Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Szarpanie przy niskich i wysokich obrotach.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lip 2010, 07:46

oXarical pisze:Niestety nie wchodzi w grę żadne odcinanie kabelków pod zegarami, ponieważ taksometr jest do tego podłączony, nie ma pewności czy by działał po przeróbce.
Odcinasz tylko sygnał do kompa z licznika ,nie sądzę żeby taksometr był podłączony do kompa ;-) .Jak chcesz zrobić nastawnik to najlepiej to zrobić tak żeby można było po wyczyszczeniu założyć na pompę i ustawić dawkę ,czyli raczej musisz pojechać autem.Niestety masz do mnie spory kawał drogi a nawet gdybyś chciał wysłać nastawnik do zrobienia , to pużniej musisz go założyć i ustawić dawkę .
oXarical pisze:Swoją drogą - Ile kosztowała by naprawa czegoś takiego?
A tego to nie wiem ale na allegro oferują usługę czyszczenia nastawnika od 200-350zł . Robota ciężka nie jest i w ok.3 godziny można się uporać z załozeniem i ustawieniem, trochę za to kasują ale biorąc pod uwagę fakt że to firmy ,to podatki itd. więc musi trochę kosztować ;-)
joandaw pisze:Dziś byłem czyścić nastawnik u Solskiera pełen profesjonalizm i tu kilka fotek mojego nastawnika
Mój wyglądał podobnie jeśli chodzi o opiłki ,tyle że u kolegi widzę jakieś rdzawe slady :?: czyżby woda w paliwie :?:

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 12 lip 2010, 09:00

"MUNIOR" Mój wyglądał podobnie jeśli chodzi o opiłki ,tyle że u kolegi widzę jakieś rdzawe slady :?: czyżby woda w paliwie :?:


Może i woda nie wiem ale mam mały problem pojawił się auto jak przyspieszam gwałtownie to szarpnie i jedzie dalej na różnych biegach i nie zawsze Wyczyściłem czujnik położenia wału z opiłków i było git ale znowu szarpanie powróciło choć nie zawsze rozwala mnie to raz jade szarpie potem znowu odpalam i jadę i spokój. Pęcherzyków powietrza niema filtr wymieniony jakieś 3 miechy na manna żeby był zapchany :?: Auto jakby przerywało podczas przyspieszania .

oXarical
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 11 kwie 2010, 14:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: oXarical » 12 lip 2010, 09:57

Nie chce wyjść na jakiegoś skąpca ale usługa czyszczenia nastawnika na allegro klasuje się od 120 do 200 zł...
http://www.allegro.pl/listing.php/searc ... nge_view=1
Nie wiem o co kaman. Muszę jakiś wywiad środowiskowy zrobic ;P

Awatar użytkownika
piotr1269
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 lis 2008, 11:55
Lokalizacja: JAVEA HISZPANIA

Post autor: piotr1269 » 12 lip 2010, 11:48

a moze wtrysk steujacy bo umnie tak bylo podpiolem do kompa i wtrysk sterujacy do wymiany

oXarical
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 11 kwie 2010, 14:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: oXarical » 12 lip 2010, 12:40

Był podpinany pod komputer i wyszlo ze wszystko ok

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lip 2010, 21:35

jak przyspieszam gwałtownie to szarpnie i jedzie dalej na różnych biegach i nie zawsze Wyczyściłem czujnik położenia wału z opiłków i było git ale znowu szarpanie powróciło choć nie zawsze rozwala mnie to raz jade szarpie potem znowu odpalam i jadę i spokój. Pęcherzyków powietrza niema filtr wymieniony jakieś 3 miechy na manna żeby był zapchany :?: Auto jakby przerywało podczas przyspieszania .
Skoro nastawnik wyczyszczony to ciśnienie doładowania sobie sprawdż w czasie jazdy ,możesz mieć przeładowanie i komp bedzie ciął dawkę ;-)

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 12 lip 2010, 21:42

Dziś jeździłem i nie szarpnoł ani razu znowu wykręciłem jeszcze raz czujnik położenia wału i jeszcze się pokazały opiłki. Wyczyściłem jutro się zobaczy czy będzie coś się działo .
A jak sprawdzić ciśnienie doładowani tylko vag :?: Pozdrawiam.

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 13 lip 2010, 11:10

podepnij manometr

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 13 lip 2010, 20:48

Myślę że dla mnie już po problemie nie chcę zapeszać ;-)
Dziś znowu sprawdzałem czujnik i coś mnie tkneło i odłączyłem go i wyciągłem cały razem z kablem i ty :shock: Kabel był w 3 miejscach zjarany brak izolacji jak autem ruszałem i było jeszcze zimne to nie szarpał jak się nagrzał to się zaczynało szarpanie.
Sprawdźcie sobie cały przewód czy jest cała izolacja <ok> Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 13 lip 2010, 21:11

czesto skutkami szarpań moze być zapowietrzony uklad paliwowy tzn moze brac lewe powietrze po drodze

Awatar użytkownika
jahro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 27 mar 2008, 23:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jahro » 13 wrz 2010, 18:18

Koledzy a takie pytanie: ktoś wcześniej napisał że wystarczy przeciąć kabel od obrotomierza. a co jak mam zegarek?? też "chętni bym coś przeciął" niż jeżeli np. 1100pln mam wydawać.. <lol>

klekocix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 23 kwie 2010, 09:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: klekocix » 13 wrz 2010, 18:26

jahro pisze:Koledzy a takie pytanie: ktoś wcześniej napisał że wystarczy przeciąć kabel od obrotomierza. a co jak mam zegarek?? też "chętni bym coś przeciął" niż jeżeli np. 1100pln mam wydawać.. <lol>
Kabel przecina się od prędkościomierza a nie od obrotomierza, impulsator skrzyni biegów daje sygnał ze skrzyni na prędkościomierz właśnie.

Może najpierw odepnij ze skrzyni biegów kostkę prędkościomierza i sprawdź czy szarpanie ustaje a dopiero później przecinaj kabelki?

Zresztą - na naprawę nie wydaje się 1000zł a 400 czy 300zł a po drugie - przecięcie jest rozwiązaniem tymczasowym. Gdy nastawnik zasyfi się jeszcze bardziej to znów zacznie się szarpanie a wtedy już nic nie pomoże oprócz porządnego czyszczenia.

Awatar użytkownika
jahro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 27 mar 2008, 23:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jahro » 13 wrz 2010, 20:17

spoko spoko to tylko takie retoryczne pytanie ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 wrz 2010, 21:17

Biorąc pod uwagę to
Audi B4 1.9 1Z '92 sedan 90km
to kolega jahro, ma auto na boschu ,a tu niestety nie pomoże ani odpinanie ,ani przecinanie bo te ''patenty'' działają tylko na osprzęcie pierburga .Niestety masz kolego pompę z nastawnikiem potencjometrycznym gdzie czyszczenie na niewiele się zda bo mechanicznie wycierają się ścieżki , wyczyścić można tylko nastawnik indukcyjny bo działa na zupełnie innej zasadzie jak twój potencjometryczny

Awatar użytkownika
jahro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 27 mar 2008, 23:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jahro » 15 wrz 2010, 07:57

czwartek/piątek wymieniam całą pompę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl