Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90 b3 NG] Zmiana z Minerala na semi-syntetyk

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 07 lip 2010, 22:41

Fantomas_29, po kupnie też miałeś zalany syntetyk czy zmieniłeś z półsyntetyku? Jaki masz przypuszczalny lub rzeczywisty przebieg?

Awatar użytkownika
radkuj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 27 paź 2008, 22:17

Post autor: radkuj » 07 lip 2010, 23:18

kepasus pisze:niestety olej nie pomogl do konca... znowu sie pojawiło klepanie zawrków (jednego) ale mam nadzieje ze to bedzie sporadyczna sprawa. z czasem wymienie szklaneczki i powinno być cacunio :)
Tak, że to nie wina oleju.

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 08 lip 2010, 21:41

Był olej półsyntetyk ja zmieniłem na syntetyk 5w30 mobil 1 a przebieg rzeczywisty do dziś mam 225tyś. I nie myślę lać innego oleju. :D

Awatar użytkownika
zawodnik88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 244
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:52
Lokalizacja: Dąbrowa górnicza

Post autor: zawodnik88 » 20 lip 2010, 20:45

Loledzy mam takie pytanko odnośnie oleju bo mój silniczek w audi już troche bierze oleju i niedługo przyjdzie czas na zmianę oleju i zastanawiam się nad zmianą oleju z mobila minerała na castrola high milage też mineralny czy ktoś ma jakieś doswiadczenie z tym olejem? czy castrol jest wysokiej jakosci ?

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 20 lip 2010, 20:48

ja zmieniłem z minerała na półsyntetyk i nic się nie dzieje a nawet parę korzyści odnotowałem :-)

POLKIMEN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 29 kwie 2008, 14:13
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: POLKIMEN » 25 lip 2010, 10:06

Witam ;-) Mam pytanie do Was. W swojej audi zalany mam olej Mobil 1 15W/40 Przejechane jest na nim z 50 tys km ;/ Autko ma 174 tys przebiegu a poprzedni właściciel wlał olej 15W/40. Chcę teraz wymienić olej i mam takie pytanie czy nie zaszkodzi silnikowi jak wleje olej 10W/40 ??? Są różne opinie na ten temat i sam już nie wiem? :?: :-?

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 25 lip 2010, 10:28

50 tyś na oleju mineralnym to porażka nie chce widzieć Twojego silnika od środka. :-|

Awatar użytkownika
kepasus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 10 maja 2010, 12:11
Lokalizacja: Iłża/Wawa

Post autor: kepasus » 29 lip 2010, 13:02

lol 50 tys na oleju? to jest jakies przegiecie! na moj gust to obejrzyj silkik dokładnie tzn czy ma jakies wycieki a jak ma to jak obfite? po tym zadaj sobie pytanie czy brał olej, i sprawdz czy kopci jak wszystko jest w normie to zalej dobry olej polsyntetyczny i nic nie powinno sie stac ale po takim przebiegu bez wymiany proponował bym zrobic kolejna wymiane po 6-7 tys bo sporo syfu nowy olej wypłuka z silnika i filtr bedzie mocno wyeksploatowany

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 29 lip 2010, 18:59

zawodnik88, żaden olej nie uleczy silnika i nie zatrzyma "spożycia" jakim się autko legitymuje.Ani wycieku ani spalania oleju nie zlikwidujesz bez naprawy.

POLKIMEN, Ile naprawdę ma przebiegu to nikt nie wie.174tyś to przebieg odczytany i bardzo wątpliwe aby był rzeczywisty.50 tyś km na oleju?Mam nadzieje że było parę wymian po drodze a nie zmieniał się typ oleju i poprostu lałeś ten sam rodzaj.15tyś km lub raz w roku to max.A jak deptasz ostro i po mieście to 10tyś km lub rok.

