wartości na ogół pomiędzy 200 a 300 tyś km.Np. wał korbowy podczas przebiegu 100 tyś km obraca się około 400 000 000 razy,podobnie olbrzymią ilość zmiennych obciążeń muszą znieść korbowody,zawory, sprężyny zaworowe i inne elementy silnika. Silniki tuningowane charakteryzują się większą mocą i co jest równoznaczne większymi obciążeniami wszystkich elementów silnika.W silnikach nowych przyjmuje się, że bezpiecznie można podnieść moc o 20-30% bez wyraźnej utraty trwałości, co powoduje, że koszt tuningu jest niewielki.W silnikach o dużych przebiegach powyżej 50% ich normalnego przebiegu do remontu, wykonanie tuningu wiąże się z koniecznością WYMIANY tak wielu elementów, że koszty tuningu mogą wzrosnąć wielokrotnie.Reasumując tuningowane silników starszych niż 6 lat i przebiegu większym niż 100 tyś km jest bardzo drogie i ekonomicznie nieuzasadnione.
I teraz się zastanawiam czy jest sens bawić się w 'tuning'. Trza by powierzyć to dobrej firmie lub komuś kto się zna, bo ja nie znam nikogo takiego, a to niestety kosztuje. A to co miałbym wydać to przeznaczę (oczywiście dołoże) na coś lepszego typu... Competition czy civic vti...
Czyli wracam do serii i na tym poprzestanę...chyba :mrgreen:
"48.Mam samochód ...... z 1988 roku i przebiegiem 230 tyś km co można w nim zrobić i jakie są koszty tuningu .
Tuningowanie silników o dużym przebiegu obarczone jest niebezpieczeństwem ich szybkiego zniszczenia.Silniki samochodów osobowych zaprojektowane są tak, aby przy normalnej eksploatacji wytrzymały określoną ilość km przebiegu.Są to wartości na ogół pomiędzy 200 a 300 tyś km.Np. wał korbowy podczas przebiegu 100 tyś km obraca się około 400 000 000 razy,podobnie olbrzymią ilość zmiennych obciążeń muszą znieść korbowody,zawory, sprężyny zaworowe i inne elementy silnika. Silniki tuningowane charakteryzują się większą mocą i co jest równoznaczne większymi obciążeniami wszystkich elementów silnika.W silnikach nowych przyjmuje się, że bezpiecznie można podnieść moc o 20-30% bez wyraźnej utraty trwałości, co powoduje, że koszt tuningu jest niewielki.W silnikach o dużych przebiegach powyżej 50% ich normalnego przebiegu do remontu, wykonanie tuningu wiąże się z koniecznością WYMIANY tak wielu elementów, że koszty tuningu mogą wzrosnąć wielokrotnie.Reasumując tuningowane silników starszych niż 6 lat i przebiegu większym niż 100 tyś km jest bardzo drogie i ekonomicznie nieuzasadnione.
I teraz się zastanawiam czy jest sens bawić się w 'tuning'. Trza by powierzyć to dobrej firmie lub komuś kto się zna, bo ja nie znam nikogo takiego, a to niestety kosztuje. A to co miałbym wydać to przeznaczę (oczywiście dołoże) na coś lepszego typu... Competition czy civic vti...
Czyli wracam do serii i na tym poprzestanę...chyba :mrgreen:
- topor
- Forum Audi 80
- Posty: 417
- Rejestracja: 18 sty 2007, 23:53
- Imię: Toporski
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ACE+lpg
- Lokalizacja: Mielnik
- Kontakt:
hej
moim zdaniem to najlepszy sposob na poprawienie osiagow, mozna zmienic caly uklad wydechowy na pol-sportowy co podniesie moc silnika o okolo 10% a co wazniejsze przesunie polozenie maksymalnego momentu obrotowego o okolo 1000 obr/min w dol zakresu obrotowego.
Silnik bedzie bardziel elastyczny na nizszych predkosciach obrotowych, samochod bedzie szybciej przyspieszal na nizszych obrotach - koszt takiej wymiany to ok. 1600zl z montazem.
Taki uklad wydechowy posiada 2 tlumiki, posredni I koncowy wiec jest cichy
filtry stozkowe praktycznie nic nie daja wiec nie ma sensy montowac;)
moim zdaniem to najlepszy sposob na poprawienie osiagow, mozna zmienic caly uklad wydechowy na pol-sportowy co podniesie moc silnika o okolo 10% a co wazniejsze przesunie polozenie maksymalnego momentu obrotowego o okolo 1000 obr/min w dol zakresu obrotowego.
Silnik bedzie bardziel elastyczny na nizszych predkosciach obrotowych, samochod bedzie szybciej przyspieszal na nizszych obrotach - koszt takiej wymiany to ok. 1600zl z montazem.
Taki uklad wydechowy posiada 2 tlumiki, posredni I koncowy wiec jest cichy
filtry stozkowe praktycznie nic nie daja wiec nie ma sensy montowac;)