[1.9TDI 1Z] Niestabilne ciśnienie doładowania turbo
[1.9TDI 1Z] Niestabilne ciśnienie doładowania turbo
Witam.
Panowie mam pewien problem. Na początek napisze że auto jest po modzie. Otóż od pewnego czasu zauważyłem że auto przy przyspieszeniu ciagnie raz mocniej raz słabiej i towarzyszy temu świst jakby powietrze gdzieś uciekało. Postanowiłem więc zainstalować wskaźnik doładowania. Okazało się ,że turbo pompuje raz 1 -1,2 bara a zaraz spada na 0,5 - 0,6 bara. i znowu rośnie do 1,1. Zawsze jak następuje upust tego ciśnienia słychać właśnie ten świst.
Moje pytanie do was - czy raczej gdzieś dziura w dolocie, czy po prostu turbo przeładowuje i spada tak drastycznie ciśnienie i co ewetualnie z tym robić ?
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Zapomniałem dodać że nie zakładałem trujnika jak podłanczałem wskażnik. Połączyłem bezpośrednio do krućca wychodzącego na kolanku.( nie wiem jak to nazwać )
Panowie mam pewien problem. Na początek napisze że auto jest po modzie. Otóż od pewnego czasu zauważyłem że auto przy przyspieszeniu ciagnie raz mocniej raz słabiej i towarzyszy temu świst jakby powietrze gdzieś uciekało. Postanowiłem więc zainstalować wskaźnik doładowania. Okazało się ,że turbo pompuje raz 1 -1,2 bara a zaraz spada na 0,5 - 0,6 bara. i znowu rośnie do 1,1. Zawsze jak następuje upust tego ciśnienia słychać właśnie ten świst.
Moje pytanie do was - czy raczej gdzieś dziura w dolocie, czy po prostu turbo przeładowuje i spada tak drastycznie ciśnienie i co ewetualnie z tym robić ?
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Zapomniałem dodać że nie zakładałem trujnika jak podłanczałem wskażnik. Połączyłem bezpośrednio do krućca wychodzącego na kolanku.( nie wiem jak to nazwać )
maksymalne ciśnienie doładowania utrzymuje sie bardzo krutko po dojściu do maksymalnej wartosci od razu spada,do wartosci mniej więcej takiej jak napisałeś....wydaje się więc że turbo ładuje prawidłowo,a ten świśt to nie wiem co oznacza nie słyszałem nigdy czegoś takiego....
[ Dodano: 2010-07-05, 08:46 ]
prz dziurawym dolocie może piszczeć i kopcić na czarno powinien....
[ Dodano: 2010-07-05, 08:46 ]
prz dziurawym dolocie może piszczeć i kopcić na czarno powinien....
wymień N75 i będzie po problemie, miałem to samo i pół roku jeździłem na zmostkowanych wężykach (czerwonym i niebieskim) nie wiedząc co jest
jak podłączysz N75 pod akumulator to będzie przełączał prawidłowo a podczas jazdy się przycina i raz turbo ładuje za dużo i za chwilę za mało (falowanie doładowania) jest to bardzo niebezpieczne dla turbiny gdyż co chwilę się rozpędza i hamuje (ok 2x na sekundę), zmostkuj wężyki i szukaj drugiego N75, jak zmienisz zaworek to auto odżyje
jak podłączysz N75 pod akumulator to będzie przełączał prawidłowo a podczas jazdy się przycina i raz turbo ładuje za dużo i za chwilę za mało (falowanie doładowania) jest to bardzo niebezpieczne dla turbiny gdyż co chwilę się rozpędza i hamuje (ok 2x na sekundę), zmostkuj wężyki i szukaj drugiego N75, jak zmienisz zaworek to auto odżyje
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Coś to trochę dziwne bo jak ja odłączę wężyk od gruchy to mam przeładowanie i notlaufa .A może grucha ci nie działa prawidłowo i się przycina ?Ups...zapomniałem że to było na ori kompie bez chipsa ,na tym który mam teraz z nowymi mapkami zdaje się też nie będzie "nota "z przeładowaniaWIETRZYK pisze:Odłączyłem przewód od gruszki i jest idalnie - turbo dmucha w całym zakresie obrotów ok 1,2 bara a ato się lepiej zbiera.
Ostatnio zmieniony 06 lip 2010, 11:50 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
a chociaż dobrze podłączony N75 :?: a skąd wziąłeś zaworek :?: jaką masz pewność że był sprawny :?:
jak grucha się przycina to wystarczy założyć wężyk z turbo bezpośrednio na gruchę (omijając N75) i dawać w palnik przez kilkaset km to wszystko się ładnie rozrusza
poza tym to jakieś słabe te mody skoro na zdjętym wężyku z gruszki turbo dmucha tylko 1.2bara (tyle to ja miałem w serii :mrgreen: ), po chipie w takim przypadku powinno dawać coś koło 1.4-1.5bara
poza tym taka jazda nie jest wskazana gdyż zawór WG może się zapiec jak nie będzie pracował
jak grucha się przycina to wystarczy założyć wężyk z turbo bezpośrednio na gruchę (omijając N75) i dawać w palnik przez kilkaset km to wszystko się ładnie rozrusza
poza tym to jakieś słabe te mody skoro na zdjętym wężyku z gruszki turbo dmucha tylko 1.2bara (tyle to ja miałem w serii :mrgreen: ), po chipie w takim przypadku powinno dawać coś koło 1.4-1.5bara
poza tym taka jazda nie jest wskazana gdyż zawór WG może się zapiec jak nie będzie pracował
UKI_XX pisze:a chociaż dobrze podłączony N75 :?: a skąd wziąłeś zaworek :?: jaką masz pewność że był sprawny :?:
jak grucha się przycina to wystarczy założyć wężyk z turbo bezpośrednio na gruchę (omijając N75) i dawać w palnik przez kilkaset km to wszystko się ładnie rozrusza
poza tym to jakieś słabe te mody skoro na zdjętym wężyku z gruszki turbo dmucha tylko 1.2bara (tyle to ja miałem w serii :mrgreen: ), po chipie w takim przypadku powinno dawać coś koło 1.4-1.5bara
poza tym taka jazda nie jest wskazana gdyż zawór WG może się zapiec jak nie będzie pracował
.....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 lip 2010, 23:25
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak odłączyłeś dolny wężyk od metalowego króćca to teraz ładuje ci na maxa bo WG nie działa ,choć część ciśnienia ucieka wężykiem który odłączyłeśWIETRZYK pisze:jak jest n75 to od dołu odłączyłem wężyk i wszytsko jest ok. To znaczy nic sie nie przycina
A to mierzyłeś czy tak na oko :mrgreen:WIETRZYK pisze:i ładnie dmucha.
[ Dodano: 2010-07-14, 12:22 ]
Jak ładuje w granicy 1,2 bara to może zostać jak więcej to róznie bywa ,twój silnik t woja sprawaWIETRZYK pisze:Tylko czy tak może zostać ?