10W40 popularnie zwany "półsyntetykiem" jest na mineralnych bazach z dodatkami uszlachetniającymi/syntetycznymi.Nic się nie stanie jak zalejesz.Jeśli silnik jest w dobrej formie i nie żłopie oleju to nawet powinieneś.
A jeśli zrobiłeś 50 tyś.km na tym samym oleju to wylej ten syf zalej nowy olej 1-1.5 tyś km maksymalnie i zlewaj ten syf , znowu nowy olej i 15 tyś.km lub roczek.Przy każdej wymianie nowy filtr.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 29 lip 2010, 19:24

luk_OP_Q89 pisze:zawodnik88, żaden olej nie uleczy silnika i nie zatrzyma "spożycia" jakim się autko legitymuje.Ani wycieku ani spalania oleju nie zlikwidujesz bez naprawy.
NIe do konca, firmowa T4 2.5TDI AJM jezdzilo prawie od nowosci na 10W40, przy 200k jak zostalo w serwisie na wymiane rozrządu i pompy wody to panowie zalali ja pelnym syntetykiem, innego oleju w aso sie nie uzywa, po 10k dała znac o sobie kontrolka stanu oleju, nalezalo dolac 1 litr i jakos sie auto dotoczylo do kolejnej zmiany po 15k, pozniej ponowanie zostalo zalane olejem 10w40 i znów robi przebiegi po 15k miedzy wymianami bez ubytku w oleju, ostatnio zalalem go Motulem 6100, zobaczymy ile go zostanie po 15k.

W zwiazku z tym ze to jest najslabsze 2.5 TDI 88KM to wskazówka czesto wedruje niedaleko czerwonego pola. Byc moze przy spokojnej jezdzie syntetyk by nie ginoł.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 29 lip 2010, 19:40

PI7er, czyli silnik nie brał póki nie dostał 5w.Powrót do 10w był rozsądny.Nie naprawiłeś silnika który brał olej.Po prostu wróciłeś do właściwego oleju.
Między mineralnym a półsyntetykiem jest niewielka różnica i ryzyko żadne.
Między pół-syntetykiem a full-syntetykiem spora i bywa tak jak piszesz.
Luzy na styku pierścień -gładz cylindra oraz kondycja uszczelniaczy nie dały rady 5w.
A panom z ASO gratuluję.Sam kiedyś byłem panem z ASO , tam także pracują debile choć nie wszyscy.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 29 lip 2010, 19:46

Może ktoś z Was zna odpowiedź na moje pytanie:
czy w temperaturze roboczej oleje półsyntetyczny i mineralny są tak samo rzadkie czy mineralny jest wtedy również gęstszy od półsyntetyka? Bo to, że kiedy oba są zimne, to mineralny jest gęstszy, to wiem :lol: Ale jak wygląda to w temperaturze roboczej :?:

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 30 lip 2010, 08:42

grze, na logike, skoro minerał jest gęstszy zimny to i w temp. roboczej też

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 30 lip 2010, 10:05

grze, Jest taki moment kiedy ich gęstość zaczyna się znacząco różnić.Od pewnej temp.Minerał zaczyna się przypalać.Półsyntetyk mimo że (jak sam doskonale wiesz) bazuje na minerale ma wyższą wytrzymałość termiczną.Powyżej granicznej temperatury dla konkretnego oleju , każdy jeden zaczyna się robić zbyt rzadki i przestaje smarować a zaczyna się jarać.Dla minerałów ten próg temperaturowy jest niższy niż dla półsyntetycznego.Oczywiście mowa o dwóch olejach dobrej klasy , a nie supermarketowych czy lotosowych szczynach.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 07 sie 2010, 14:09

To, że mineralny ma niższą temperaturę zapłonu niż półsyntetyk, to akurat wiem :-) Chodziło mi raczej o to czy mineralny w normalnej temperaturze roboczej jest gęstszy od półsyntetycznego, bo to, że jest gęstszy gdy jest zimny, to jeszcze o niczym nie świadczy. Na logikę też mi się wydaje, że mineralny w temperaturze roboczej powinien być gęstszy. Jednak czy tak jest w rzeczywistości, tego już nie wiem. W olejach są przecież różne dodatki, które w różnych temperaturach mogą mieć różne właściwości :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl