[b3 1.8 PM] Zwiększenie mocy
[b3 1.8 PM] Zwiększenie mocy
Znalazłem taką ściąge na temat zwiększenia mocy w silniku RP volkswagena - jest to w 99% odpowiednik naszego PM'a - skok i wymiary tłoka, zawory dolotowe i wydechowe i prawdopodobnie wałek rozrzadu alo to musze się upewnić - taki sam jest układ zasilania i zapłonowy. Na forum golfa ktoś rozkminił taki sposób na zwiekszenie mocy w tym silniku:
Silnik RP/AAM : St. spr.(CR). 9:1 , zaplon sterowany podcisnieniem/zaplon sterowany ECU.
- dopręzenie do 11:1, dla 10:1 to ok 0.8-1mm , dla 11:1 to od 1.8-2.2mm splanowania
- rozwiert kolektora i przepustnicy + nowa klapka wieksza w przepustnicy
- walek z abs/pf/pb/2e, wskazany walek z 2E/PF
- przyspieszenie zaplonu o 4-8st.
- kolektor wydechowy z PF/PB/2E wraz z portkami
- porting glowicy+polerowanie komory spalania
- kolo z reg.faza na rozzadzie dla stopnia 11:1 i wyzej.
- spilowanie podgrzewacza(jeża) w kolektorze
- mozna sie pobawic z regulatorem cisnienia paliwa
- opcjonalnie stoczyc/dowazyc zamach
- wkladka sportowa filtra K&N lub jakas dobra inna
plus oczywiście modyfikacja wydechu.
Co sądzicie o takich zmianach w tym silniku, przyrost mocy ok 15-20KM ma być wiec osiagi takie jak 2.0 ale wiekszy moment ok 180-190nm. Koszt wszystkiego ok. 1200zł
Silnik RP/AAM : St. spr.(CR). 9:1 , zaplon sterowany podcisnieniem/zaplon sterowany ECU.
- dopręzenie do 11:1, dla 10:1 to ok 0.8-1mm , dla 11:1 to od 1.8-2.2mm splanowania
- rozwiert kolektora i przepustnicy + nowa klapka wieksza w przepustnicy
- walek z abs/pf/pb/2e, wskazany walek z 2E/PF
- przyspieszenie zaplonu o 4-8st.
- kolektor wydechowy z PF/PB/2E wraz z portkami
- porting glowicy+polerowanie komory spalania
- kolo z reg.faza na rozzadzie dla stopnia 11:1 i wyzej.
- spilowanie podgrzewacza(jeża) w kolektorze
- mozna sie pobawic z regulatorem cisnienia paliwa
- opcjonalnie stoczyc/dowazyc zamach
- wkladka sportowa filtra K&N lub jakas dobra inna
plus oczywiście modyfikacja wydechu.
Co sądzicie o takich zmianach w tym silniku, przyrost mocy ok 15-20KM ma być wiec osiagi takie jak 2.0 ale wiekszy moment ok 180-190nm. Koszt wszystkiego ok. 1200zł
Ostatnio zmieniony 08 maja 2011, 22:16 przez GerB3, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Chyba wolałbym za te pieniądze zrobić jakiegoś SWAPa.GerB3 pisze:Koszt wszystkiego ok. 1200zł
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2010, 13:30 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Ostatnio miałem spotkanie z kolesiem co zakłada turbo i przerabia turbinowe silniki od audi na Litwie.
Gdy powiedziałem że zamierzam modzić swego PM'a to wyciągnął papkę z różnego rodzaju notatkami.
Co z tego wynikło - do PM pasuje wałek rozrządu od 3A czyli 2,0 82kw.
Jako że mam mini szrot i posiadam głowicę od 3A to chyba bedę zamieniał, dam znać jak pujdzie, kolektor też będzie od 3A, dwie rury, no i pewiem koleś zrobi mi lekki porting kanałów.
Silnik będzie pod LPG. Moze jeszcze przepustnica od ABK (2,0 mono), podobno jest wieksza.
Gdy powiedziałem że zamierzam modzić swego PM'a to wyciągnął papkę z różnego rodzaju notatkami.
Co z tego wynikło - do PM pasuje wałek rozrządu od 3A czyli 2,0 82kw.
Jako że mam mini szrot i posiadam głowicę od 3A to chyba bedę zamieniał, dam znać jak pujdzie, kolektor też będzie od 3A, dwie rury, no i pewiem koleś zrobi mi lekki porting kanałów.
Silnik będzie pod LPG. Moze jeszcze przepustnica od ABK (2,0 mono), podobno jest wieksza.
Swietnie by było jakbyś zrobił to co piszesz. Dałeś bardzo dobrą podpowiedź z kolektorem od 2.0, ja myślałem cały czas nad tym z 1,8 DZ 112km. Z wydechu też trochę momentu mozna wyciągnąć, ja teraz będę myślał na tłumikiem końcowym.ramzes13 pisze:....
Polecam jednego sprawdzonego moda - omiń drogę powietrza przez tego rogala koło filtra tylko rurę od filtra poprowadź bezpośrednio zza lampy - trzeba w tym plastiku wyciać dziurę. Efekt na pewno zauważysz, lepiej zbiera się z niskich obrotów.
Swego NE juz nie będę modyfikował, zakupiłem Audi 80 z silnikiem PM (Czarny Hella tyl, Kamei ospoilerowanie), te modyfikacje będą robione w niej. Zrobie fotostory napewno.
Posiadam Audi 90 na czesci wiec zawieszenie bedzie od audi 90 kompletne, nie mowiąc o innych modach.
Dodałem linka gdzie podobno sa te same dane. Po rosyjsku ale możno przetłymaczyć.
http://audiforum.ru/forum/viewtopic.php ... light=audi
Posiadam Audi 90 na czesci wiec zawieszenie bedzie od audi 90 kompletne, nie mowiąc o innych modach.
Dodałem linka gdzie podobno sa te same dane. Po rosyjsku ale możno przetłymaczyć.
http://audiforum.ru/forum/viewtopic.php ... light=audi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
LPG jest dobrym paliwem gdy się chce zwiększyć stopień sprężania. Nigdzie się nie dostanie paliwa mającego ponad 100 oktanów za 2,20zł.skoti pisze:Ja bym zaczął od pozbycia się tego czegoś tak na początek i na pewno odczujesz różnice, oczywiście na plus, a potem dalej myślał co i jakramzes13 pisze: Silnik będzie pod LPG. Moze jeszcze przepustnica od ABK (2,0 mono), podobno jest wieksza.
Tylko trzeba go odpowiednio podać a na pewno nie przez mikser (znany pod nazwą: świetny dławik silnika).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Pod względem właściwości przeciwdetonacjnych jest lepsza ale i tak dobrze zaprojektowane silniki na benzynę 92/95/98 oktanów jej raczej nie wykorzystają.skoti pisze:czyli moje 95/98 za 5zł jest gorsze od lpg za 2zł?!
Przykładem może być silnik w polonezach w których te o większej mocy mają podsiniony stopień sprężania i na LPG chodzą ciszej i bardziej kulturalnie niż na benzynie.
Kiedyś był zawodnik który ścigał się na 1/4 mili Hondą (jak dobrze pamiętam) na LPG.