Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Nie odpala na ciepłym silniku (rozrusznik?)

ODPOWIEDZ
jacol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 04 sty 2008, 01:22

[1.9TDI 1Z] Nie odpala na ciepłym silniku (rozrusznik?)

Post autor: jacol » 06 lip 2010, 19:22

Witam.
Temat sprawia wrażenie, że był już poruszany nie raz, ale objawy mam trochę inne. Sytuacja wygląda tak:
Kiedy silnik jest zimny to "pali z klucza", od razu. Po rozgrzaniu silnika, przejechaniu około 100km i zgaszeniu nie chce odpalić - rozrusznik nie pracuje. Kiedy wszystko się trochę schłodzi to odpala jak gdyby nigdy nic. Jest to szczególnie uciążliwe teraz, latem kiedy czasem muszę czekać ponad godzinę aż ostygnie albo uruchamiać na pych. Jeszcze raz zaznaczam - kiedy się rozgrzeje nie pracuje rozrusznik, ale nie sądzę, że w nim jest problem ponieważ był regenerowany, a po drugie to borykam się z tym ładnych parę miesięcy i jakkolwiek głupio by to nie zabrzmiało to przez ten czas chyba zepsułby się porządnie :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 lip 2010, 19:39

jacol pisze:ale nie sądzę, że w nim jest problem ponieważ był regenerowany,
A ja sądzę że żle sądzisz ;-) Jakbyś to sam robił to mógłbyś tak myśleć bo wiesz co robiłeś a tak to nie wiesz co było robione bo takie czasy że się "naprawiaczom"nie chce robić ,a mówią że wszystko zrobili i kasują odpowiednio .U ciebie stawiam na elektromagnes ,który na pewno nie był regenerowany bo tego się nie regeneruje tylko wymienia .Ewentualnie brak gdzieś styku ,może nawet na szczotkach ,które ponoć wymienili .Tak czy inaczej rozrusznik i tak musisz wytargać bo inaczej będziesz dalej się meczył a sam na pewno się nie naprawi

jacol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 04 sty 2008, 01:22

Post autor: jacol » 06 lip 2010, 19:49

Gdyby nie wymienili szczotek to by w ogóle nie dział bo były juz mocno wytarte.
Elektromagnes - to może mieć sens tylko co on dokładnie robi? Pytam żeby wiedzieć jakiego dźwięku mam szukać.

peyo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 31 maja 2009, 20:01
Lokalizacja: PRZEMYŚL/PODKARPACIE

Post autor: peyo32 » 06 lip 2010, 19:53

Rozrusznik do zdjęcia stawiam na tulejki.
Pozdro.

jacol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 04 sty 2008, 01:22

Post autor: jacol » 06 lip 2010, 20:34

Ok, dzieki panowie. Oddam do porządnego warsztatu.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 lip 2010, 21:30

peyo32 pisze:Rozrusznik do zdjęcia stawiam na tulejki.
:shock: aleś wymyślił :roll: tulejki jakby mu na gorącym silniku słabo kręcił to i owszem ,a jemu nie kręci wcale
jacol pisze:Elektromagnes - to może mieć sens tylko co on dokładnie robi?
A robi za włacznik i to nie mały.Przekrcając stacyjkę zasilasz cewkę elektromagnesu a on zwiera styki którymi płynie ok.150 Amper które szarpie rozrusznik przy kręceniu silnikiem

[ Dodano: 2010-07-06, 21:35 ]
jacol pisze:Ok, dzieki panowie. Oddam do porządnego warsztatu.
Nie oddawaj tylko elektromagnes wymień ,wcześniej posprawdzaj styki elektryczne

jacol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 04 sty 2008, 01:22

Post autor: jacol » 07 lip 2010, 15:03

Chyba faktycznie zacznę od styków, poprzedniego posta napisałem zbyt pochopnie. Ogólnie moja teoria jest taka, że faktycznie może styki są zaśniedziałe albo zabrudzone, a w każdym przewodniku rezystancja wzrasta wraz z temperaturą, do tego dochodzi syf na stykach i mamy za małe przewodnictwo żeby odpalic Audi. Z tym elektromagnesem to mi średnio pasuje bo to przecież cewka - albo działa albo nie, a zazwyczaj nie działa wtedy kiedy jest przepalona lub ma przerwę.
Podsumowując - na poczatek pojeżdżę trochę i kiedy znowu zaczną się problemy to posłucham czy coś się przełącza - wtedy będę wiedział czy problem znajduje się za elektromagnesem czy przed. Co o tym myślicie?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 lip 2010, 15:14

jacol pisze:Z tym elektromagnesem to mi średnio pasuje bo to przecież cewka - albo działa albo nie, a zazwyczaj nie działa wtedy kiedy jest przepalona lub ma przerwę.
Mylisz się i to bardzo ,elektromagnes w rozruszniku to nie tylko cewka ,faktem jest że cewka raczej nie pada .Pada za to styk miedziany którym płynie duży prąd ok.150Amper przy każdym odpalaniu ,po prostu styki przy tak dużym prądzie lekko sie wypalają po iluś tam tysiącach odpaleń

jacol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 04 sty 2008, 01:22

Post autor: jacol » 07 lip 2010, 18:23

Dzięki za pomoc. Pozostaje tylko zabrać się do roboty :)

komarowiec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 05 maja 2009, 16:44
Lokalizacja: RMI

Post autor: komarowiec » 11 lip 2010, 21:18

witam kolego, ja mam dokladnie ten sam problem z odpalaniem na cieplym silniku. wszystko przegladniete, a dalej nie ma poprawy. jezeli dojdziesz z tym do ladu to napisz co to bylo, moze i mi pomoze

19kam38

Post autor: 19kam38 » 13 lip 2010, 05:08

ja miałem podobny problem. Na zimny odpalał a na ciepłym nie chciał. Zrobiłem rozrząd i okazało się że zębatka która idzie na wale wyrobiła się na tym klinie(ma kształt półksiężyca). U mnie to był cały sprawca zamieszania.

beczwóreczka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 13 lip 2010, 23:25

Post autor: beczwóreczka » 13 lip 2010, 23:38

to może też byc przyczyną przepalenia sie kostki przy stacyjce

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 14 lip 2010, 00:20

Na początek zeby na "czuja" wiedzieć co nie teges:

w momencie gdy rozrusznik nie kręci:

sciągnąć przewód sterujący ze wsuwki na elektromagnesie i sprawdzić czy w momencie przekręcenia kluczyka dochodzi na ten przewód +12V

Jesli przy przekręconym kluczyki na startowanie (tak jakbys odpalał samochód) nie będzie tam napięcia +12V winy szukałbym po stronie stacyjki tzn kostki stacyjki.

Jeśli na tym przewodzie w momencie startowania pojawia się napięcie to :

włączamy zapłon (zapalone kontrolki), wrzucamy na luz i zaciągamy hamulec postojowy

wziąść długi przewód podpiąć do wsuwki na elektromagnesie (uważać trzeby by nie zwierał do masy !)

drugi koniec podpinasz do Klemy Dodatniej + na akumulatorze.

Jesli wtedy nie będzie kręcił rozrusznik i silnik nie odpali bedzie wiadome ze wina jest w rozruszniku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl