Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.8 AAH] Modyfikacje - odpowiedni tłumik

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Chuppa83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 12 maja 2010, 20:13
Lokalizacja: Mainz

[b4 2.8 AAH] Modyfikacje - odpowiedni tłumik

Post autor: Chuppa83 » 07 lip 2010, 12:15

Mam dwie propozycje różnych ekspertów mianowicie chce nadać V6-tce trochę ciekawszy dźwięk, jeden warsztat oferuje wymianę katalizatorów na strumienice i środkowych tłumików na sportowe bez ruszania ostatniego tłumika. Druga propozycja obejmuje jedynie wymianę końcowego tłumika (Koleś który mi proponował samą końcówkę nie wydaje mi się zbyt wiarygodny). Dla ścisłości chce ciekawszego dźwięku który nie „wrzeszczy” i na autostradzie nie jest uciążliwy. Co myślicie?
Ostatnio zmieniony 02 cze 2011, 17:13 przez Chuppa83, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kris0181
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1142
Rejestracja: 04 mar 2008, 13:41
Lokalizacja: Mazuren
Kontakt:

Post autor: kris0181 » 07 lip 2010, 12:24

Jeśli chcesz ciekawczy dźwięk bez "wrzeszczenia" to myslę ze fajnie by było gdybyś wyciął katalizatory i dał jakiś ciekawy tłumik na końcu a środkowe zostawił ori.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 lip 2010, 12:32

kris0181 pisze:to myslę ze fajnie by było gdybyś wyciął katalizatory
Ale zostawienie pustej puszki po kacie to raczej niewskazane. Chyba że wstawisz w środek normalnie rurkę. Miałem okazje jeździć autami które miały pustą puszkę po kacie. Strasznie kijowo to brzmiało.

Awatar użytkownika
Chuppa83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 12 maja 2010, 20:13
Lokalizacja: Mainz

Post autor: Chuppa83 » 07 lip 2010, 12:39

Limit kosztów jaki sobie postawiłem to 700zł a dedykowanych tłumików ostatnich w tym przedziale cenowym nie znalazłem, montażowy mi odradzali.
Ostatnio zmieniony 07 lip 2010, 13:10 przez Chuppa83, łącznie zmieniany 1 raz.

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 07 lip 2010, 12:55

Zamiast katów można wstawić małe środkowe przelotowe.
Mam tak u siebe w NG i na początku nie było dużej różnicy ale ostatnio pod dużym obciążeniem zaczyna bardzo ładne warczeć:) Nie wiem jednak czy to ten środkowy się przepalił w środku jak trzeba czy to któryś z innych.

PanGie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 22 cze 2010, 08:16

Post autor: PanGie » 07 lip 2010, 12:55

w aah końcowy tłumik ma wejście pojedyncze przynajmniej u mnie i nie ma problmu z doborem tych pseudo sportowych tłumików 8-)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 07 lip 2010, 15:25

żadnych k... strumienic! wywal katalizatory, wstawiając w ich miejsce małe tłumiki przelotowe, do tego zostaw środkowe oryginalne tłumiki, a końcowy wymień na sportowy i voila.

Awatar użytkownika
Chuppa83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 12 maja 2010, 20:13
Lokalizacja: Mainz

Post autor: Chuppa83 » 07 lip 2010, 15:59

Leo, Co masz do strumienic, że się tak oburzasz? Mówisz z doświadczenia? Strumienica podobno ładniej „chrupie” od przelotowego . A końcowy to masz na myśli montażowy? Ja nie chce żeby to było za głośne a nabrało ciekawszego dźwięku.

lesli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:33
Lokalizacja: ustka

Post autor: lesli » 07 lip 2010, 16:30

poczytaj o strumienicach

Awatar użytkownika
Chuppa83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 12 maja 2010, 20:13
Lokalizacja: Mainz

Post autor: Chuppa83 » 07 lip 2010, 16:37

lesli, Czytałem i ile postów tyle różnych zdań, dlatego szukam kogoś kto może coś konkretnego powiedzieć najlepiej z własnych doświadczeń. Handlarze oczywiście chwalą, mechanicy też różnie się wypowiadają wiec szukam jakiegoś uczciwego zorientowanego co dobrze doradzi.

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 07 lip 2010, 16:49

Z tego co ja czytałem to jeśli strumienica to droga, a nie z allegro za 80 zł.
Dlatego też radziłbym wsadzić rury przelotowe.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 07 lip 2010, 16:50

właśnie Ci dobrze doradziłem.

przerabiałem wiele aut , czytałem o wielu strumienicach montowanych w autach, i nigdy, NIGDY strumienica nie spełniła swojego zadania, nie zwiększyła mocy, nie dodała dźwięku. Hamownie to potwierdzały.

Były nawet w niektórych projektach podejrzenia, że przez strumienicę silnik się zepsuł.
Co to znaczy "chrupie" :shock:

Ja przerabiałem w swoim Audi 80 2.6v6 kieeeedyś kieeedyś, zrobiłem tak jak Tobie napisałem, i dźwięk był bardzo bardzo przyjemny i wcale nie za głośny, dlatego wszystkim to polecam. Miałem ostatni tłumik SuperSprint uniwersalny, środkowych nie ruszałem, bo mój tuner nie zalecał, jedynie katalizatory wywaliłem i dałem zamiast nich tłumiczki małe przelotowe.

Awatar użytkownika
Chuppa83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 12 maja 2010, 20:13
Lokalizacja: Mainz

Post autor: Chuppa83 » 07 lip 2010, 16:52

gornik, warszat który proponował wersje ze strumienicami proponował 350zł za dwie plus środkowy za 100-200zł

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 07 lip 2010, 16:54

Chuppa83, ciekawe czy porządne strumienice czy marże.
Ja to jestem świeżak, ale Leo miał już parę dłubniętych aut i
szczerze bym polecał jego opinię dotyczącą przelotowych tłumików.

Awatar użytkownika
Chuppa83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 12 maja 2010, 20:13
Lokalizacja: Mainz

Post autor: Chuppa83 » 07 lip 2010, 16:58

Leo, I to jest odpowiedź na jaką czekałem, 2.6 jeżeli w ogóle to pewno nie wiele się różni od 2.8. A „chrupanie” to jest naprawdę ciężko opisać ten dźwięk o który mi chodzi. Wielkie dzięki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl