Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8 PM] Zwiększenie mocy

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

[b3 1.8 PM] Zwiększenie mocy

Post autor: GerB3 » 04 kwie 2010, 17:16

Znalazłem taką ściąge na temat zwiększenia mocy w silniku RP volkswagena - jest to w 99% odpowiednik naszego PM'a - skok i wymiary tłoka, zawory dolotowe i wydechowe i prawdopodobnie wałek rozrzadu alo to musze się upewnić - taki sam jest układ zasilania i zapłonowy. Na forum golfa ktoś rozkminił taki sposób na zwiekszenie mocy w tym silniku:

Silnik RP/AAM : St. spr.(CR). 9:1 , zaplon sterowany podcisnieniem/zaplon sterowany ECU.

- dopręzenie do 11:1, dla 10:1 to ok 0.8-1mm , dla 11:1 to od 1.8-2.2mm splanowania
- rozwiert kolektora i przepustnicy + nowa klapka wieksza w przepustnicy
- walek z abs/pf/pb/2e, wskazany walek z 2E/PF
- przyspieszenie zaplonu o 4-8st.
- kolektor wydechowy z PF/PB/2E wraz z portkami
- porting glowicy+polerowanie komory spalania
- kolo z reg.faza na rozzadzie dla stopnia 11:1 i wyzej.
- spilowanie podgrzewacza(jeża) w kolektorze
- mozna sie pobawic z regulatorem cisnienia paliwa
- opcjonalnie stoczyc/dowazyc zamach
- wkladka sportowa filtra K&N lub jakas dobra inna

plus oczywiście modyfikacja wydechu.

Co sądzicie o takich zmianach w tym silniku, przyrost mocy ok 15-20KM ma być wiec osiagi takie jak 2.0 ale wiekszy moment ok 180-190nm. Koszt wszystkiego ok. 1200zł
Ostatnio zmieniony 08 maja 2011, 22:16 przez GerB3, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 kwie 2010, 10:38

GerB3 pisze:Koszt wszystkiego ok. 1200zł
Chyba wolałbym za te pieniądze zrobić jakiegoś SWAPa.
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2010, 13:30 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.

Mortis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 19 wrz 2007, 20:14
Lokalizacja: Lubin/Wrocław

Post autor: Mortis » 06 kwie 2010, 13:29

założyć diesla :-P

1. bedzie więcej mocy
2. Większy moment obr.
3. mniejsze spalanie.

:-)

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 06 kwie 2010, 18:47

nie wiem czy oplacalne jest pakowac kaske w silnik 90 konny, mozna kupic cos mocniejszego na swapa jak kolega Labiel napisal, ale ja bym sie skusil, gdyby u mnie dalo rade za taka kaske zyskac te 15, 20 konikow :-D

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 06 kwie 2010, 20:08

Nie no 1200zł to nie są jakieś tak wielkie koszta.A przynajmniej wiadomo co wtedy będziesz miał pod maską(nie mam tu na myśli mocy).Ja bym się pobawił.

ramzes13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 24 sty 2007, 09:43
Lokalizacja: Wilno

Post autor: ramzes13 » 12 lip 2010, 10:18

Ostatnio miałem spotkanie z kolesiem co zakłada turbo i przerabia turbinowe silniki od audi na Litwie.
Gdy powiedziałem że zamierzam modzić swego PM'a to wyciągnął papkę z różnego rodzaju notatkami.
Co z tego wynikło - do PM pasuje wałek rozrządu od 3A czyli 2,0 82kw.
Jako że mam mini szrot i posiadam głowicę od 3A to chyba bedę zamieniał, dam znać jak pujdzie, kolektor też będzie od 3A, dwie rury, no i pewiem koleś zrobi mi lekki porting kanałów.
Silnik będzie pod LPG. Moze jeszcze przepustnica od ABK (2,0 mono), podobno jest wieksza.

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 12 lip 2010, 10:27

Za 1200zł nie zrobi raczej swapa. Jeżeli masz zdrowy silnik, wolną kasę na wydatki i przede wszytkim pewność że będziej lepiej to warto się skusić.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 12 lip 2010, 17:09

ramzes13 pisze:....
Swietnie by było jakbyś zrobił to co piszesz. Dałeś bardzo dobrą podpowiedź z kolektorem od 2.0, ja myślałem cały czas nad tym z 1,8 DZ 112km. Z wydechu też trochę momentu mozna wyciągnąć, ja teraz będę myślał na tłumikiem końcowym.

Polecam jednego sprawdzonego moda - omiń drogę powietrza przez tego rogala koło filtra tylko rurę od filtra poprowadź bezpośrednio zza lampy - trzeba w tym plastiku wyciać dziurę. Efekt na pewno zauważysz, lepiej zbiera się z niskich obrotów.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 12 lip 2010, 19:23

1.8 NE na gaźniku ma tak oryginalnie ;-) a i bym pokąbinował ze znalezieniem tłoków od NE doprężą silnik. jak masz możliwość zobacz że się różni w porównaniu z innymi 1.8 typu RU PM ...

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 12 lip 2010, 22:08

Ciekawa jest jeszcze opcja zwykłej rury średnicy wydechu zamiast tłumika środkowego - Supersprint takie coś oferuje chyba za ok. 180zł ale takie coś mozna zrobić za 50zł.

Tylko w sumie co to da ? Moment większy, inaczej przesuniety, moc ?

ramzes13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 24 sty 2007, 09:43
Lokalizacja: Wilno

Post autor: ramzes13 » 13 lip 2010, 09:13

Swego NE juz nie będę modyfikował, zakupiłem Audi 80 z silnikiem PM (Czarny Hella tyl, Kamei ospoilerowanie), te modyfikacje będą robione w niej. Zrobie fotostory napewno.
Posiadam Audi 90 na czesci wiec zawieszenie bedzie od audi 90 kompletne, nie mowiąc o innych modach.

Dodałem linka gdzie podobno sa te same dane. Po rosyjsku ale możno przetłymaczyć.

http://audiforum.ru/forum/viewtopic.php ... light=audi

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 13 lip 2010, 15:39

ramzes13 pisze: Silnik będzie pod LPG. Moze jeszcze przepustnica od ABK (2,0 mono), podobno jest wieksza.
Ja bym zaczął od pozbycia się tego czegoś tak na początek i na pewno odczujesz różnice, oczywiście na plus, a potem dalej myślał co i jak

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 lip 2010, 17:10

skoti pisze:
ramzes13 pisze: Silnik będzie pod LPG. Moze jeszcze przepustnica od ABK (2,0 mono), podobno jest wieksza.
Ja bym zaczął od pozbycia się tego czegoś tak na początek i na pewno odczujesz różnice, oczywiście na plus, a potem dalej myślał co i jak
LPG jest dobrym paliwem gdy się chce zwiększyć stopień sprężania. Nigdzie się nie dostanie paliwa mającego ponad 100 oktanów za 2,20zł.
Tylko trzeba go odpowiednio podać a na pewno nie przez mikser (znany pod nazwą: świetny dławik silnika).

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 13 lip 2010, 17:17

Eeeeeeeee nie jarzę :?: czyli moje 95/98 za 5zł jest gorsze od lpg za 2zł?!

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 lip 2010, 19:15

skoti pisze:czyli moje 95/98 za 5zł jest gorsze od lpg za 2zł?!
Pod względem właściwości przeciwdetonacjnych jest lepsza ale i tak dobrze zaprojektowane silniki na benzynę 92/95/98 oktanów jej raczej nie wykorzystają.
Przykładem może być silnik w polonezach w których te o większej mocy mają podsiniony stopień sprężania i na LPG chodzą ciszej i bardziej kulturalnie niż na benzynie.
Kiedyś był zawodnik który ścigał się na 1/4 mili Hondą (jak dobrze pamiętam) na LPG.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl