[ B4 1Z Pierburg] Prośba o analizę logów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 145
- Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
- Lokalizacja: Żary
[ B4 1Z Pierburg] Prośba o analizę logów
Witam,
Bardzo proszę o ich analizę.
Dodam, że przy włączonym zapłonie bez przerwy wywala błąd 550. Kasuje go ale się bez przerwy powtarza.
Auto zachowuje się normalnie. Pali od strzała i nie kopci ani nie szarpie.
Jedyny problem to taki, że z dołu słabo ciągnie.
Do 2000 obrotów bardzo słabo, od 2-3 lepiej a od 3 dopiero zaczyna porządnie ciągnąc.
Kat wywalony- wspawana zwykła rura.
Bardzo proszę o analizę.
Mam nadzieję, że to dobrze zrobiłem
Statyczne:
001:
003"
004:
Dynamiczne:
001:
003:
004:
008:
010:
011:
Bardzo proszę o ich analizę.
Dodam, że przy włączonym zapłonie bez przerwy wywala błąd 550. Kasuje go ale się bez przerwy powtarza.
Auto zachowuje się normalnie. Pali od strzała i nie kopci ani nie szarpie.
Jedyny problem to taki, że z dołu słabo ciągnie.
Do 2000 obrotów bardzo słabo, od 2-3 lepiej a od 3 dopiero zaczyna porządnie ciągnąc.
Kat wywalony- wspawana zwykła rura.
Bardzo proszę o analizę.
Mam nadzieję, że to dobrze zrobiłem
Statyczne:
001:
003"
004:
Dynamiczne:
001:
003:
004:
008:
010:
011:
Ostatnio zmieniony 23 maja 2010, 15:03 przez krzysiek_b, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zrób dynamiczne bo ze statycznych nie wiele można powiedzieć i wrzuć logi tu http://vaglog.rtnet.pl/index.php?o=tdi_timing bo mam za małą rozdzielczość żeby coś zobaczyć :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 145
- Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
- Lokalizacja: Żary
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No teraz pięknie widać
O ile masa powietrza aktualna jest większa od zakładanej jest ok.krzysiek_b pisze:masa powietrza zakladana: 2328
Masa powietrza aktualna: 4589
Kąt wtrysku do poprawki, jest za wczesny ,poza tym coś masz nie hallo z przepływką bo przycina .Spróbuj podmienić jak masz od kogo .krzysiek_b pisze:wyprzedzenie wtrysku zakladane 117
Wyprzedzenie wtrysku aktualne 217
Według mnie początek wtrysku masz za wczesny (grupa 004 kolumna actual start jak widać), a także masz zawyżoną dawkę paliwa (grupa 001 kolumna 2) - jest u Ciebie wartość tylko 1.8 , przykładowo u mnie 3.0 i jest ok a powinno być standardowo coś koło 4.5.
W sprawie ustalenia kąta wtrysku najlepiej zrób log statyczny w basic settinngs grupa 000, tam odpowiada za to kolumna 2.
Jeśli chodzi o masę powietrza, że rzeczywista jest większa od zakładanej to tak ma być bo pewnie EGR jest zaślepiony.
Dawkę aby zmniejszyć należy przesunąć nastawnik w stronę rozrządu ( zaledwie o część milimetra) a początek wtrysku obracając nieco pompę.
W sprawie ustalenia kąta wtrysku najlepiej zrób log statyczny w basic settinngs grupa 000, tam odpowiada za to kolumna 2.
Jeśli chodzi o masę powietrza, że rzeczywista jest większa od zakładanej to tak ma być bo pewnie EGR jest zaślepiony.
Dawkę aby zmniejszyć należy przesunąć nastawnik w stronę rozrządu ( zaledwie o część milimetra) a początek wtrysku obracając nieco pompę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 145
- Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
- Lokalizacja: Żary
kąt wtrysku ustawie za 1-2 tygodnie bo będę zmieniał rozrząd.
Możecie mi pomóc jak zrobić w vag 311-2 log statyczny w basic settings? Kabel i Vaga mam od wczoraj
Czy moja turbina pracuje prawidłowo?
Czy po zmniejszeniu dawki i początek wtrysku będzię się lepiej zbierał od dołu?
Póki co dzięki
[ Dodano: 2010-05-23, 17:38 ]
Możecie mi pomóc jak zrobić w vag 311-2 log statyczny w basic settings? Kabel i Vaga mam od wczoraj
Czy moja turbina pracuje prawidłowo?
Czy po zmniejszeniu dawki i początek wtrysku będzię się lepiej zbierał od dołu?
Póki co dzięki
[ Dodano: 2010-05-23, 17:38 ]
jak to zrobić ?MUNIOR pisze:Vagiem w adaptacjach wystarczy o ile nie jest w jakiejś skrajnej pozycjirafal9h10 pisze:Dawkę aby zmniejszyć należy przesunąć nastawnik w stronę rozrządu
Log statyczny basic settings robisz na tej samej zasadzie co w blokach wartości mierzonych.
"Basic settings" to po polsku "nastawy podstawowe", po połączeniu się ze sterownikiem klikasz na przycisk z tą nazwą, otwiera się okno, tam na dole po lewej stronie klikasz na "wartości mierzone" po ang. "measure blocks", wybierasz grupę 000, pojawia się 10 okienek, następnie log, start ,stop i program zapisuje to w pliku notatnika.
Uwaga! W przypadku wersji demo, funkcja basic settings może być niedostępna albo bez możliwości zapisu. Ja osobiście korzystam z pełnej wersji 409.1s
Co do adaptacji to kolejno:
login: ( wpisujesz hasło "12233")
klikasz na adaptacje
kanał 01
i tutaj jak dobrze myślę będziesz wpisywał większą wartość niż jest przyciskając "testuj" aż dojdziesz do wartości max
standardowa wartość to chyba 128 a max. to 176
potem klikasz "zapisz"
na koniec sprawdzasz w blokach czy się poprawiało.
Uważam, że Twoja turbina pracuje prawidłowo.
Zmniejszenie dawki zapewne nie poprawi przyspieszenia (teoretycznie powinen być słabszy ale oszczędniejszy), lecz wartość 1.8 na chwilę obecną może być traktowana przez komputer jako błąd. Ale w pierwszej kolejności zajmij się rozrządem (początkiem wtrysku).
"Basic settings" to po polsku "nastawy podstawowe", po połączeniu się ze sterownikiem klikasz na przycisk z tą nazwą, otwiera się okno, tam na dole po lewej stronie klikasz na "wartości mierzone" po ang. "measure blocks", wybierasz grupę 000, pojawia się 10 okienek, następnie log, start ,stop i program zapisuje to w pliku notatnika.
Uwaga! W przypadku wersji demo, funkcja basic settings może być niedostępna albo bez możliwości zapisu. Ja osobiście korzystam z pełnej wersji 409.1s
Co do adaptacji to kolejno:
login: ( wpisujesz hasło "12233")
klikasz na adaptacje
kanał 01
i tutaj jak dobrze myślę będziesz wpisywał większą wartość niż jest przyciskając "testuj" aż dojdziesz do wartości max
standardowa wartość to chyba 128 a max. to 176
potem klikasz "zapisz"
na koniec sprawdzasz w blokach czy się poprawiało.
Uważam, że Twoja turbina pracuje prawidłowo.
Zmniejszenie dawki zapewne nie poprawi przyspieszenia (teoretycznie powinen być słabszy ale oszczędniejszy), lecz wartość 1.8 na chwilę obecną może być traktowana przez komputer jako błąd. Ale w pierwszej kolejności zajmij się rozrządem (początkiem wtrysku).
jak chcesz zmniejszyć dawkę w adaptacjach i ma w bloku 01 wartość 128 to powinien wpisać mniejszą (np. 110-120), ja mam dawkę 1.8mg/R i śmiga super
co do kąta wtrysku to albo zacina Ci się zawór na dole w pompie (N108) albo tarcza wewnątrz pompy albo masz przetarty przewód idący do pompy (ten od kostki na 3 kabelki) często ulega uszkodzeniu w okolicy obudowy filtra oleju i jak będzie zwierał do masy to i problem z kątem wystąpi <ok>
co do kąta wtrysku to albo zacina Ci się zawór na dole w pompie (N108) albo tarcza wewnątrz pompy albo masz przetarty przewód idący do pompy (ten od kostki na 3 kabelki) często ulega uszkodzeniu w okolicy obudowy filtra oleju i jak będzie zwierał do masy to i problem z kątem wystąpi <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 145
- Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
- Lokalizacja: Żary
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ruszając pompę zmieniasz kąt wtrysku ,a nie dawkę .Dawkę zmieniasz vagiem w adaptacjach po wpisaniu loginu 12233 tak jak UKI_XX, pisał .Nastawnikiem na pompie lepiej nie ruszać jak nie ma potrzeby bo bardzo małe ruchy wywołują dość duże zmiany dawki .krzysiek_b pisze:Czy z związku z tym lepiej najpierw próbować ustawić obracając pompę czy najpierw posprawdzać jak UKI_XX radzi?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 145
- Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
- Lokalizacja: Żary
a to pomyliłem
Tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic464013.html
piszą, że "Im temperatura paliwa wyższa tym kąt wtrysku mniejszy:
Jak patrze u siebie na Vagu to u mnie temp paliwa nawet po jeździe i rozgrzanym silniku ma nie więcej jak 7 stopni (wg komputera)
Czy może to mieć jakiś wpływ?
Tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic464013.html
piszą, że "Im temperatura paliwa wyższa tym kąt wtrysku mniejszy:
Jak patrze u siebie na Vagu to u mnie temp paliwa nawet po jeździe i rozgrzanym silniku ma nie więcej jak 7 stopni (wg komputera)
Czy może to mieć jakiś wpływ?
Na podstawie logów ktore zamiesciles nie mozna powiedziec czy statyczny kat wtrysku jest dobrze ustawiony czy zle. Nic nie reguluj poki nie wykonasz logów 000 Basic Settings.
Dodatkowo chcialbym zobaczyc logi statyczne 007, 013 oraz grupe 003 zalogowana bezposrednio po "przegazówce".
Sprezarka oraz uklad regulacji cisnienia doładowania pracuje prawidlowo - chociaz rozwazylbym wyciecie katalizatora.
Pozdrawiam
Dodatkowo chcialbym zobaczyc logi statyczne 007, 013 oraz grupe 003 zalogowana bezposrednio po "przegazówce".
Sprezarka oraz uklad regulacji cisnienia doładowania pracuje prawidlowo - chociaz rozwazylbym wyciecie katalizatora.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 145
- Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
- Lokalizacja: Żary
przemik pisze: Sprezarka oraz uklad regulacji cisnienia doładowania pracuje prawidlowo - chociaz rozwazylbym wyciecie katalizatora.
Jak w pierwszym poście
Katalizator wycięty a zamiast niego drożna rura
Logi o których piszesz zrobię i wrzucę jutro
[ Dodano: 2010-05-25, 16:19 ]
może ktoś mi pomóc.
przy próbie basic settings wyskakuje mi błąd jak poniżej.
Podejrzewam, że mam jednak wersje demo.
Jak ściągam pełną wersje to i tak cały czas to samo.
W folderach mam pliczek kaygen ale chyba nie umiem się nim obsłużyć
Rzecz jasna ściągam pełną wersje by wypróbować i kupić
Proszę o pomoc
W
[ Dodano: 2010-05-25, 16:30 ]
logi statyczne
007:
013:
Po przygazówce 003:
Sam widzę, że temp paliwa podaje na 0.7
Sciagnij sobie wersje 3.11 + witamina... dziala najlepiej.
Co do silnika:
- uklad wtryskow w stanie dobrym
- czujnik temperatury jest szrotem - do wymiany - warto zmienic - zalezy od niego kąt wtrysku i w ogole wyznaczanie dawki paliwa...
- EGR - zaslepiony lub max zasyfiony
Pozdrawiam
PS
Jak zarejestrujesz VAG i wymienisz czujnik - pokaz logi 007 stat i 000 Basic Settings na max nagrzanym motorze.
Co do silnika:
- uklad wtryskow w stanie dobrym
- czujnik temperatury jest szrotem - do wymiany - warto zmienic - zalezy od niego kąt wtrysku i w ogole wyznaczanie dawki paliwa...
- EGR - zaslepiony lub max zasyfiony
Pozdrawiam
PS
Jak zarejestrujesz VAG i wymienisz czujnik - pokaz logi 007 stat i 000 Basic Settings na max nagrzanym motorze.