[b4 coupe ABK] Problem z zapłonem po deszczu, gdy wilgotno
- Kelis.Zx145
- Forum Audi 80
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
- Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
- Kontakt:
[b4 coupe ABK] Problem z zapłonem po deszczu, gdy wilgotno
Mam problem z zapłonem i nie wiem za co się najpierw zabrać, otóż po deszczu albo gdy jest bardzo wilgotno na dworze odpalam samochód i wszystko chodzi jak należy, jak silnik zaczyna łapać temperaturę to nagle zaczyna przerywać jakby nie palił na jeden gar i nawet gaśnie. Kiedy już zgaśnie to nie mogę go od razu odpalić, chyba że z dodawaniem gazu ale to nie zawsze skutkuje.
Kiedy po zgaśnięciu poczekam jakieś 5 - 10 minut to odpalam bez najmniejszego kłopotu i silnik chodzi już normalnie i nic nie przerywa.
Moja wizja jest taka że gdzieś dostaje się wilgoć i kiedy silnik nabierze temperatury to ta woda paruje i zaczyna przerywać i gasnąć a po poczekaniu kilkunastu minut ona zdąży już odparować i problem znika.
Spotkał się ktoś z takim czymś? Proszę o pomoc bo to jest bardzo stresujące jak np gaśnie w korku przed tramwajem i nie chce odpalić i tamuję cały ruch
Kiedy po zgaśnięciu poczekam jakieś 5 - 10 minut to odpalam bez najmniejszego kłopotu i silnik chodzi już normalnie i nic nie przerywa.
Moja wizja jest taka że gdzieś dostaje się wilgoć i kiedy silnik nabierze temperatury to ta woda paruje i zaczyna przerywać i gasnąć a po poczekaniu kilkunastu minut ona zdąży już odparować i problem znika.
Spotkał się ktoś z takim czymś? Proszę o pomoc bo to jest bardzo stresujące jak np gaśnie w korku przed tramwajem i nie chce odpalić i tamuję cały ruch
Czytajac to co piszesz to raczej nie chodzi o wilgoc tylko o problem z przebiciem napisz kiedy wymieniales swiece instalacje wysokiego napiecia.Bo jesli na zimnym zapalil to juz musi chodzic łaski nie robi.Problemem moze byc tez zapchany filtr paliwa ale marne szanse ze to jest wina filtru.Musisz sprawdzic to co napisalem wyzej i wtedy bedziemy myslec cos wiece bo zamalo danych mamy zeby dac ci konkretna odp
- Kelis.Zx145
- Forum Audi 80
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
- Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
- Kontakt:
No właśnie świec i kabli wysokiego napięcia nie zmieniałem od kiedy ją kupiłem więc bardzo możliwe że są do wymiany. Filtr paliwa był wymieniany całkiem niedawno tj. jakieś 3 miesiące temu więc to nie o niego chodzi.
Problem jest tylko wtedy gdy jest po deszczu i jest wysoka wilgotność, dopiero jak się rozgrzeje to nie wchodzi na obroty normalnie tylko tak jakby nie palił na jeden gar, ma przebłyski czasem i chodzi normalnie a potem znowu przerywa aż gaśnie i nie można go odpalić, kręci ale nic więcej, czasem "prawie" odpala i można mu pomóc dodaniem gazu. Jak postoi zgaszony parę minut to odpala i chodzi jak nówka.
Jeśli to są przebicia to czemu robi tak tylko w tych określonych warunkach pogodowych i tylko raz, w sensie do zgaśnięcia a potem chodzi normalnie..?
Sprawdzić jakoś te świece i kable czy od razu po prostu wymienić?
Problem jest tylko wtedy gdy jest po deszczu i jest wysoka wilgotność, dopiero jak się rozgrzeje to nie wchodzi na obroty normalnie tylko tak jakby nie palił na jeden gar, ma przebłyski czasem i chodzi normalnie a potem znowu przerywa aż gaśnie i nie można go odpalić, kręci ale nic więcej, czasem "prawie" odpala i można mu pomóc dodaniem gazu. Jak postoi zgaszony parę minut to odpala i chodzi jak nówka.
Jeśli to są przebicia to czemu robi tak tylko w tych określonych warunkach pogodowych i tylko raz, w sensie do zgaśnięcia a potem chodzi normalnie..?
Sprawdzić jakoś te świece i kable czy od razu po prostu wymienić?
Ja na twoim miejscu nie zastanawial bym sie tylko szedl bym kupic swiece NGK i kable wysokiego napiecia tylko kup najlepiej oryginalna bo bedziesz mial gwarancje ze nie bedzie z nia problemow a co ori to ori :!: <ok> Jak piszesz ze nie pali jeden gar to dla mnie jest wszystko jasne <ok> Ale zacznij od samych swiec kup zamontuj i powinno byc lepiej jesli to nic nie da kup kable WN
- Kelis.Zx145
- Forum Audi 80
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
- Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
- Kontakt:
- Kelis.Zx145
- Forum Audi 80
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
- Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
- Kontakt:
Wymieniłem dzisiaj świece i zobaczymy czy to wystarczy ale pewnie i tak kupię nowe kable WN, poczekam na złą pogodę i się okaże.
tak wyglądały stare świece:
z czego jedna była lekko mokra chyba od benzyny a reszta sucha ale każda okopcona.
Przeczyściłem też styki w kopułce papierem ściernym bo były trochę jakby zaśniedziałe
tak wyglądały stare świece:
z czego jedna była lekko mokra chyba od benzyny a reszta sucha ale każda okopcona.
Przeczyściłem też styki w kopułce papierem ściernym bo były trochę jakby zaśniedziałe
- misiek3456
- Forum Audi 80
- Posty: 48
- Rejestracja: 13 gru 2007, 10:59
- Lokalizacja: Wroclaw
- Kelis.Zx145
- Forum Audi 80
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
- Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
- Kontakt:
- Kelis.Zx145
- Forum Audi 80
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
- Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
- Kontakt:
http://moto.allegro.pl/item1019225269_p ... u_hit.html
takie dokładnie, nawet nie są takie drogie wydaje mi się
takie dokładnie, nawet nie są takie drogie wydaje mi się