

Jeżeli ktoś ma takowe na sprzedaż lub wie gdzie mógłbym to dostać to będę bardzo wdzięczny.

A ja myślę że brak podciśnienia nie jest twoim problemem .Bo co prawda zawór EGR działa na podciśnienie ale jego działanie o ile jest szczelny nie ma w zasadzie wpływu na pracę silnika .Za to gruszka przy turbinie działa pod wpływem ciśnienia wytwarzanego przez samą turbinę i otwiera zawór upustowy ciśnienia doładowania .Zanim kupisz gruszkę turbiny ,podłącz sobie jakąś sprężarke z manometrem i zobacz czy ci chodzi sztanga przy ciśnieniu ok 0,6-0,8 bara .Słyszałem już tyle bredni z ust "mechaników "ze śmiem twierdzić że ten twój również nie jest lepszy.Zawór EGR mam do sprzedania za 50 zł jak chcesz to pisz lub dzwońsimon78 pisze:Mam mianowicie problem z turbosprężarką w swoim B4 1.9 AAZ (1994). Po dzisiejszej diagnozie mechanika i zmierzeniu podciśnienia wiem, ze muszę wymienić dwa elementy zaznaczone na fotkach:
Czy zawór WG to EGR, czyli górny element na moim zdjęciu? Bo już przestałem sie orientować.WOJTEK26 pisze:Sprawdz czy czasem nie zablokował sie zawór upustowy w pozycji otwartej lub moze nie jest domkniety do końca. Gdybys miał uszkodzona membrane w zaworze WG to auto miałoby za duze ciśnienie a nie za małe, w razie czego mam zawór WG od AAZ.

:shock: No teraz to mu się na pewno popi....szy .WG jest przy turbosprężarce i idzie do niego cięgno z gruszki .Na drugim zdjęciu na doledubbler pisze:WG = WestGate i jest na pompie
<uhh> Prawdziwy mistrz w swoim fachusimon78 pisze:Mechanik robił pomiary wakuometrem (ale czy podczas jazdy - tego nie wiem) i stwierdził, że do wymiany jest jakaś membrana w EGR i ta gruszka z cięgnem u dołu tyrbiny. Ponadto poniżej tej gruszki jest dość mokro w okolicach "łapy".

Grucha działa pod wpływem ciśnienia a nie podciśnienia ,na podciśnienie to w zmiennej geometriikurtzzz17 pisze:macie może ten zawór WG jeszcze do sprzedania bo mi jest potrzebny bo tez mam go zwalonego i lanca od podcisnienia nie chodzi;/?
czy na biegu jałowym dodajac gazu gruszka WG powina sie ruszac, tzn sztanga ? -krótko mowiac czy jak posadze kogos aby gazował to zobacze czy grucha jest sprawna? przy jakich obrotach powinno to sie ruszac? dzis podłaczyłem "na krótko" wezyk z turbiny( na dole po prawej stronie turbo od strobny zimnej) bezposrednio do WG - i chyba nie czuje roznicy, ale czy dobrze podłaczyłem?MUNIOR pisze:Grucha działa pod wpływem ciśnienia a nie podciśnienia ,na podciśnienie to w zmiennej geometriikurtzzz17 pisze:macie może ten zawór WG jeszcze do sprzedania bo mi jest potrzebny bo tez mam go zwalonego i lanca od podcisnienia nie chodzi;/?.A sprawdzałeś podpinając gruchę pod spreżarkę albo pompkę ?Bo to jedyny pewny sposób żeby się upewnić czy grucha działa