Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 tdi 1z] falujące obroty

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 cze 2010, 10:12

jetta1911 pisze:ja to raczej obstawiałem na ECU że jest walnięty
Zdarza się to tak żadko że jest to bardzo mało prwdopodobne .Podmień czujnik od innego auta i będzie wszystko jasne ;-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 25 cze 2010, 11:34

może uszkodziłeś przewód od czujnika lub założyłeś uszkodzony i stąd te problemy, uszkodzenie ECU jest najmniej prawdopodobne

spróbuj jeszcze oczyścić styki w kostce

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 25 cze 2010, 20:21

A więc tak sprawa jest rozwiązana.

problemem znajdował się w sterowniku ECU:

zruszony lut w sterowniku od czujnika i wysadziło czujnik temperatury cieczy.

Dziękuje wszystkim za pomoc <ok> :lol:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 cze 2010, 22:54

jetta1911 pisze:problemem znajdował się w sterowniku ECU:

zruszony lut w sterowniku od czujnika
A grzebane było w kompie :?: czy tak sam z siebie się ten lut zruszył ;-)

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 26 cze 2010, 15:57

mam go od roku a sam nic tam nie robiłem.

a mam takie pytanko jaka powinna być prawidłowa temperatura paliwa i gdzie znajduje się czujnik???

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 cze 2010, 20:24

jetta1911 pisze:mam takie pytanko jaka powinna być prawidłowa temperatura paliwa
Po odpaleniu auta zblizona do temp.otoczenia .Na rozgrzanym silniku nawet ok.50-60 stopni
jetta1911 pisze:gdzie znajduje się czujnik???
W pompie wtryskowej ,a dokładnie pod dekielkiem nastawnika <ok>

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 27 cze 2010, 10:54

właśnie jeśli ja mam temperaturę :-/ palia 115c czy jest to jakiś problem ???

[ Dodano: 2010-06-27, 10:56 ]
a jeśli tak to ile on kosztuje i jak bum mógł prosić o jakieś foto tego oto czujnika ??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 cze 2010, 13:39

jetta1911 pisze:właśnie jeśli ja mam temperaturę :-/ palia 115c czy jest to jakiś problem ???
No jest, bo komp ma fałszywe info o temperaturze i na pewno np.nie steruje kątem wtrysku właściwie
jetta1911 pisze:ile on kosztuje i jak bum mógł prosić o jakieś foto tego oto czujnika ??
Tego nie wiem ;-) Czujnik siedzi pod dekielkiem od nastawnika przykręcony na dwa małe torxy,nie bardzo go widać pod tym kątem ale widać gdzie siedzi

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 27 cze 2010, 18:20

kolego a może wiesz gdzie można dostać ten czujnik ???

I czy da rade zrobić tom wymianę samemu??

[ Dodano: 2010-06-27, 18:27 ]
i jeszcze jedno.

bo dziwi mnie że obydwa czujniki padły na na raz.

a nowy czujnik temperatury startuje mi od 150 na zimym do 90 na ciepłym. :-/

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 cze 2010, 19:26

jetta1911 pisze:kolego a może wiesz gdzie można dostać ten czujnik ???
Nie wiem :-/ ale podobno w niektórych specjalistycznych sklepach mozna zamówić
jetta1911 pisze:I czy da rade zrobić tom wymianę samemu??
Da po zdjęciu dekielka na pompie
jetta1911 pisze:bo dziwi mnie że obydwa czujniki padły na na raz.
Mnie też dziwi bo dwa naraz to mało prawdopodobne ,odepnij wtyczke od czujnika temperatury cieczy (tylko fajki z świec żarowych wczesniej zżuć żeby nie grzały na darmo) i zobacz czy się zmienią wskazania .Jak się nie zmienią to raczej czujnik ,ewentualnie przerwany kabelek od czujnika .Można by też dla pewnosci sprawdzić czy zmienia się opornosc czujnika pod wpływem temperatury,gdzieś na forum jest tabelka z wartościami ,jak się nie zmienia to padnięty na 100% Tu masz szczegóły jak sprawdzić http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 21800f43c5

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 27 cze 2010, 21:49

WIELKIE DZIĘKI KOLEGO ZA LINK <ok>

I jeszcze jedno czy jak czujnik temperatury cieczy jest walnięty to ECU oblicza sobie jakoś temperaturę z obu czujników.

Chodzi mi o to czy czujnik temperatury w pompie jest jakoś połączony z czujnikiem ciecz??

beczwóreczka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 13 lip 2010, 23:25

Post autor: beczwóreczka » 14 lip 2010, 11:16

grzesio777 pisze:Silnik jest na boschu wiec istnieje maly problem z diagnostyką
to na jaki osprzęcie wychodziły jeszcze te Audi a konkretnie co np.pompa,przepływomierz ?i wjakich rocznikach (czy to też są TDI)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 lip 2010, 11:48

beczwóreczka pisze:to na jaki osprzęcie wychodziły jeszcze te Audi a konkretnie co np.pompa,przepływomierz
Do stycznia 94roku wychodziły na boschu ,rózniły się nastawnikiem pompy ,kompem i przepływką .Ogólnie porażka bo bardzo uboga diagnostyka tylko w grupie 000 na vag-u ,po za tym duży problem z zakupem części typu przepływomierz ,nastawnik które jak się posypią to nie ma jazdy .Od lutego 94roku wychodziły już na osprzęcie pierburga i z nastawnikiem indukcyjnym i na tym osprzęcie jest ok i nie ma w zasadzie większych problemów <ok>

19kam38

Post autor: 19kam38 » 29 sie 2011, 22:33

podłacze sie do tematu. Mam podobny problem co koledzy wyzej. Czasem przejade 50 km i dopiero wtedy skacza obroty. Tak jak by sie zapowietzał. Pompe sprawdzałem. Szczelna na 100%. Cały układ paliwowy sprawdzony przez speca. Mechanik troche zgłupiał. Boje sie że to może być nastawnik mimo że jak mi padł wczesniej to inne objawy były. Dodam ze kupiłem uzywke. Ktoś już doszedł co powoduje takie objawy ???

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 30 sie 2011, 22:24

bosha masz czy pierburg? VAG co na to?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl