Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z Avant] pytanie laika - dziwne doładowanie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

[B4 1.9 TDI 1Z Avant] pytanie laika - dziwne doładowanie

Post autor: icemerc » 12 lip 2010, 18:25

Witam. A więc podłączyłem sobie wkońcu wskaznik doładowania TURBO. Podłącyzelm go w to miejsce jak na zdjęciu :

Obrazek[/img]

silnik nagrzany, temperatura ok więc pierwsze testy i... coś mnie zdziwiło. na luzie, jak autko stoi jak depne no powiedzmy konkretnie pod czerwone pole ( powiedzmy 4500 obr ) doładowanie wychodzi hmmm przed 1 bar... w trakcje jazdy natomaist jak depne do ok 1.2 bara pokazuje... oczywiście jak sie z 3 zbiore tak konkretnie... od 1.5 tyś wskaznik juz zaczyna sie ruszac i pokazuje 0.3-0-4 przed 3 tyś ( ok 2700 obr ) juz 1 bar, pozniej do 1.2 - 1.3 ( tak na skali licząc oczywiście ) dobija i wiecej już nie pojdzie...tzn juz więcej nie napompuje
Dlaczego sa takie różnice i czy to normlane i czy wszystko jest ok ? Czy N75 do wymiany ?

Pytanie totalnego laika wzdlędem silnika TDI ;)
Dzieki bardzo za odpowiedz ;)


PS

Dodam iz nie ma katalizatora i EGR zaslepiony

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 12 lip 2010, 20:51

Turbo pompuje wprost proporcjonalnie do ilości spalin (oczywiście, o ile zawory upustowe wcześniej się nie "odezwą"). Stojąc nie ma bata by ilość spalin była taka sama jak jadąc (jadąc w dolocie masz więcej powietrza, prawda ;-) ). To, że samochód stojąc może bardziej zakopcić wcale nie jest równoważne z tym, że więcej spalin wylatuje z rury wydechowej, spaliny mogą mieć różny kolor.

Reasumując - wszystko w porządku.

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 12 lip 2010, 20:56

u mnie przy 1500 obr jest ok 0,6 bar. później rośnie do 1,2-1,3 i po otwarciu zaworu upustowego trzyma ok 1 bar

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 14 lip 2010, 09:02

1,2 1,3 bara to raczej nie na seryjnym sofcie

WIETRZYK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 17 mar 2008, 23:19
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: WIETRZYK » 14 lip 2010, 09:08

icemerc, u mnie jest tak samo.
Im wyżesze obroty tym więcej nadmucha. Przynajmniej z tego co zauważyłem.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 14 lip 2010, 09:45

Seria powinna pompowac 0,8 bara

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 14 lip 2010, 16:51

no to uspokoiłem sie ze wszystko mam dobrze. Dziś sprawdziłem dobiło do 1.3 po czym chyba upust był i zatrzymał sie na 1.1... ( tak powiedzmy były okolice 1 bara lekko ponad )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl