[B4 1z]Pompa paliwowa nie podaje na wtryski
[B4 1z]Pompa paliwowa nie podaje na wtryski
Koledzy, nie umiem znależć na forum, co moze byc przyczyna braku paliwa podawanego na wtryski. Rozchodzi sie o 1.9tdi 90km 1Z
Samochod zaczal w pewnym momencie szarpac [jakby mu sie "garki wylaczaly] az calkiem zdechl i nie mozna go zapalic.
Wymienilem juz kompletna pompe paliwowa oraz filtr paliwa... i nic... Dalej ten sam efekt.
Zaznacze, ze na gornym odpowietrzniku normalnie zasysa paliwo, natomiast na rurkach cisnieniowych pompa nie podaje paliwa. Co to moze byc?
Please... help me Boys!
Samochod zaczal w pewnym momencie szarpac [jakby mu sie "garki wylaczaly] az calkiem zdechl i nie mozna go zapalic.
Wymienilem juz kompletna pompe paliwowa oraz filtr paliwa... i nic... Dalej ten sam efekt.
Zaznacze, ze na gornym odpowietrzniku normalnie zasysa paliwo, natomiast na rurkach cisnieniowych pompa nie podaje paliwa. Co to moze byc?
Please... help me Boys!
Ostatnio zmieniony 31 maja 2010, 10:35 przez splinter, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Podaj na krótko + z aku na elektrozawór w pompie .Jeśli już to zrobiłeś to do sprawdzenia drożnośc przewodów zasilających pompe w paliwo .Jak pompa bez przeszkód zasysa paliwo i jest zasilanie na elektrozaworze pompy to musi podawać paliwo z przewodów wysokiego ciśnieniasplinter pisze:Koledzy, nie umiem znależć na forum, co moze byc przyczyna braku paliwa podawanego na wtryski. Rozchodzi sie o 1.9tdi 90km 1Z
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wykręć elektrozawór z pompy i sprawdz czy działa .splinter pisze:Jest napiecie na elektrozawor i drozne przewody paliwowe.
Obawiam się że co do kodów błyskowych to nie wiele się dowieszsplinter pisze:Sprawdzajac kody blyskowe kompa mam kod 2213. Czy ktorys z Was zna ten kod bo nigdzie nie umiem znalezc?
Nie jestem tego pewien ale chyba żaden ,pompa jest sterowana bezpośrednio z kompa .Powiem ci tak ,nawet jak odłączysz tą okrągłą wtyczkę od nastawnika i jest napiecie na elektrozaworze to pompa powinna podawać paliwo .Sprawdzałem tak pompę na stole ,tyle że wtryskiwacze nie były podłączone ,ale z przewodów tryskało paliwosplinter pisze:Ktory numer przekaznika odpowiada za sterowanie pompy paliwowej?
Nie do końca się z Tobą zgadzam. Przyczyną braku ciśnienia na wtryskach może być również niewłaściwy lub uszkodzony nastawnik. Ale oczywiście podstawa to elektrozawór na pompie i drożność przewodów zasilających pompę. Aby wyeliminować problem z drożnością przewodów można zasilać ją nie ze zbiornika a np z umieszczonej blisko pompy butelki. Jeśli elektrozawór jest sprawny i nie masz problemu z zasilaniem pompy w paliwo to wg mnie przyczyną jest nastawnik.MUNIOR pisze:Jak pompa bez przeszkód zasysa paliwo i jest zasilanie na elektrozaworze pompy to musi podawać paliwo z przewodów wysokiego ciśnienia
MUNIOR,
Czyli moge ja podlaczyc tylko na elektrozawor i waz paliwowy i powinna podczas krecenia rozrusznikiem pompowac na przewody paliwowe?
A co z reszta wtyczek? Moge je w ogole na razie odlaczyc?
Sprawdzilem przewody, sa drozne oraz probowalem juz bezposrednio pobierac paliwo z butelki [to samo-brak efektu]
Czyli moge ja podlaczyc tylko na elektrozawor i waz paliwowy i powinna podczas krecenia rozrusznikiem pompowac na przewody paliwowe?
A co z reszta wtyczek? Moge je w ogole na razie odlaczyc?
Sprawdzilem przewody, sa drozne oraz probowalem juz bezposrednio pobierac paliwo z butelki [to samo-brak efektu]
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Według mnie to bardzo mało prawdopodobne ,chociaż to tylko mechanizm i wszystko jest możliwe. Zajrzyj pod dekielek jak radzi UKI_XX .Chociaż jak zakładałeś drugą pompę to mało prawdopodobne żeby było to samo .W takich przypadkach diabeł często tkwi w szczegółach , sprawdż ten elektrozawór tylko go wcześniej wykręć.Może masz zapowietrzoną pompę bo coś czuję że to jest przyczyną ,szczególnie jak przekładałeś pompysplinter pisze:Myslicie, ze to jest mozliwe, ze druga pompa ma ten sam feler?
Wracam po jakimś czasie...
Auto po dwóch tygodniach naprawiania i kombinowania, znowu zaczęło działać.
Pewnie chcielibyście dowiedzieć się, co było przyczyną tej usterki.
Mianowicie, po wymianie pompy paliwowej [jak wiemy bez rozbiórki rozrządu się nie obyło] na innego typu z króćcem z boku, kombinowanie z komputerem od silnika i szukanie urwanego/przerwanego przewodu pod deską rozdzielczą i pod wszystkim co jest w komorze silnika, wożeniem samochodu po wszystkich okolicznych mechanikach i elektronikach [oczywiscie słyszałem wszędzie "no to jest niemożliwe, wstrzymaj sie, zawołam znajomego, niech on to zobaczy, bo to musi dzialać"]... itd
Powodem byl przerwany przewód od pompy paliwowej [tej co miałem przed awarią]. Ta na którą wymieniłem, była innego typu [a żaden spec mi o tym nie powiedział] no i za kija na tej instalacji ta pompa nie mogła zatrybić. Dziękuje.
:roll:
myśleliśmy że skoro podstawiałeś drugą pompę to założyłeś tego samego typu no bo fakt, pompa z nastawnikiem indukcyjnym i potencjometrycznym nie są ze sobą zamienne
napisz jeszcze który dokładnie przewód miałeś przerwany czyli ten co idzie do okrągłej kostki czy ten co idzie do elektrozaworu na pompie
napisz jeszcze który dokładnie przewód miałeś przerwany czyli ten co idzie do okrągłej kostki czy ten co idzie do elektrozaworu na pompie
są dwie możliwości jeśli chodzi o przerwany pin w kostce, nie znam rozpiski ale mogę śmiało powiedzieć od czego mógł być
jedna możliwość to któryś od cewki elektromagnesu (odpowiada za przestawianie dawki)
a druga możliwość to GND potencjometru (wtedy na suwaku będzie max. napięcie praktycznie nie zależne od jego położenia co skutkuje tym że ECU chcąc osiągnąć określoną wartość dawki cały czas ją zmniejsza bo widzi max. mimo że jest 0)
jedna możliwość to któryś od cewki elektromagnesu (odpowiada za przestawianie dawki)
a druga możliwość to GND potencjometru (wtedy na suwaku będzie max. napięcie praktycznie nie zależne od jego położenia co skutkuje tym że ECU chcąc osiągnąć określoną wartość dawki cały czas ją zmniejsza bo widzi max. mimo że jest 0)
Witam, mam podobny problem z zetorem na pierburgu, wymieniłem elektrozawor odcinający, autko odpaliło, ale zostało kilka dni pod chmurką, temperatury były ostatnio wiadomo niekorzystne no i teraz za cholerę nie chce zapalić. Kręciłem pompowane było gruszka i paliwo nie chce pojawić się na wyjściu na rurki.Przelew zatkany, pompuje i nic. Ciśnienie takie się robi że ciężko gruszkę naciskać , nawet tłoczek wyjąłem z zaworka bo myślałem że się przycina, ale nic to nie dało. Juz pomysłu nie mam normalnie.