Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Niestabilne ciśnienie doładowania turbo

WIETRZYK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 17 mar 2008, 23:19
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

[1.9TDI 1Z] Niestabilne ciśnienie doładowania turbo

Post autor: WIETRZYK » 04 lip 2010, 19:59

Witam.
Panowie mam pewien problem. Na początek napisze że auto jest po modzie. Otóż od pewnego czasu zauważyłem że auto przy przyspieszeniu ciagnie raz mocniej raz słabiej i towarzyszy temu świst jakby powietrze gdzieś uciekało. Postanowiłem więc zainstalować wskaźnik doładowania. Okazało się ,że turbo pompuje raz 1 -1,2 bara a zaraz spada na 0,5 - 0,6 bara. i znowu rośnie do 1,1. Zawsze jak następuje upust tego ciśnienia słychać właśnie ten świst.
Moje pytanie do was - czy raczej gdzieś dziura w dolocie, czy po prostu turbo przeładowuje i spada tak drastycznie ciśnienie i co ewetualnie z tym robić ?
Z góry dziękuje i pozdrawiam.

Zapomniałem dodać że nie zakładałem trujnika jak podłanczałem wskażnik. Połączyłem bezpośrednio do krućca wychodzącego na kolanku.( nie wiem jak to nazwać )

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 04 lip 2010, 20:19

a n75 działa prawidłowo?i co to za 'mody'?

WIETRZYK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 17 mar 2008, 23:19
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: WIETRZYK » 04 lip 2010, 20:28

Został wsadzony chip w Kłodzku i zmienione wtryski na afn-a. Auto na boschu.
A n 75 zmostkowac 2 węzyki tak ? Tego nie robiłem

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 04 lip 2010, 20:29

szukajka :lol: masz nawet zdjęcia <ok>

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 05 lip 2010, 08:44

maksymalne ciśnienie doładowania utrzymuje sie bardzo krutko po dojściu do maksymalnej wartosci od razu spada,do wartosci mniej więcej takiej jak napisałeś....wydaje się więc że turbo ładuje prawidłowo,a ten świśt to nie wiem co oznacza nie słyszałem nigdy czegoś takiego....

[ Dodano: 2010-07-05, 08:46 ]
prz dziurawym dolocie może piszczeć i kopcić na czarno powinien....

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 05 lip 2010, 08:48

wymień N75 i będzie po problemie, miałem to samo i pół roku jeździłem na zmostkowanych wężykach (czerwonym i niebieskim) nie wiedząc co jest

jak podłączysz N75 pod akumulator to będzie przełączał prawidłowo a podczas jazdy się przycina i raz turbo ładuje za dużo i za chwilę za mało (falowanie doładowania) jest to bardzo niebezpieczne dla turbiny gdyż co chwilę się rozpędza i hamuje (ok 2x na sekundę), zmostkuj wężyki i szukaj drugiego N75, jak zmienisz zaworek to auto odżyje ;-)

WIETRZYK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 17 mar 2008, 23:19
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: WIETRZYK » 05 lip 2010, 14:11

No witam kolegów.
Podmnieniłem n75 i dalej to samo.
Zmieniłem wężyki podciśnienia i dalej to samo.
Odłączyłem przewód od gruszki i jest idalnie - turbo dmucha w całym zakresie obrotów ok 1,2 bara a ato się lepiej zbiera.
I teraz pytanie - czy tak może zostać ???

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lip 2010, 22:09

WIETRZYK pisze:Odłączyłem przewód od gruszki i jest idalnie - turbo dmucha w całym zakresie obrotów ok 1,2 bara a ato się lepiej zbiera.
Coś to trochę dziwne bo jak ja odłączę wężyk od gruchy to mam przeładowanie i notlaufa .A może grucha ci nie działa prawidłowo i się przycina ?Ups...zapomniałem że to było na ori kompie bez chipsa ,na tym który mam teraz z nowymi mapkami zdaje się też nie będzie "nota "z przeładowania ;-)
Ostatnio zmieniony 06 lip 2010, 11:50 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 05 lip 2010, 23:50

a chociaż dobrze podłączony N75 :?: a skąd wziąłeś zaworek :?: jaką masz pewność że był sprawny :?:

jak grucha się przycina to wystarczy założyć wężyk z turbo bezpośrednio na gruchę (omijając N75) i dawać w palnik przez kilkaset km to wszystko się ładnie rozrusza ;-)

poza tym to jakieś słabe te mody skoro na zdjętym wężyku z gruszki turbo dmucha tylko 1.2bara (tyle to ja miałem w serii :mrgreen: ), po chipie w takim przypadku powinno dawać coś koło 1.4-1.5bara

poza tym taka jazda nie jest wskazana gdyż zawór WG może się zapiec jak nie będzie pracował

WIETRZYK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 17 mar 2008, 23:19
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: WIETRZYK » 06 lip 2010, 11:17

MUNIOR pisze:Coś to trochę dziwne bo jak ja odłączę wężyk od gruchy to mam przeładowanie i notlaufa .A może grucha ci nie działa prawidłowo i się przycina ?
Mam audi na boschu więc może tu jest przyczyna. Wężyk odpiołem przy n75, który idzie do gruchy.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 lip 2010, 11:51

WIETRZYK pisze:Mam audi na boschu więc może tu jest przyczyna. Wężyk odpiołem przy n75, który idzie do gruchy.
Nie ma znaczenia .Jak masz chipsa to może nie łapać awaryjnego z przeładowania

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 06 lip 2010, 22:17

UKI_XX pisze:a chociaż dobrze podłączony N75 :?: a skąd wziąłeś zaworek :?: jaką masz pewność że był sprawny :?:

jak grucha się przycina to wystarczy założyć wężyk z turbo bezpośrednio na gruchę (omijając N75) i dawać w palnik przez kilkaset km to wszystko się ładnie rozrusza ;-)

poza tym to jakieś słabe te mody skoro na zdjętym wężyku z gruszki turbo dmucha tylko 1.2bara (tyle to ja miałem w serii :mrgreen: ), po chipie w takim przypadku powinno dawać coś koło 1.4-1.5bara

poza tym taka jazda nie jest wskazana gdyż zawór WG może się zapiec jak nie będzie pracował

;-).....

beczwóreczka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 13 lip 2010, 23:25

Post autor: beczwóreczka » 14 lip 2010, 01:09

jak grucha się przycina to wystarczy założyć wężyk z turbo bezpośrednio na gruchę (omijając N75) i dawać w palnik przez kilkaset km to wszystko się ładnie rozrusza ;-) czyli gdzie moze jakies zdjecia

WIETRZYK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 17 mar 2008, 23:19
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: WIETRZYK » 14 lip 2010, 08:40

jak jest n75 to od dołu odłączyłem wężyk i wszytsko jest ok. To znaczy nic sie nie przycina i ładnie dmucha.
Tylko czy tak może zostać ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 lip 2010, 12:18

WIETRZYK pisze:jak jest n75 to od dołu odłączyłem wężyk i wszytsko jest ok. To znaczy nic sie nie przycina
Jak odłączyłeś dolny wężyk od metalowego króćca to teraz ładuje ci na maxa bo WG nie działa ,choć część ciśnienia ucieka wężykiem który odłączyłeś
WIETRZYK pisze:i ładnie dmucha.
A to mierzyłeś czy tak na oko :mrgreen:

[ Dodano: 2010-07-14, 12:22 ]
WIETRZYK pisze:Tylko czy tak może zostać ?
Jak ładuje w granicy 1,2 bara to może zostać jak więcej to róznie bywa ,twój silnik t ;-) woja sprawa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl