Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT LPG] spalanie 20l/100km brak mocy, max 140km/h

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 17 kwie 2010, 22:26

ABT to ten sam wtrysk co PM w B3. U siebie zauwżyłem że najwiekszy wpływ na spalenie i osiagi m sonda lambda- odłacz ja i zobacz czy auto będzie odmulone, oraz własnie ustawienie zapłonu - lepiej go nawet lekko przyspieszyć, też różnica będzie w osiągach.

proxyl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 04 sie 2009, 20:31

Post autor: proxyl » 17 kwie 2010, 22:59

Ale u mnie muła miał i na pb i na lpg po równo do 140km/h max a gaz mam na śrubę więc z lambdy danych nie bierze. Po przełożeniu tej podkładki od razu 40km/h więcej na obu paliwach. owszem trochę jeszcze jest do roboty choćby ten termostat niedogrzany też nie pracuje wzorowo a i kopułki z palcem jeszcze nie otwierałem a w poprzedniej niuni b3 ten akurat element dał mi kiedyś poprawę w spalaniu. (no i opony mam o kand d... rozbić a nie do jazdy)

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 17 kwie 2010, 23:01

proxyl pisze:Po przełożeniu tej podkładki od razu 40km/h więcej na obu paliwach.
o jaką podkładkę chodzi?

proxyl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 04 sie 2009, 20:31

Post autor: proxyl » 17 kwie 2010, 23:14

oryginalnie to chyba jest podstawa pod wtrysk (czarna gumowa piszę chyba bo nigdy nie widziałem ABT bez gazu :(, u mnie została wsadzona pod mikser jak ją przełożyłem nad czyli znów znalazła się bezpośrednio pod wtryskiem to pomogło jeśli chodzi o V max

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 17 kwie 2010, 23:19

aha, czyli gumowa podstawa wtrysku jak rozumiem. dzięki za odpowiedź, bo zaciekawiło mnie to troche.

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 19 maja 2010, 19:07

proxyl pisze:Ale u mnie muła miał i na pb i na lpg
Witam po przeczytaniu tego tematu również powalczyłem z ta gumowa podkładka i na prawdę autko się odmuliło ciekawe czy spalanie spadnie teraz, czy to jest możliwe ze taki zabieg na prawdę ma taki wpływ na prace silnika i jego moc?? pozdrawiam

proxyl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 04 sie 2009, 20:31

Post autor: proxyl » 20 maja 2010, 14:57

obecnie spalanie lpg mam na poziomie 11l/100km w trasie przy średnio ostrej jeździe. Wracając do tematu gumowej uszczelki pod wtryskiem oraz miksera to te dwa elementy przy przeróbkach zmieniają zaprojektowany oryginalnie kształt dolotu mieszanki paliwa z powietrzem (zarówno Pb bo wtrysk jest wysoko jak i LPG) Przepływ ze spokojnego laminarnego może się zmienić w turbulentny (zawirowania cowki itp) a to oczywiście wpływa na to jak mieszanka przechodzi przez przepustnicę i do silnika. Spalania może też spadnie bo będzie odpowiedni stosunek paliwa i powietrza i będzie się wszystko ładnie spalać a wcześniej miałem cały filtr powietrza zroszony paliwem, czyli się cofało. Ja w swojej niuni poza przełożeniem uszczelki wymieniałem wydechy, termostat, wyczyściłem zaśniedziałą kopułkę i palec, nowe filtry, węże od podciśnienia i spalanie z 20 spadło do 11. pozdr
Ostatnio zmieniony 20 maja 2010, 15:40 przez proxyl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 20 maja 2010, 15:11

Nawiązując do tematu (już podobny taki widziałem)

1. Rozrząd
2. Zapłon
3. Potencjometr przepustnicy
4. Sonda lambda

Te elementy, ich prawidłowe funkcjonowanie wpływają na osiągi i spalanie.
Sprawdź wg w/w kolejności.

Mam w rodzinie 80 ABT i 190 na godzinkę można spokojnie tym latać... widziałem ze niektórzy piszą nawet 210 ale to chyba z górki i za innym samochodem :mrgreen:

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 21 maja 2010, 09:10

Lukaszbroz pisze:4. Sonda lambda
masz racje w tym co napisałeś tylko sonda przy I generacji to do spalania gazu raczej nic nie ma pozdrawiam

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 21 maja 2010, 17:48

oj sorki nie doczytałem z ta I generacja...

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 23 maja 2010, 11:31

Trochę trudno mi uwierzyć, że przełożenie podkładki tak bardzo pomogło. U mnie podkładka gumowa (ta gruba tak?) jest pod mikserem i spalanie w trasie wynosi 11l/100km przy załadowanym samochodzie na maxa i prędkości 110-140km/h.

korian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 07 lis 2008, 18:08
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: korian » 04 cze 2010, 21:41

Też próbowałem z tą podkładką, ale niestety u mnie końcówka węża doprowadzającego podtlenek LPG do miksera jest za wysoka delikatnie i niestety nie da się tego przełożyć inaczej. Wspomnę, że też w samej obudowie filtra powietrza jest sporo oleju/paliwa, ciężko ustalić to, ale stawiam raczej na olej. No i szału z tą prędkością nie ma. Nie wiem co tu wykombinować żeby przełożyć tą podkładkę.

Ireq

Post autor: Ireq » 05 cze 2010, 11:16

ogólnie to bardzo ciekawe z tą podkładką, dziś próbuję ją namierzyć bo w tej chwili nie umiem jej sobie nawet wyobrazić ;-)

czy tam się coś rozkręca? czy wystarczy 'przeciągnąć' ?

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 10 cze 2010, 17:02

wydaje mi się że chodzi tu raczej o podkładkę miedzy dolnym i górnym zespołem wtryskowym a nie o podstawę wtrysku. Jeśli tak to nie jest ona gumowa tylko gruba papierowa.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 11 cze 2010, 19:19

Jakąś godzinę temu przełożyłem ta grubą podkładkę nad mikser pod wtrysk z ciekawości oczywiście.
Rezultat? auto "strzela" w tłumik, gaśnie na zakrętach, przy gwałtownym wciśnięciu gazu zadławia się i gaśnie, strasznie szarpie po zdjęciu nogi z gazu.
Raczej wrócę do poprzedniej konfiguracji.

[ Dodano: 2010-06-11, 19:22 ]
proxyl, nadal vmax 140?
Masz register (tz. śrubę) jak się nie mylę, żeby zwiększyć vmax wykręć ją trochę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl