[1.9TDI 1Z] Nie odpala na ciepłym silniku (rozrusznik?)
[1.9TDI 1Z] Nie odpala na ciepłym silniku (rozrusznik?)
Witam.
Temat sprawia wrażenie, że był już poruszany nie raz, ale objawy mam trochę inne. Sytuacja wygląda tak:
Kiedy silnik jest zimny to "pali z klucza", od razu. Po rozgrzaniu silnika, przejechaniu około 100km i zgaszeniu nie chce odpalić - rozrusznik nie pracuje. Kiedy wszystko się trochę schłodzi to odpala jak gdyby nigdy nic. Jest to szczególnie uciążliwe teraz, latem kiedy czasem muszę czekać ponad godzinę aż ostygnie albo uruchamiać na pych. Jeszcze raz zaznaczam - kiedy się rozgrzeje nie pracuje rozrusznik, ale nie sądzę, że w nim jest problem ponieważ był regenerowany, a po drugie to borykam się z tym ładnych parę miesięcy i jakkolwiek głupio by to nie zabrzmiało to przez ten czas chyba zepsułby się porządnie
Temat sprawia wrażenie, że był już poruszany nie raz, ale objawy mam trochę inne. Sytuacja wygląda tak:
Kiedy silnik jest zimny to "pali z klucza", od razu. Po rozgrzaniu silnika, przejechaniu około 100km i zgaszeniu nie chce odpalić - rozrusznik nie pracuje. Kiedy wszystko się trochę schłodzi to odpala jak gdyby nigdy nic. Jest to szczególnie uciążliwe teraz, latem kiedy czasem muszę czekać ponad godzinę aż ostygnie albo uruchamiać na pych. Jeszcze raz zaznaczam - kiedy się rozgrzeje nie pracuje rozrusznik, ale nie sądzę, że w nim jest problem ponieważ był regenerowany, a po drugie to borykam się z tym ładnych parę miesięcy i jakkolwiek głupio by to nie zabrzmiało to przez ten czas chyba zepsułby się porządnie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
A ja sądzę że żle sądzisz Jakbyś to sam robił to mógłbyś tak myśleć bo wiesz co robiłeś a tak to nie wiesz co było robione bo takie czasy że się "naprawiaczom"nie chce robić ,a mówią że wszystko zrobili i kasują odpowiednio .U ciebie stawiam na elektromagnes ,który na pewno nie był regenerowany bo tego się nie regeneruje tylko wymienia .Ewentualnie brak gdzieś styku ,może nawet na szczotkach ,które ponoć wymienili .Tak czy inaczej rozrusznik i tak musisz wytargać bo inaczej będziesz dalej się meczył a sam na pewno się nie naprawijacol pisze:ale nie sądzę, że w nim jest problem ponieważ był regenerowany,
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:shock: aleś wymyślił :roll: tulejki jakby mu na gorącym silniku słabo kręcił to i owszem ,a jemu nie kręci wcalepeyo32 pisze:Rozrusznik do zdjęcia stawiam na tulejki.
A robi za włacznik i to nie mały.Przekrcając stacyjkę zasilasz cewkę elektromagnesu a on zwiera styki którymi płynie ok.150 Amper które szarpie rozrusznik przy kręceniu silnikiemjacol pisze:Elektromagnes - to może mieć sens tylko co on dokładnie robi?
[ Dodano: 2010-07-06, 21:35 ]
Nie oddawaj tylko elektromagnes wymień ,wcześniej posprawdzaj styki elektrycznejacol pisze:Ok, dzieki panowie. Oddam do porządnego warsztatu.
Chyba faktycznie zacznę od styków, poprzedniego posta napisałem zbyt pochopnie. Ogólnie moja teoria jest taka, że faktycznie może styki są zaśniedziałe albo zabrudzone, a w każdym przewodniku rezystancja wzrasta wraz z temperaturą, do tego dochodzi syf na stykach i mamy za małe przewodnictwo żeby odpalic Audi. Z tym elektromagnesem to mi średnio pasuje bo to przecież cewka - albo działa albo nie, a zazwyczaj nie działa wtedy kiedy jest przepalona lub ma przerwę.
Podsumowując - na poczatek pojeżdżę trochę i kiedy znowu zaczną się problemy to posłucham czy coś się przełącza - wtedy będę wiedział czy problem znajduje się za elektromagnesem czy przed. Co o tym myślicie?
Podsumowując - na poczatek pojeżdżę trochę i kiedy znowu zaczną się problemy to posłucham czy coś się przełącza - wtedy będę wiedział czy problem znajduje się za elektromagnesem czy przed. Co o tym myślicie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Mylisz się i to bardzo ,elektromagnes w rozruszniku to nie tylko cewka ,faktem jest że cewka raczej nie pada .Pada za to styk miedziany którym płynie duży prąd ok.150Amper przy każdym odpalaniu ,po prostu styki przy tak dużym prądzie lekko sie wypalają po iluś tam tysiącach odpaleńjacol pisze:Z tym elektromagnesem to mi średnio pasuje bo to przecież cewka - albo działa albo nie, a zazwyczaj nie działa wtedy kiedy jest przepalona lub ma przerwę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 05 maja 2009, 16:44
- Lokalizacja: RMI
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 lip 2010, 23:25
Na początek zeby na "czuja" wiedzieć co nie teges:
w momencie gdy rozrusznik nie kręci:
sciągnąć przewód sterujący ze wsuwki na elektromagnesie i sprawdzić czy w momencie przekręcenia kluczyka dochodzi na ten przewód +12V
Jesli przy przekręconym kluczyki na startowanie (tak jakbys odpalał samochód) nie będzie tam napięcia +12V winy szukałbym po stronie stacyjki tzn kostki stacyjki.
Jeśli na tym przewodzie w momencie startowania pojawia się napięcie to :
włączamy zapłon (zapalone kontrolki), wrzucamy na luz i zaciągamy hamulec postojowy
wziąść długi przewód podpiąć do wsuwki na elektromagnesie (uważać trzeby by nie zwierał do masy !)
drugi koniec podpinasz do Klemy Dodatniej + na akumulatorze.
Jesli wtedy nie będzie kręcił rozrusznik i silnik nie odpali bedzie wiadome ze wina jest w rozruszniku.
w momencie gdy rozrusznik nie kręci:
sciągnąć przewód sterujący ze wsuwki na elektromagnesie i sprawdzić czy w momencie przekręcenia kluczyka dochodzi na ten przewód +12V
Jesli przy przekręconym kluczyki na startowanie (tak jakbys odpalał samochód) nie będzie tam napięcia +12V winy szukałbym po stronie stacyjki tzn kostki stacyjki.
Jeśli na tym przewodzie w momencie startowania pojawia się napięcie to :
włączamy zapłon (zapalone kontrolki), wrzucamy na luz i zaciągamy hamulec postojowy
wziąść długi przewód podpiąć do wsuwki na elektromagnesie (uważać trzeby by nie zwierał do masy !)
drugi koniec podpinasz do Klemy Dodatniej + na akumulatorze.
Jesli wtedy nie będzie kręcił rozrusznik i silnik nie odpali bedzie wiadome ze wina jest w rozruszniku.