[1.9 AAZ]Membrana i gruszka nadciśnieniowa w turbinie
[1.9 AAZ]Membrana i gruszka nadciśnieniowa w turbinie
Witam. Jako, że jestem nowy na forum i nie mam jeszcze 50 postów, a co się z tym wiąże nie mogę pisać w dziale ogłoszeń dlatego też piszę tu. Mam mianowicie problem z turbosprężarką w swoim B4 1.9 AAZ (1994). Po dzisiejszej diagnozie mechanika i zmierzeniu podciśnienia wiem, ze muszę wymienić dwa elementy zaznaczone na fotkach:
Jeżeli ktoś ma takowe na sprzedaż lub wie gdzie mógłbym to dostać to będę bardzo wdzięczny.
Jeżeli ktoś ma takowe na sprzedaż lub wie gdzie mógłbym to dostać to będę bardzo wdzięczny.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2010, 22:43 przez simon78, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
A ja myślę że brak podciśnienia nie jest twoim problemem .Bo co prawda zawór EGR działa na podciśnienie ale jego działanie o ile jest szczelny nie ma w zasadzie wpływu na pracę silnika .Za to gruszka przy turbinie działa pod wpływem ciśnienia wytwarzanego przez samą turbinę i otwiera zawór upustowy ciśnienia doładowania .Zanim kupisz gruszkę turbiny ,podłącz sobie jakąś sprężarke z manometrem i zobacz czy ci chodzi sztanga przy ciśnieniu ok 0,6-0,8 bara .Słyszałem już tyle bredni z ust "mechaników "ze śmiem twierdzić że ten twój również nie jest lepszy.Zawór EGR mam do sprzedania za 50 zł jak chcesz to pisz lub dzwońsimon78 pisze:Mam mianowicie problem z turbosprężarką w swoim B4 1.9 AAZ (1994). Po dzisiejszej diagnozie mechanika i zmierzeniu podciśnienia wiem, ze muszę wymienić dwa elementy zaznaczone na fotkach:
Objaw jest taki, że turbina gwiżdże, ale nic nie daje. Auto rozpędza się jak zwykły wolnossący ropniak. (Z góry przepraszam za terminologię, ale jestem w tej dziedzinie "zielony") Mechanik robił pomiary wakuometrem (ale czy podczas jazdy - tego nie wiem) i stwierdził, że do wymiany jest jakaś membrana w EGR i ta gruszka z cięgnem u dołu tyrbiny. Ponadto poniżej tej gruszki jest dość mokro w okolicach "łapy".
Czy zawór WG to EGR, czyli górny element na moim zdjęciu? Bo już przestałem sie orientować.WOJTEK26 pisze:Sprawdz czy czasem nie zablokował sie zawór upustowy w pozycji otwartej lub moze nie jest domkniety do końca. Gdybys miał uszkodzona membrane w zaworze WG to auto miałoby za duze ciśnienie a nie za małe, w razie czego mam zawór WG od AAZ.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:shock: No teraz to mu się na pewno popi....szy .WG jest przy turbosprężarce i idzie do niego cięgno z gruszki .Na drugim zdjęciu na doledubbler pisze:WG = WestGate i jest na pompie
[ Dodano: 2010-06-19, 13:48 ]
<uhh> Prawdziwy mistrz w swoim fachu .Weż chłopie jedż do kogoś kto się zna na rzeczysimon78 pisze:Mechanik robił pomiary wakuometrem (ale czy podczas jazdy - tego nie wiem) i stwierdził, że do wymiany jest jakaś membrana w EGR i ta gruszka z cięgnem u dołu tyrbiny. Ponadto poniżej tej gruszki jest dość mokro w okolicach "łapy".
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Grucha działa pod wpływem ciśnienia a nie podciśnienia ,na podciśnienie to w zmiennej geometrii .A sprawdzałeś podpinając gruchę pod spreżarkę albo pompkę ?Bo to jedyny pewny sposób żeby się upewnić czy grucha działakurtzzz17 pisze:macie może ten zawór WG jeszcze do sprzedania bo mi jest potrzebny bo tez mam go zwalonego i lanca od podcisnienia nie chodzi;/?
czy na biegu jałowym dodajac gazu gruszka WG powina sie ruszac, tzn sztanga ? -krótko mowiac czy jak posadze kogos aby gazował to zobacze czy grucha jest sprawna? przy jakich obrotach powinno to sie ruszac? dzis podłaczyłem "na krótko" wezyk z turbiny( na dole po prawej stronie turbo od strobny zimnej) bezposrednio do WG - i chyba nie czuje roznicy, ale czy dobrze podłaczyłem?MUNIOR pisze:Grucha działa pod wpływem ciśnienia a nie podciśnienia ,na podciśnienie to w zmiennej geometrii .A sprawdzałeś podpinając gruchę pod spreżarkę albo pompkę ?Bo to jedyny pewny sposób żeby się upewnić czy grucha działakurtzzz17 pisze:macie może ten zawór WG jeszcze do sprzedania bo mi jest potrzebny bo tez mam go zwalonego i lanca od podcisnienia nie chodzi;/?
nie wiem jak jest z cisnieniem, wymieniałm turbine z 2 mies temu, autko hula zacnie, bez problemu na 4 biegu jedzie 120-130 km/h (a6 c4 96r) i zbiera sie tez w miare zacnie.
[ Dodano: 2010-08-05, 12:59 ]
odłaczyłem zawor n75 i jakby auto traciło na mocy na 3 biegu przy ok 4tys/ obr./min. a na 4 biegu powyzej 3tys, -nie osiaga juz tak szybko tych ww 120-130km/h i jest to max na 4biegu, gdzie wczesniej mogłem jeszceciagnac. jakby w jakims momencie miało brak ładowania albo spadek cisnienia, cos w tym stylu.
[ Dodano: 2010-08-05, 12:59 ]
odłaczyłem zawor n75 i jakby auto traciło na mocy na 3 biegu przy ok 4tys/ obr./min. a na 4 biegu powyzej 3tys, -nie osiaga juz tak szybko tych ww 120-130km/h i jest to max na 4biegu, gdzie wczesniej mogłem jeszceciagnac. jakby w jakims momencie miało brak ładowania albo spadek cisnienia, cos w tym stylu.