[B4 ABT LPG] spalanie 20l/100km brak mocy, max 140km/h
Ale u mnie muła miał i na pb i na lpg po równo do 140km/h max a gaz mam na śrubę więc z lambdy danych nie bierze. Po przełożeniu tej podkładki od razu 40km/h więcej na obu paliwach. owszem trochę jeszcze jest do roboty choćby ten termostat niedogrzany też nie pracuje wzorowo a i kopułki z palcem jeszcze nie otwierałem a w poprzedniej niuni b3 ten akurat element dał mi kiedyś poprawę w spalaniu. (no i opony mam o kand d... rozbić a nie do jazdy)
obecnie spalanie lpg mam na poziomie 11l/100km w trasie przy średnio ostrej jeździe. Wracając do tematu gumowej uszczelki pod wtryskiem oraz miksera to te dwa elementy przy przeróbkach zmieniają zaprojektowany oryginalnie kształt dolotu mieszanki paliwa z powietrzem (zarówno Pb bo wtrysk jest wysoko jak i LPG) Przepływ ze spokojnego laminarnego może się zmienić w turbulentny (zawirowania cowki itp) a to oczywiście wpływa na to jak mieszanka przechodzi przez przepustnicę i do silnika. Spalania może też spadnie bo będzie odpowiedni stosunek paliwa i powietrza i będzie się wszystko ładnie spalać a wcześniej miałem cały filtr powietrza zroszony paliwem, czyli się cofało. Ja w swojej niuni poza przełożeniem uszczelki wymieniałem wydechy, termostat, wyczyściłem zaśniedziałą kopułkę i palec, nowe filtry, węże od podciśnienia i spalanie z 20 spadło do 11. pozdr
Ostatnio zmieniony 20 maja 2010, 15:40 przez proxyl, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Nawiązując do tematu (już podobny taki widziałem)
1. Rozrząd
2. Zapłon
3. Potencjometr przepustnicy
4. Sonda lambda
Te elementy, ich prawidłowe funkcjonowanie wpływają na osiągi i spalanie.
Sprawdź wg w/w kolejności.
Mam w rodzinie 80 ABT i 190 na godzinkę można spokojnie tym latać... widziałem ze niektórzy piszą nawet 210 ale to chyba z górki i za innym samochodem :mrgreen:
1. Rozrząd
2. Zapłon
3. Potencjometr przepustnicy
4. Sonda lambda
Te elementy, ich prawidłowe funkcjonowanie wpływają na osiągi i spalanie.
Sprawdź wg w/w kolejności.
Mam w rodzinie 80 ABT i 190 na godzinkę można spokojnie tym latać... widziałem ze niektórzy piszą nawet 210 ale to chyba z górki i za innym samochodem :mrgreen:
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Też próbowałem z tą podkładką, ale niestety u mnie końcówka węża doprowadzającego podtlenek LPG do miksera jest za wysoka delikatnie i niestety nie da się tego przełożyć inaczej. Wspomnę, że też w samej obudowie filtra powietrza jest sporo oleju/paliwa, ciężko ustalić to, ale stawiam raczej na olej. No i szału z tą prędkością nie ma. Nie wiem co tu wykombinować żeby przełożyć tą podkładkę.
Jakąś godzinę temu przełożyłem ta grubą podkładkę nad mikser pod wtrysk z ciekawości oczywiście.
Rezultat? auto "strzela" w tłumik, gaśnie na zakrętach, przy gwałtownym wciśnięciu gazu zadławia się i gaśnie, strasznie szarpie po zdjęciu nogi z gazu.
Raczej wrócę do poprzedniej konfiguracji.
[ Dodano: 2010-06-11, 19:22 ]
proxyl, nadal vmax 140?
Masz register (tz. śrubę) jak się nie mylę, żeby zwiększyć vmax wykręć ją trochę.
Rezultat? auto "strzela" w tłumik, gaśnie na zakrętach, przy gwałtownym wciśnięciu gazu zadławia się i gaśnie, strasznie szarpie po zdjęciu nogi z gazu.
Raczej wrócę do poprzedniej konfiguracji.
[ Dodano: 2010-06-11, 19:22 ]
proxyl, nadal vmax 140?
Masz register (tz. śrubę) jak się nie mylę, żeby zwiększyć vmax wykręć ją trochę.