Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 1Z Pierburg] Prośba o analizę logów

krzysiek_b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
Lokalizacja: Żary

[ B4 1Z Pierburg] Prośba o analizę logów

Post autor: krzysiek_b » 22 maja 2010, 20:24

Witam,

Bardzo proszę o ich analizę.

Dodam, że przy włączonym zapłonie bez przerwy wywala błąd 550. Kasuje go ale się bez przerwy powtarza.

Auto zachowuje się normalnie. Pali od strzała i nie kopci ani nie szarpie.

Jedyny problem to taki, że z dołu słabo ciągnie.
Do 2000 obrotów bardzo słabo, od 2-3 lepiej a od 3 dopiero zaczyna porządnie ciągnąc.

Kat wywalony- wspawana zwykła rura.

Bardzo proszę o analizę.
Mam nadzieję, że to dobrze zrobiłem :)

Statyczne:

001:
Obrazek


003"
Obrazek


004:
Obrazek



Dynamiczne:
001:
Obrazek


003:
Obrazek


004:
Obrazek


008:
Obrazek


010:
Obrazek


011:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 23 maja 2010, 15:03 przez krzysiek_b, łącznie zmieniany 2 razy.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 maja 2010, 22:00

Zrób dynamiczne bo ze statycznych nie wiele można powiedzieć i wrzuć logi tu http://vaglog.rtnet.pl/index.php?o=tdi_timing bo mam za małą rozdzielczość żeby coś zobaczyć :mrgreen:

krzysiek_b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
Lokalizacja: Żary

Post autor: krzysiek_b » 23 maja 2010, 15:23

Dodam, że na biegu jałowym na polskim vagu mam następujące różnice.
masa powietrza zakladana: 2328
Masa powietrza aktualna: 4589


wyprzedzenie wtrysku zakladane 117
Wyprzedzenie wtrysku aktualne 217

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 maja 2010, 16:50

No teraz pięknie widać
krzysiek_b pisze:masa powietrza zakladana: 2328
Masa powietrza aktualna: 4589
O ile masa powietrza aktualna jest większa od zakładanej jest ok.
krzysiek_b pisze:wyprzedzenie wtrysku zakladane 117
Wyprzedzenie wtrysku aktualne 217
Kąt wtrysku do poprawki, jest za wczesny ,poza tym coś masz nie hallo z przepływką bo przycina .Spróbuj podmienić jak masz od kogo .

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 23 maja 2010, 17:20

Według mnie początek wtrysku masz za wczesny (grupa 004 kolumna actual start jak widać), a także masz zawyżoną dawkę paliwa (grupa 001 kolumna 2) - jest u Ciebie wartość tylko 1.8 , przykładowo u mnie 3.0 i jest ok a powinno być standardowo coś koło 4.5.
W sprawie ustalenia kąta wtrysku najlepiej zrób log statyczny w basic settinngs grupa 000, tam odpowiada za to kolumna 2.
Jeśli chodzi o masę powietrza, że rzeczywista jest większa od zakładanej to tak ma być bo pewnie EGR jest zaślepiony.
Dawkę aby zmniejszyć należy przesunąć nastawnik w stronę rozrządu ( zaledwie o część milimetra) a początek wtrysku obracając nieco pompę.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 maja 2010, 17:34

rafal9h10 pisze:Dawkę aby zmniejszyć należy przesunąć nastawnik w stronę rozrządu
Vagiem w adaptacjach wystarczy ;-) o ile nie jest w jakiejś skrajnej pozycji

krzysiek_b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
Lokalizacja: Żary

Post autor: krzysiek_b » 23 maja 2010, 17:37

kąt wtrysku ustawie za 1-2 tygodnie bo będę zmieniał rozrząd.

Możecie mi pomóc jak zrobić w vag 311-2 log statyczny w basic settings? Kabel i Vaga mam od wczoraj :)

Czy moja turbina pracuje prawidłowo?

Czy po zmniejszeniu dawki i początek wtrysku będzię się lepiej zbierał od dołu?
Póki co dzięki :)

[ Dodano: 2010-05-23, 17:38 ]
MUNIOR pisze:
rafal9h10 pisze:Dawkę aby zmniejszyć należy przesunąć nastawnik w stronę rozrządu
Vagiem w adaptacjach wystarczy ;-) o ile nie jest w jakiejś skrajnej pozycji
jak to zrobić ? :)

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 23 maja 2010, 18:39

Log statyczny basic settings robisz na tej samej zasadzie co w blokach wartości mierzonych.
"Basic settings" to po polsku "nastawy podstawowe", po połączeniu się ze sterownikiem klikasz na przycisk z tą nazwą, otwiera się okno, tam na dole po lewej stronie klikasz na "wartości mierzone" po ang. "measure blocks", wybierasz grupę 000, pojawia się 10 okienek, następnie log, start ,stop i program zapisuje to w pliku notatnika.
Uwaga! W przypadku wersji demo, funkcja basic settings może być niedostępna albo bez możliwości zapisu. Ja osobiście korzystam z pełnej wersji 409.1s
Co do adaptacji to kolejno:
login: ( wpisujesz hasło "12233")
klikasz na adaptacje
kanał 01
i tutaj jak dobrze myślę będziesz wpisywał większą wartość niż jest przyciskając "testuj" aż dojdziesz do wartości max
standardowa wartość to chyba 128 a max. to 176
potem klikasz "zapisz"
na koniec sprawdzasz w blokach czy się poprawiało.

Uważam, że Twoja turbina pracuje prawidłowo.
Zmniejszenie dawki zapewne nie poprawi przyspieszenia (teoretycznie powinen być słabszy ale oszczędniejszy), lecz wartość 1.8 na chwilę obecną może być traktowana przez komputer jako błąd. Ale w pierwszej kolejności zajmij się rozrządem (początkiem wtrysku). ;-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 24 maja 2010, 10:15

jak chcesz zmniejszyć dawkę w adaptacjach i ma w bloku 01 wartość 128 to powinien wpisać mniejszą (np. 110-120), ja mam dawkę 1.8mg/R i śmiga super ;-)
co do kąta wtrysku to albo zacina Ci się zawór na dole w pompie (N108) albo tarcza wewnątrz pompy albo masz przetarty przewód idący do pompy (ten od kostki na 3 kabelki) często ulega uszkodzeniu w okolicy obudowy filtra oleju i jak będzie zwierał do masy to i problem z kątem wystąpi <ok>

krzysiek_b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
Lokalizacja: Żary

Post autor: krzysiek_b » 24 maja 2010, 13:07

Dzięki za wszelkie odpowiedzi.


Czy z związku z tym lepiej najpierw próbować ustawić obracając pompę czy najpierw posprawdzać jak UKI_XX radzi?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 maja 2010, 13:21

krzysiek_b pisze:Czy z związku z tym lepiej najpierw próbować ustawić obracając pompę czy najpierw posprawdzać jak UKI_XX radzi?
Ruszając pompę zmieniasz kąt wtrysku ,a nie dawkę .Dawkę zmieniasz vagiem w adaptacjach po wpisaniu loginu 12233 tak jak UKI_XX, pisał .Nastawnikiem na pompie lepiej nie ruszać jak nie ma potrzeby bo bardzo małe ruchy wywołują dość duże zmiany dawki .

krzysiek_b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
Lokalizacja: Żary

Post autor: krzysiek_b » 24 maja 2010, 13:29

a to pomyliłem :)


Tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic464013.html

piszą, że "Im temperatura paliwa wyższa tym kąt wtrysku mniejszy:

Jak patrze u siebie na Vagu to u mnie temp paliwa nawet po jeździe i rozgrzanym silniku ma nie więcej jak 7 stopni (wg komputera)

Czy może to mieć jakiś wpływ?

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 24 maja 2010, 15:20

Na podstawie logów ktore zamiesciles nie mozna powiedziec czy statyczny kat wtrysku jest dobrze ustawiony czy zle. Nic nie reguluj poki nie wykonasz logów 000 Basic Settings.
Dodatkowo chcialbym zobaczyc logi statyczne 007, 013 oraz grupe 003 zalogowana bezposrednio po "przegazówce".
Sprezarka oraz uklad regulacji cisnienia doładowania pracuje prawidlowo - chociaz rozwazylbym wyciecie katalizatora.

Pozdrawiam

krzysiek_b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
Lokalizacja: Żary

Post autor: krzysiek_b » 24 maja 2010, 15:28

przemik pisze: Sprezarka oraz uklad regulacji cisnienia doładowania pracuje prawidlowo - chociaz rozwazylbym wyciecie katalizatora.

Jak w pierwszym poście :)
Katalizator wycięty a zamiast niego drożna rura :)


Logi o których piszesz zrobię i wrzucę jutro

[ Dodano: 2010-05-25, 16:19 ]
może ktoś mi pomóc.

przy próbie basic settings wyskakuje mi błąd jak poniżej.

Obrazek



Podejrzewam, że mam jednak wersje demo.
Jak ściągam pełną wersje to i tak cały czas to samo.

W folderach mam pliczek kaygen ale chyba nie umiem się nim obsłużyć :)

Rzecz jasna ściągam pełną wersje by wypróbować i kupić :)

Proszę o pomoc
W

[ Dodano: 2010-05-25, 16:30 ]
logi statyczne
007:

Obrazek

013:
Obrazek



Po przygazówce 003:
Obrazek



Sam widzę, że temp paliwa podaje na 0.7

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 26 maja 2010, 22:18

Sciagnij sobie wersje 3.11 + witamina... dziala najlepiej.

Co do silnika:
- uklad wtryskow w stanie dobrym
- czujnik temperatury jest szrotem - do wymiany - warto zmienic - zalezy od niego kąt wtrysku i w ogole wyznaczanie dawki paliwa...
- EGR - zaslepiony lub max zasyfiony

Pozdrawiam

PS
Jak zarejestrujesz VAG i wymienisz czujnik - pokaz logi 007 stat i 000 Basic Settings na max nagrzanym motorze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl