[B4 AAZ] Demontaż pompy wtryskowej
- speed_killer
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
- Lokalizacja: RPR-Przemyśl
[B4 AAZ] Demontaż pompy wtryskowej
Witam,
Chciałem swoją pompę zawieść na stół do ustawienia, czy jej demontaż to skomplikowana sprawa? Wiem że do założenia należy ustawić rozrząd, dlatego też nie będę jej zakładał sam ale ściągnąć chyba dałbym radę. O czym należy pamiętać podchodząc do tego zabiegu? Czy należy coś zaznaczyć, żeby później ustawić w tej samej pozycji?
Pozdrawiam
Chciałem swoją pompę zawieść na stół do ustawienia, czy jej demontaż to skomplikowana sprawa? Wiem że do założenia należy ustawić rozrząd, dlatego też nie będę jej zakładał sam ale ściągnąć chyba dałbym radę. O czym należy pamiętać podchodząc do tego zabiegu? Czy należy coś zaznaczyć, żeby później ustawić w tej samej pozycji?
Pozdrawiam
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Pompa wtryskowa mocowana jest z przodu za pomocą 3 śrub - dwie sruby skierowane są łbem w stronę rozrządu, jedna łbem w stronę pompy. Ta ostatnia śruba odpowiada "za ustawienie początku tłoczenia pompy". Zrób sobie kreskę kolorową na tej śrubie abyś mniej więcej wiedział, jak należy zamontować z powrotem pompę.
W celu zdemontowania pompy wtryskowej należy: odkręcić cięgno gazu i przyśpieszacza, odpiąć przewód paliwowy, odkręcić 4 przewody wysokiego ciśnienia (te, co dostarczają paliwo do wtrysków), ściągnąć rozrząd, zbić koło pasowe, pod pompą wtryskową w okolicy przewodów wysokiego ciśnienia masz jedną śrubę mocującą, którą trzeba odkręcić oraz trzy śruby z przodu pompy wcześniej wymienione przeze mnie.
Rozrząd w AAZ wcale trudno się nie ustawia, trzy znaki i tyle. Jeden znak na pompie wtryskowej, drugi na kole zamachowym a trzeci z tyłu wałka z krzywkami pod pokrywą klawiatury. Czynność strosunkowo prosta aczkolwiek wymaga uwagi.
Kąt wtrysku również prosty, wystarczy mieć czujnik zegarowy + odpowiednia końcówka i sruu, ustawiamy wartość na 0.9 +/- 0.02.
Powodzenia.
P.S.
A co chcesz na tym stole do pomp ustawiać? Ciśnienie wewnętrzne pompy czy co?
W celu zdemontowania pompy wtryskowej należy: odkręcić cięgno gazu i przyśpieszacza, odpiąć przewód paliwowy, odkręcić 4 przewody wysokiego ciśnienia (te, co dostarczają paliwo do wtrysków), ściągnąć rozrząd, zbić koło pasowe, pod pompą wtryskową w okolicy przewodów wysokiego ciśnienia masz jedną śrubę mocującą, którą trzeba odkręcić oraz trzy śruby z przodu pompy wcześniej wymienione przeze mnie.
Rozrząd w AAZ wcale trudno się nie ustawia, trzy znaki i tyle. Jeden znak na pompie wtryskowej, drugi na kole zamachowym a trzeci z tyłu wałka z krzywkami pod pokrywą klawiatury. Czynność strosunkowo prosta aczkolwiek wymaga uwagi.
Kąt wtrysku również prosty, wystarczy mieć czujnik zegarowy + odpowiednia końcówka i sruu, ustawiamy wartość na 0.9 +/- 0.02.
Powodzenia.
P.S.
A co chcesz na tym stole do pomp ustawiać? Ciśnienie wewnętrzne pompy czy co?
- speed_killer
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
- Lokalizacja: RPR-Przemyśl
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź
Chcę ustawić co się tylko da: tzn: pseudo mechanik miał ustawić obroty a pokręcił śrubami od dawki paliwa i teraz kopci na czarno i jak wcisnę pedał gazu to nie reaguje (dławi się) Przyspiesza dopiero tak ze czuć na wysokich obrotach.
Posiadam ekopompe i tak się zastanawiałem na wymianie grzybka na ten z LDA tylko nie wiem czy to opłacalny zabieg jest
Chcę ustawić co się tylko da: tzn: pseudo mechanik miał ustawić obroty a pokręcił śrubami od dawki paliwa i teraz kopci na czarno i jak wcisnę pedał gazu to nie reaguje (dławi się) Przyspiesza dopiero tak ze czuć na wysokich obrotach.
Posiadam ekopompe i tak się zastanawiałem na wymianie grzybka na ten z LDA tylko nie wiem czy to opłacalny zabieg jest
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Nie demontuj pompy bo nie ma takiej potrzeby. Twój problem ustawia się na samochodzie, na stole ustawia się głównie ciśnienie wewnętrzne pompy i jak narazie tego się trzymajmy.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Czerwona strzałka, wykręć ze dwa obroty, jak są takie problemy. Najwyżej później będziesz dokręcał
Wymiana góry pompy to opłacalny zabieg, zainwestuj w to
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Czerwona strzałka, wykręć ze dwa obroty, jak są takie problemy. Najwyżej później będziesz dokręcał
Wymiana góry pompy to opłacalny zabieg, zainwestuj w to
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dokładnie ,zdejmowanie do tego pompy jest kompletnie bez sensu ,ustawienie dawki i wydatku szczątkowego to pikuś ,wszystko jest opisane .trepek pisze:Nie demontuj pompy bo nie ma takiej potrzeby. Twój problem ustawia się na samochodzie, na stole ustawia się głównie ciśnienie wewnętrzne pompy i jak narazie tego się trzymajmy.
http://forum.vwgolf.pl/vi...der=asc&start=0
Czerwona strzałka, wykręć ze dwa obroty, jak są takie problemy. Najwyżej później będziesz dokręcał
Wymiana góry pompy to opłacalny zabieg, zainwestuj w to
Co do tego to na pewno opłacalny bo przybywa trochę koników po tym Jak chcesz całą pompę z LDA na przeszczep to mam taniutko szczegóły w podpisie <ok>speed_killer pisze:Posiadam ekopompe i tak się zastanawiałem na wymianie grzybka na ten z LDA tylko nie wiem czy to opłacalny zabieg jest
- speed_killer
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
- Lokalizacja: RPR-Przemyśl
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ja ci żle nie życzę ale z regenerowanym turbo różnie bywa .Ja bym wolał już jakąś używkę ,bo i kasa mniejsza i pewniejsza o ile nie będziesz szukał najtańszej Jak już regenerowana to niech ci piszą pisemną gwarancję żeby potem nie było,bo już nie jedna regenerowana puściła olej po krótkim czasiespeed_killer pisze:tylko pierw muszę turbo do regeneracji zawieźć i wtedy zacznie się zabawa w podkręcanie <ok> <ok>
- speed_killer
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
- Lokalizacja: RPR-Przemyśl
Witam, odświeżę trochę temat.
Otóż mam AAZ z eko pompą, i ostatnio udało mi się wyrwać całą pompę z LDA.
I mam pytanie, a mianowicię:
Z tego co wiem, najlepiej jest wymienić samą górę. Ile może kosztować taki zabieg?
Mieszkam w takiej małej mieścinie, gdzie mam jedną stację okręgową i ze dwóch mechaników.
I tak orientacyjnie pytam żebym się nie dał naciągnąć.
Otóż mam AAZ z eko pompą, i ostatnio udało mi się wyrwać całą pompę z LDA.
I mam pytanie, a mianowicię:
Z tego co wiem, najlepiej jest wymienić samą górę. Ile może kosztować taki zabieg?
Mieszkam w takiej małej mieścinie, gdzie mam jedną stację okręgową i ze dwóch mechaników.
I tak orientacyjnie pytam żebym się nie dał naciągnąć.