Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 AAZ] Demontaż pompy wtryskowej

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
speed_killer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
Lokalizacja: RPR-Przemyśl

[B4 AAZ] Demontaż pompy wtryskowej

Post autor: speed_killer » 05 lip 2010, 12:47

Witam,
Chciałem swoją pompę zawieść na stół do ustawienia, czy jej demontaż to skomplikowana sprawa? Wiem że do założenia należy ustawić rozrząd, dlatego też nie będę jej zakładał sam ale ściągnąć chyba dałbym radę. :-/ O czym należy pamiętać podchodząc do tego zabiegu? Czy należy coś zaznaczyć, żeby później ustawić w tej samej pozycji?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 lip 2010, 13:23

Pompa wtryskowa mocowana jest z przodu za pomocą 3 śrub - dwie sruby skierowane są łbem w stronę rozrządu, jedna łbem w stronę pompy. Ta ostatnia śruba odpowiada "za ustawienie początku tłoczenia pompy". Zrób sobie kreskę kolorową na tej śrubie abyś mniej więcej wiedział, jak należy zamontować z powrotem pompę.
W celu zdemontowania pompy wtryskowej należy: odkręcić cięgno gazu i przyśpieszacza, odpiąć przewód paliwowy, odkręcić 4 przewody wysokiego ciśnienia (te, co dostarczają paliwo do wtrysków), ściągnąć rozrząd, zbić koło pasowe, pod pompą wtryskową w okolicy przewodów wysokiego ciśnienia masz jedną śrubę mocującą, którą trzeba odkręcić oraz trzy śruby z przodu pompy wcześniej wymienione przeze mnie.

Rozrząd w AAZ wcale trudno się nie ustawia, trzy znaki i tyle. Jeden znak na pompie wtryskowej, drugi na kole zamachowym a trzeci z tyłu wałka z krzywkami pod pokrywą klawiatury. Czynność strosunkowo prosta aczkolwiek wymaga uwagi.

Kąt wtrysku również prosty, wystarczy mieć czujnik zegarowy + odpowiednia końcówka i sruu, ustawiamy wartość na 0.9 +/- 0.02.

Powodzenia.

P.S.
A co chcesz na tym stole do pomp ustawiać? Ciśnienie wewnętrzne pompy czy co?

Awatar użytkownika
speed_killer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
Lokalizacja: RPR-Przemyśl

Post autor: speed_killer » 05 lip 2010, 19:12

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :)
Chcę ustawić co się tylko da: tzn: pseudo mechanik miał ustawić obroty a pokręcił śrubami od dawki paliwa i teraz kopci na czarno i jak wcisnę pedał gazu to nie reaguje (dławi się) Przyspiesza dopiero tak ze czuć na wysokich obrotach.
Posiadam ekopompe i tak się zastanawiałem na wymianie grzybka na ten z LDA tylko nie wiem czy to opłacalny zabieg jest :/

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 lip 2010, 19:22

Nie demontuj pompy bo nie ma takiej potrzeby. Twój problem ustawia się na samochodzie, na stole ustawia się głównie ciśnienie wewnętrzne pompy i jak narazie tego się trzymajmy.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

Czerwona strzałka, wykręć ze dwa obroty, jak są takie problemy. Najwyżej później będziesz dokręcał ;-)

Wymiana góry pompy to opłacalny zabieg, zainwestuj w to :-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lip 2010, 21:57

trepek pisze:Nie demontuj pompy bo nie ma takiej potrzeby. Twój problem ustawia się na samochodzie, na stole ustawia się głównie ciśnienie wewnętrzne pompy i jak narazie tego się trzymajmy.

http://forum.vwgolf.pl/vi...der=asc&start=0

Czerwona strzałka, wykręć ze dwa obroty, jak są takie problemy. Najwyżej później będziesz dokręcał ;-)

Wymiana góry pompy to opłacalny zabieg, zainwestuj w to :-)
Dokładnie ,zdejmowanie do tego pompy jest kompletnie bez sensu ,ustawienie dawki i wydatku szczątkowego to pikuś ,wszystko jest opisane .
speed_killer pisze:Posiadam ekopompe i tak się zastanawiałem na wymianie grzybka na ten z LDA tylko nie wiem czy to opłacalny zabieg jest :/
Co do tego to na pewno opłacalny bo przybywa trochę koników po tym ;-) Jak chcesz całą pompę z LDA na przeszczep to mam taniutko ;-) szczegóły w podpisie <ok>

Awatar użytkownika
speed_killer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
Lokalizacja: RPR-Przemyśl

Post autor: speed_killer » 05 lip 2010, 22:37

Jutro jadę do pompiarza niech to poustawia a o lda pomyśle tylko pierw muszę turbo do regeneracji zawieźć i wtedy zacznie się zabawa w podkręcanie <ok> <ok>

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 05 lip 2010, 22:41

speed_killer, to w Polsce da sie dobrze zregenerować turbospręzarkę?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 lip 2010, 11:38

speed_killer pisze:tylko pierw muszę turbo do regeneracji zawieźć i wtedy zacznie się zabawa w podkręcanie <ok> <ok>
Ja ci żle nie życzę ale z regenerowanym turbo różnie bywa .Ja bym wolał już jakąś używkę ,bo i kasa mniejsza i pewniejsza o ile nie będziesz szukał najtańszej ;-) Jak już regenerowana to niech ci piszą pisemną gwarancję żeby potem nie było,bo już nie jedna regenerowana puściła olej po krótkim czasie

Awatar użytkownika
speed_killer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
Lokalizacja: RPR-Przemyśl

Post autor: speed_killer » 09 lip 2010, 12:01

Okazało się że pompy nie trzeba było ściągać a i turbo także zostaje ;) Odpowiednie ustawienie pompy załatwiło sprawę <ok> Dzięki wszystkim za pomoc <ok>

Awatar użytkownika
yaho71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 15 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: Rejowiec

Post autor: yaho71 » 25 maja 2012, 19:59

Witam, odświeżę trochę temat.
Otóż mam AAZ z eko pompą, i ostatnio udało mi się wyrwać całą pompę z LDA.
I mam pytanie, a mianowicię:
Z tego co wiem, najlepiej jest wymienić samą górę. Ile może kosztować taki zabieg?
Mieszkam w takiej małej mieścinie, gdzie mam jedną stację okręgową i ze dwóch mechaników.
I tak orientacyjnie pytam żebym się nie dał naciągnąć.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 25 maja 2012, 20:17

yaho71, jedź kolego do Lubartowa do MUNIORA zrobi ci to na pewno taniej niż najtańszy mechanik i najważniejsze będziesz miał to zrobione dobrze <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 maja 2012, 22:01

axell pisze:yaho71, jedź kolego do Lubartowa do MUNIORA zrobi ci to na pewno taniej niż najtańszy mechanik i najważniejsze będziesz miał to zrobione dobrze <ok>
Niestety ,nie bawię się z pompami na linkę ...za bardzo przejmujące :mrgreen:

Awatar użytkownika
yaho71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 15 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: Rejowiec

Post autor: yaho71 » 26 maja 2012, 00:13

To może ktoś się orientuję ile może to kosztować?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 31 maja 2012, 21:47

Jak już górę wyjmować to i gov-moda zrobić, zmienić uszczelke i tulejkę od mechanizmu gazu.
Sam gov-mod i zmiana góry to pewnie ponad 100zł, z dodatkowymi częściami i dodatkową robotą to wiadomo, że więcej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl