Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 AAZ]Membrana i gruszka nadciśnieniowa w turbinie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
simon78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 cze 2010, 17:39
Lokalizacja: Brzeg/opolskie

[1.9 AAZ]Membrana i gruszka nadciśnieniowa w turbinie

Post autor: simon78 » 17 cze 2010, 18:23

Witam. Jako, że jestem nowy na forum i nie mam jeszcze 50 postów, a co się z tym wiąże nie mogę pisać w dziale ogłoszeń dlatego też piszę tu. Mam mianowicie problem z turbosprężarką w swoim B4 1.9 AAZ (1994). Po dzisiejszej diagnozie mechanika i zmierzeniu podciśnienia wiem, ze muszę wymienić dwa elementy zaznaczone na fotkach:
Obrazek
Obrazek
Jeżeli ktoś ma takowe na sprzedaż lub wie gdzie mógłbym to dostać to będę bardzo wdzięczny.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2010, 22:43 przez simon78, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 cze 2010, 21:59

simon78 pisze:Mam mianowicie problem z turbosprężarką w swoim B4 1.9 AAZ (1994). Po dzisiejszej diagnozie mechanika i zmierzeniu podciśnienia wiem, ze muszę wymienić dwa elementy zaznaczone na fotkach:
A ja myślę że brak podciśnienia nie jest twoim problemem .Bo co prawda zawór EGR działa na podciśnienie ale jego działanie o ile jest szczelny nie ma w zasadzie wpływu na pracę silnika .Za to gruszka przy turbinie działa pod wpływem ciśnienia wytwarzanego przez samą turbinę i otwiera zawór upustowy ciśnienia doładowania .Zanim kupisz gruszkę turbiny ,podłącz sobie jakąś sprężarke z manometrem i zobacz czy ci chodzi sztanga przy ciśnieniu ok 0,6-0,8 bara .Słyszałem już tyle bredni z ust "mechaników "ze śmiem twierdzić że ten twój również nie jest lepszy.Zawór EGR mam do sprzedania za 50 zł jak chcesz to pisz lub dzwoń

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 18 cze 2010, 09:26

dokładnie najpierw sprawdz czy otwiera sie zawór upustowy, napisz co sie dzieje z twoim autkiem oraz czy ten "mechanik" sprawdzał ile pompuje turbinka podczas jazdy :?: Poza tym _uwaga

Awatar użytkownika
simon78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 cze 2010, 17:39
Lokalizacja: Brzeg/opolskie

Post autor: simon78 » 18 cze 2010, 22:53

Objaw jest taki, że turbina gwiżdże, ale nic nie daje. Auto rozpędza się jak zwykły wolnossący ropniak. (Z góry przepraszam za terminologię, ale jestem w tej dziedzinie "zielony") Mechanik robił pomiary wakuometrem (ale czy podczas jazdy - tego nie wiem) i stwierdził, że do wymiany jest jakaś membrana w EGR i ta gruszka z cięgnem u dołu tyrbiny. Ponadto poniżej tej gruszki jest dość mokro w okolicach "łapy".

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 19 cze 2010, 08:17

Sprawdz czy czasem nie zablokował sie zawór upustowy w pozycji otwartej lub moze nie jest domkniety do końca. Gdybys miał uszkodzona membrane w zaworze WG to auto miałoby za duze ciśnienie a nie za małe, w razie czego mam zawór WG od AAZ.

Awatar użytkownika
simon78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 cze 2010, 17:39
Lokalizacja: Brzeg/opolskie

Post autor: simon78 » 19 cze 2010, 12:39

WOJTEK26 pisze:Sprawdz czy czasem nie zablokował sie zawór upustowy w pozycji otwartej lub moze nie jest domkniety do końca. Gdybys miał uszkodzona membrane w zaworze WG to auto miałoby za duze ciśnienie a nie za małe, w razie czego mam zawór WG od AAZ.
Czy zawór WG to EGR, czyli górny element na moim zdjęciu? Bo już przestałem sie orientować.

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 19 cze 2010, 13:14

WG = WestGate i jest na pompie dolny element ze zdjęcia, EGR jest na górze

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 cze 2010, 13:45

dubbler pisze:WG = WestGate i jest na pompie
:shock: No teraz to mu się na pewno popi....szy .WG jest przy turbosprężarce i idzie do niego cięgno z gruszki .Na drugim zdjęciu na dole

[ Dodano: 2010-06-19, 13:48 ]
simon78 pisze:Mechanik robił pomiary wakuometrem (ale czy podczas jazdy - tego nie wiem) i stwierdził, że do wymiany jest jakaś membrana w EGR i ta gruszka z cięgnem u dołu tyrbiny. Ponadto poniżej tej gruszki jest dość mokro w okolicach "łapy".
<uhh> Prawdziwy mistrz w swoim fachu ;-) .Weż chłopie jedż do kogoś kto się zna na rzeczy

kurtzzz17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:12
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: kurtzzz17 » 22 cze 2010, 15:46

macie może ten zawór WG jeszcze do sprzedania bo mi jest potrzebny bo tez mam go zwalonego i lanca od podcisnienia nie chodzi;/?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 cze 2010, 16:41

kurtzzz17 pisze:macie może ten zawór WG jeszcze do sprzedania bo mi jest potrzebny bo tez mam go zwalonego i lanca od podcisnienia nie chodzi;/?
Grucha działa pod wpływem ciśnienia a nie podciśnienia ,na podciśnienie to w zmiennej geometrii ;-) .A sprawdzałeś podpinając gruchę pod spreżarkę albo pompkę ?Bo to jedyny pewny sposób żeby się upewnić czy grucha działa

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 22 cze 2010, 18:38

kurtzzz17 pisze:macie może ten zawór WG jeszcze do sprzedania
nowa na alledrogo ok 70PLN

Awatar użytkownika
simon78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 cze 2010, 17:39
Lokalizacja: Brzeg/opolskie

Post autor: simon78 » 25 cze 2010, 15:27

kurtzzz17 pisze:macie może ten zawór WG jeszcze do sprzedania bo mi jest potrzebny bo tez mam go zwalonego i lanca od podcisnienia nie chodzi;/?
Zawór zarezerwowany przeze mnie, ale wrzuć zapytanie w dziale ogłoszeń, pewnie znajdzie się jeszcze jeden.

Awatar użytkownika
Mongolski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 27 sie 2008, 15:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Mongolski » 05 sie 2010, 09:47

MUNIOR pisze:
kurtzzz17 pisze:macie może ten zawór WG jeszcze do sprzedania bo mi jest potrzebny bo tez mam go zwalonego i lanca od podcisnienia nie chodzi;/?
Grucha działa pod wpływem ciśnienia a nie podciśnienia ,na podciśnienie to w zmiennej geometrii ;-) .A sprawdzałeś podpinając gruchę pod spreżarkę albo pompkę ?Bo to jedyny pewny sposób żeby się upewnić czy grucha działa
czy na biegu jałowym dodajac gazu gruszka WG powina sie ruszac, tzn sztanga ? -krótko mowiac czy jak posadze kogos aby gazował to zobacze czy grucha jest sprawna? przy jakich obrotach powinno to sie ruszac? dzis podłaczyłem "na krótko" wezyk z turbiny( na dole po prawej stronie turbo od strobny zimnej) bezposrednio do WG - i chyba nie czuje roznicy, ale czy dobrze podłaczyłem?

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 05 sie 2010, 10:52

powinna się ruszać, chyba że jest za małe ciśnienie wytwarzane przez turbinę i nie pokrywa podciśnienia to sie nie ruszy

Awatar użytkownika
Mongolski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 27 sie 2008, 15:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Mongolski » 05 sie 2010, 11:19

nie wiem jak jest z cisnieniem, wymieniałm turbine z 2 mies temu, autko hula zacnie, bez problemu na 4 biegu jedzie 120-130 km/h (a6 c4 96r) i zbiera sie tez w miare zacnie.

[ Dodano: 2010-08-05, 12:59 ]
odłaczyłem zawor n75 i jakby auto traciło na mocy na 3 biegu przy ok 4tys/ obr./min. a na 4 biegu powyzej 3tys, -nie osiaga juz tak szybko tych ww 120-130km/h i jest to max na 4biegu, gdzie wczesniej mogłem jeszceciagnac. jakby w jakims momencie miało brak ładowania albo spadek cisnienia, cos w tym stylu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl