Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1Z] Zmiana oleju

Awatar użytkownika
Wojtek1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 30 lis 2008, 19:43
Lokalizacja: LTM

[1.9 TDI 1Z] Zmiana oleju

Post autor: Wojtek1985 » 24 maja 2010, 21:15

Witam kolegów, zaraz wywołam pewnie dyskusję, że TDI i minerał to powolna śmierć dla silnika, ale proszę tego nie powtarzać, bo było to mówione już wiele razy, a mnie chodzi o to, że mam zalanego zetorka mobilem 15w40 i od kiedy jest w Polsce czyli przez jakieś 40000 km był lany właśnie taki olej, nie wiem jaki był za granicą. Auto ma przebieg 250 000 i wygląda na oryginalny i tu moje pytanie, chciałbym zmienić na 10w40 też mobila. Czytałem troszkę i znalazłem takie dane, że zarówno 15w40 jak i 10w40 mobila mają współczynnik TBN (liczba zasadowa - określa zdolności myjące i neutralizujące oleju) wynosi 10. Więc tak na zdrowy rozum nie powinno być problemów z jakimiś wyciekami. Silniczek mam niby zdrowy, od wymiany do wymiany dolewam tak do 1 litra oleju. I tu maje pytanie, czy może ktoś wie dokładnie i napewno czy ten współczynnik TBN i w jednym i w drugim jest taki sam? Bo nie chciałbym zrobić sobie niemiłej niespodzianki przy wymianie.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 maja 2010, 21:20

Wymieniaj i niczym się nie przejmuj. Silnika nie rozszczelnisz. A jak się będzie lało to znaczy, że uszczelki wszystkie mają totalną agonię i byłoby to kwestią czasu, kiedy by puściły.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 maja 2010, 21:28

trepek pisze:Wymieniaj i niczym się nie przejmuj. Silnika nie rozszczelnisz. A jak się będzie lało to znaczy, że uszczelki wszystkie mają totalną agonię i byłoby to kwestią czasu, kiedy by puściły.
I wszystko na temat <ok> lej smiało 10W żadnej niespodzianki nie będzie ,przynajmniej nie z winy oleju

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 24 maja 2010, 22:42

lej 10W-40 i to jak najprędzej, jedyne co może się stać to zwiększone podbieranie oleju przez pierwsze dwie wymiany (zanim nie wypłucze wszystkich osadów), potem będziesz dolewał tyle samo albo i mniej ;-)

tylko jedno pytanie, kto wam wszystkim nagadał takich głupot że jak nie będziecie leli minerała to silnik się rozleci :!: :?:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 maja 2010, 22:47

Mechanicy starej daty za czasów skarpety... znaczy się, syrenki :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 maja 2010, 22:51

trepek pisze:Mechanicy starej daty za czasów skarpety... znaczy się, syrenki :mrgreen:
Do niej na szczęscie dolewało się Lux 10 do etyliny i nie było problemu :mrgreen:

Tommek261
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 24 maja 2009, 21:39
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Tommek261 » 24 maja 2010, 23:04

Wlewaj 10W jak koledzy mówią ja kupiłem na 15w zalałem 10w a teraz jeżdżę na 5w i nic sie nie dzieje.
Co do mechaników to może z czasów kiedy po ulicach śmigały ROBURY.... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Wojtek1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 30 lis 2008, 19:43
Lokalizacja: LTM

Post autor: Wojtek1985 » 24 maja 2010, 23:51

Ok,dzięki. Ale jeszcze jedno, przy wymianie lepiej byłoby przepłukać silnik, czy po prostu spuścić i zmienić? I czy następną wymianę zrobić wczesniej czy normalnie po około 10 000?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 maja 2010, 23:56

Co do płukania to zdania są podzielone ;-)
Kolega UKI_XX bardzo płukanie poleca, większość podchodzi do tego z rezerwą. Jednakże przechodząc na półsyntetyka osady wcześniej czy później zostaną wypłukane. Jeśli masz zdrowy silnik i jesteś pewien co do jego stanu - przepłucz.

Awatar użytkownika
joker9-89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 867
Rejestracja: 03 lut 2008, 15:54
Lokalizacja: WMA-Maków Mazowiecki

Post autor: joker9-89 » 26 maja 2010, 23:05

kolego ja przy zmianie oleju na półsyntetyk nie płukałem silnika,osady ze starego oleju i tak zostaną z czasem wypłukane więc uważam że niepotrzeba,ale tak jak kolega napisał zdania są podzielone na ten temat.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 27 maja 2010, 14:20

jeżeli nie robi płukania silnika to potem pływają w oleju te wszystkie śmieci i mogą dziać się różne rzeczy przez pierwsze dwie wymiany (zanim nowy olej wypłucze ten cały syf) więc albo trzeba częściej wymieniać na początku olej albo zrobić płukanie, u mnie nie wiem co było na początku w misce ale jak zalałem 10W-40 Mobil to nie robiłem płukania i wziął mi sporo oleju, potem od drugiej wymiany (Castrol) już spokojnie wystarczało 4.5l na 12-14tys.km (pół stanu na bagnecie) teraz zmieniłem na 5W-40 (5x przedtem zalewałem 10W-40) i bańka oleju 5l starcza mi spokojnie na 15tys. km a płukania nie robiłem dlatego że jeździłem na dobrym półsyntetyku i po wymianie przez pierwsze 500km na bagnecie zawsze był czysty olej co w dieselu się raczej rzadko zdarza

Awatar użytkownika
Wojtek1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 30 lis 2008, 19:43
Lokalizacja: LTM

Post autor: Wojtek1985 » 27 maja 2010, 14:33

Ok, czyli wymienić i pierwszą zmianę zrobić wcześniej, w zależności od stanu oleju.
I jeszcze jedno, fakt faktem, że zbliża mi się wymiana, ale jak auto postoi załóżmy całą noc i rano je zapalam to kontrolka oleju świeci mi się nawet czasem przez 3-4 sekundy...czy po zmianie na półsyntetyk powinno przestać się tak dziać?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 27 maja 2010, 16:50

tak, po zmianie oleju powinna zgasnąć od razu, u mnie jak oliwa ma trochę przelatane to kontrolka świeci 1-1.5s a świeżo po wymianie oleju gaśnie jeszcze zanim zabiorę rękę z kluczyka ;-)

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 27 maja 2010, 19:10

znam ludzi ,którzy potrafią jeździć 40000 na jednym oleju....ale uważam że 15000 to też za dużo.....nawet dla oleju syntetycznego a w dieslu tym bardziej...ale to moja opinia na ten temat...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 maja 2010, 20:43

W 1Z trzeba wymieniać olej co 10 tys km, w turbo gnojku co 7500km.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl