Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1z]Pompa paliwowa nie podaje na wtryski

Awatar użytkownika
splinter
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 01 lut 2010, 14:10
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

[B4 1z]Pompa paliwowa nie podaje na wtryski

Post autor: splinter » 31 maja 2010, 08:43

Koledzy, nie umiem znależć na forum, co moze byc przyczyna braku paliwa podawanego na wtryski. Rozchodzi sie o 1.9tdi 90km 1Z
Samochod zaczal w pewnym momencie szarpac [jakby mu sie "garki wylaczaly] az calkiem zdechl i nie mozna go zapalic.
Wymienilem juz kompletna pompe paliwowa oraz filtr paliwa... i nic... Dalej ten sam efekt.
Zaznacze, ze na gornym odpowietrzniku normalnie zasysa paliwo, natomiast na rurkach cisnieniowych pompa nie podaje paliwa. Co to moze byc?
Please... help me Boys! :)

Obrazek
Ostatnio zmieniony 31 maja 2010, 10:35 przez splinter, łącznie zmieniany 4 razy.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 maja 2010, 09:59

splinter pisze:Koledzy, nie umiem znależć na forum, co moze byc przyczyna braku paliwa podawanego na wtryski. Rozchodzi sie o 1.9tdi 90km 1Z
Podaj na krótko + z aku na elektrozawór w pompie .Jeśli już to zrobiłeś to do sprawdzenia drożnośc przewodów zasilających pompe w paliwo .Jak pompa bez przeszkód zasysa paliwo i jest zasilanie na elektrozaworze pompy to musi podawać paliwo z przewodów wysokiego ciśnienia

Awatar użytkownika
splinter
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 01 lut 2010, 14:10
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: splinter » 31 maja 2010, 20:09

Niestety.
Jest napiecie na elektrozawor i drozne przewody paliwowe.
Sprawdzajac kody blyskowe kompa mam kod 2213. Czy ktorys z Was zna ten kod bo nigdzie nie umiem znalezc? Ktory numer przekaznika odpowiada za sterowanie pompy paliwowej?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 maja 2010, 21:12

splinter pisze:Jest napiecie na elektrozawor i drozne przewody paliwowe.
Wykręć elektrozawór z pompy i sprawdz czy działa .
splinter pisze:Sprawdzajac kody blyskowe kompa mam kod 2213. Czy ktorys z Was zna ten kod bo nigdzie nie umiem znalezc?
Obawiam się że co do kodów błyskowych to nie wiele się dowiesz :-/
splinter pisze:Ktory numer przekaznika odpowiada za sterowanie pompy paliwowej?
Nie jestem tego pewien ale chyba żaden ,pompa jest sterowana bezpośrednio z kompa .Powiem ci tak ,nawet jak odłączysz tą okrągłą wtyczkę od nastawnika i jest napiecie na elektrozaworze to pompa powinna podawać paliwo .Sprawdzałem tak pompę na stole ,tyle że wtryskiwacze nie były podłączone ,ale z przewodów tryskało paliwo

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 31 maja 2010, 23:11

MUNIOR pisze:Jak pompa bez przeszkód zasysa paliwo i jest zasilanie na elektrozaworze pompy to musi podawać paliwo z przewodów wysokiego ciśnienia
Nie do końca się z Tobą zgadzam. Przyczyną braku ciśnienia na wtryskach może być również niewłaściwy lub uszkodzony nastawnik. Ale oczywiście podstawa to elektrozawór na pompie i drożność przewodów zasilających pompę. Aby wyeliminować problem z drożnością przewodów można zasilać ją nie ze zbiornika a np z umieszczonej blisko pompy butelki. Jeśli elektrozawór jest sprawny i nie masz problemu z zasilaniem pompy w paliwo to wg mnie przyczyną jest nastawnik.

Awatar użytkownika
splinter
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 01 lut 2010, 14:10
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: splinter » 01 cze 2010, 12:47

MUNIOR,
Czyli moge ja podlaczyc tylko na elektrozawor i waz paliwowy i powinna podczas krecenia rozrusznikiem pompowac na przewody paliwowe?
A co z reszta wtyczek? Moge je w ogole na razie odlaczyc?
Sprawdzilem przewody, sa drozne oraz probowalem juz bezposrednio pobierac paliwo z butelki [to samo-brak efektu]

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 01 cze 2010, 13:14

zdejmij dekielek z nastawnika z pompy i zobacz czy się przesuwa po przekręceniu kluczyka, może gdzieś uszczelka siadła i się zapowietrzył albo jakimś cudem wyskoczył nastawnik z pierścienia od dawki w pompie, ale najpierw sprawdź elektrozawór

Awatar użytkownika
splinter
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 01 lut 2010, 14:10
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: splinter » 01 cze 2010, 13:52

W porzadku, tylko ze ja juz wymienilem pompe paliwowa na inna razem z calym osprzetem. Myslicie, ze to jest mozliwe, ze druga pompa ma ten sam feler?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 cze 2010, 14:52

splinter pisze:Myslicie, ze to jest mozliwe, ze druga pompa ma ten sam feler?
Według mnie to bardzo mało prawdopodobne ,chociaż to tylko mechanizm i wszystko jest możliwe. Zajrzyj pod dekielek jak radzi UKI_XX .Chociaż jak zakładałeś drugą pompę to mało prawdopodobne żeby było to samo .W takich przypadkach diabeł często tkwi w szczegółach , sprawdż ten elektrozawór tylko go wcześniej wykręć.Może masz zapowietrzoną pompę bo coś czuję że to jest przyczyną ,szczególnie jak przekładałeś pompy

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 01 cze 2010, 17:11

splinter, A tak w ogóle to z którego roku jest twoje auto i jaki masz nastawnik indukcyjny czy potencjometryczny? Odczytaj symbol starej pompy i nastawnika oraz nowej pompy i nastawnika i zarzuć na forum. Przewód i wtyczka od nastawnika są oryginalne, czy wtyczka nie jest czasami przelutowana?

Awatar użytkownika
splinter
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 01 lut 2010, 14:10
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: splinter » 10 cze 2010, 09:17

:)
Wracam po jakimś czasie...
Auto po dwóch tygodniach naprawiania i kombinowania, znowu zaczęło działać.
Pewnie chcielibyście dowiedzieć się, co było przyczyną tej usterki. :D

Mianowicie, po wymianie pompy paliwowej [jak wiemy bez rozbiórki rozrządu się nie obyło] na innego typu z króćcem z boku, kombinowanie z komputerem od silnika i szukanie urwanego/przerwanego przewodu pod deską rozdzielczą i pod wszystkim co jest w komorze silnika, wożeniem samochodu po wszystkich okolicznych mechanikach i elektronikach [oczywiscie słyszałem wszędzie "no to jest niemożliwe, wstrzymaj sie, zawołam znajomego, niech on to zobaczy, bo to musi dzialać"]... itd

Powodem byl przerwany przewód od pompy paliwowej [tej co miałem przed awarią]. Ta na którą wymieniłem, była innego typu [a żaden spec mi o tym nie powiedział] no i za kija na tej instalacji ta pompa nie mogła zatrybić. Dziękuje.

:roll:

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 10 cze 2010, 10:47

myśleliśmy że skoro podstawiałeś drugą pompę to założyłeś tego samego typu ;-) no bo fakt, pompa z nastawnikiem indukcyjnym i potencjometrycznym nie są ze sobą zamienne

napisz jeszcze który dokładnie przewód miałeś przerwany czyli ten co idzie do okrągłej kostki czy ten co idzie do elektrozaworu na pompie ;-)

Awatar użytkownika
splinter
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 01 lut 2010, 14:10
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: splinter » 04 lip 2010, 10:05

witam. przepraszam za zwloke.
chodzilo mi o przerwany przewod w okraglej kostce. tylko szczerze mowiac nie powiem Wam ktory to byl pin. ewentualnie w razie czego prosze napisac na priv jakby ktos mial podobny problem. pozdro ;)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 05 lip 2010, 09:02

są dwie możliwości jeśli chodzi o przerwany pin w kostce, nie znam rozpiski ale mogę śmiało powiedzieć od czego mógł być ;-)

jedna możliwość to któryś od cewki elektromagnesu (odpowiada za przestawianie dawki)

a druga możliwość to GND potencjometru (wtedy na suwaku będzie max. napięcie praktycznie nie zależne od jego położenia co skutkuje tym że ECU chcąc osiągnąć określoną wartość dawki cały czas ją zmniejsza bo widzi max. mimo że jest 0)

Awatar użytkownika
mantix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sie 2008, 21:49

Post autor: mantix » 05 mar 2018, 15:31

Witam, mam podobny problem z zetorem na pierburgu, wymieniłem elektrozawor odcinający, autko odpaliło, ale zostało kilka dni pod chmurką, temperatury były ostatnio wiadomo niekorzystne no i teraz za cholerę nie chce zapalić. Kręciłem pompowane było gruszka i paliwo nie chce pojawić się na wyjściu na rurki.Przelew zatkany, pompuje i nic. Ciśnienie takie się robi że ciężko gruszkę naciskać , nawet tłoczek wyjąłem z zaworka bo myślałem że się przycina, ale nic to nie dało. Juz pomysłu nie mam normalnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl