Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 coupe ABK] Problem z zapłonem po deszczu, gdy wilgotno

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

[b4 coupe ABK] Problem z zapłonem po deszczu, gdy wilgotno

Post autor: Kelis.Zx145 » 21 maja 2010, 15:38

Mam problem z zapłonem i nie wiem za co się najpierw zabrać, otóż po deszczu albo gdy jest bardzo wilgotno na dworze odpalam samochód i wszystko chodzi jak należy, jak silnik zaczyna łapać temperaturę to nagle zaczyna przerywać jakby nie palił na jeden gar i nawet gaśnie. Kiedy już zgaśnie to nie mogę go od razu odpalić, chyba że z dodawaniem gazu ale to nie zawsze skutkuje.
Kiedy po zgaśnięciu poczekam jakieś 5 - 10 minut to odpalam bez najmniejszego kłopotu i silnik chodzi już normalnie i nic nie przerywa.

Moja wizja jest taka że gdzieś dostaje się wilgoć i kiedy silnik nabierze temperatury to ta woda paruje i zaczyna przerywać i gasnąć a po poczekaniu kilkunastu minut ona zdąży już odparować i problem znika.

Spotkał się ktoś z takim czymś? Proszę o pomoc bo to jest bardzo stresujące jak np gaśnie w korku przed tramwajem i nie chce odpalić i tamuję cały ruch ;-)

Awatar użytkownika
Ka1230
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 175
Rejestracja: 11 maja 2009, 10:01
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Ka1230 » 21 maja 2010, 16:29

Czytajac to co piszesz to raczej nie chodzi o wilgoc tylko o problem z przebiciem napisz kiedy wymieniales swiece instalacje wysokiego napiecia.Bo jesli na zimnym zapalil to juz musi chodzic łaski nie robi.Problemem moze byc tez zapchany filtr paliwa ale marne szanse ze to jest wina filtru.Musisz sprawdzic to co napisalem wyzej i wtedy bedziemy myslec cos wiece bo zamalo danych mamy zeby dac ci konkretna odp

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 21 maja 2010, 18:28

No właśnie świec i kabli wysokiego napięcia nie zmieniałem od kiedy ją kupiłem więc bardzo możliwe że są do wymiany. Filtr paliwa był wymieniany całkiem niedawno tj. jakieś 3 miesiące temu więc to nie o niego chodzi.
Problem jest tylko wtedy gdy jest po deszczu i jest wysoka wilgotność, dopiero jak się rozgrzeje to nie wchodzi na obroty normalnie tylko tak jakby nie palił na jeden gar, ma przebłyski czasem i chodzi normalnie a potem znowu przerywa aż gaśnie i nie można go odpalić, kręci ale nic więcej, czasem "prawie" odpala i można mu pomóc dodaniem gazu. Jak postoi zgaszony parę minut to odpala i chodzi jak nówka.
Jeśli to są przebicia to czemu robi tak tylko w tych określonych warunkach pogodowych i tylko raz, w sensie do zgaśnięcia a potem chodzi normalnie..?
Sprawdzić jakoś te świece i kable czy od razu po prostu wymienić?

Awatar użytkownika
Ka1230
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 175
Rejestracja: 11 maja 2009, 10:01
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Ka1230 » 21 maja 2010, 18:42

Ja na twoim miejscu nie zastanawial bym sie tylko szedl bym kupic swiece NGK i kable wysokiego napiecia tylko kup najlepiej oryginalna bo bedziesz mial gwarancje ze nie bedzie z nia problemow a co ori to ori :!: <ok> Jak piszesz ze nie pali jeden gar to dla mnie jest wszystko jasne <ok> Ale zacznij od samych swiec kup zamontuj i powinno byc lepiej jesli to nic nie da kup kable WN

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 22 maja 2010, 09:16

ok, tak też zrobię, dzięki za poradę, zmienię świece i będę czekał na złą pogodę i sprawdzał czy już nie będzie mi robił takich numerów.

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 22 maja 2010, 10:37

O kablach WN też pamiętaj, jeżeli u siebie masz rozdzielacz zapłonu (kopułkę) to też:)

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 22 maja 2010, 13:57

Wymieniłem dzisiaj świece i zobaczymy czy to wystarczy ale pewnie i tak kupię nowe kable WN, poczekam na złą pogodę i się okaże.

tak wyglądały stare świece:
Obrazek

z czego jedna była lekko mokra chyba od benzyny a reszta sucha ale każda okopcona.
Przeczyściłem też styki w kopułce papierem ściernym bo były trochę jakby zaśniedziałe

Awatar użytkownika
misiek3456
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 13 gru 2007, 10:59
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: misiek3456 » 23 maja 2010, 16:50

Witaj tak ja Ci radza swiece to i kable bo jak masz wyjechane kable to zaraz zalatwisz swiece, kopulka i palec te by sie zdalo(to wcale nie jest takie drogie),a warte Twoich nerwow i spokoju


pozdrawiam :-D :-D

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 24 maja 2010, 17:29

Co mówicie na kable WN firmy BERU? widziałem, że u siebie mam ori kable i są właśnie tej firmy.

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 24 maja 2010, 17:58

Bardzo dobre, NGK też mogą byc.

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 24 maja 2010, 18:10

http://moto.allegro.pl/item1019225269_p ... u_hit.html
takie dokładnie, nawet nie są takie drogie wydaje mi się

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl