Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1z] Prośba o analizę logów

Awatar użytkownika
auroxick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 gru 2008, 13:28
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

[B4 1z] Prośba o analizę logów

Post autor: auroxick » 18 lip 2010, 11:31

Witam!
Proszę o sprawdzenie logów, bo czasami przy przyspieszaniu dosyć mocno szarpie na chwile, i mam wrażenie, że czasem samochód jest naprawde mułowaty szczególnie od dołu tak jakby turbo zapóźno pompowało, ale nie wiem czy to nie od tych upałów które teraz panują. Katalizator wywalony i egr zaślepiony, wolna odma. Niestety rozpędzi się tylko do 160. Błędów nie ma i nie ma logów bs i grupy 000 bo vag niezarejestrowany- nie miałem takiej możliwości. Może te logi które mam jakoś naświetlą wam ewentualne problemy. Z góry dziękuję.

statyczne
Log (0 - 007,013,004)
Log (1 - 001,003,004)

dynamiczne
Log (2 - 008)
Log (3 - 004)
Log (4 - 011)
Log (5 - 010)
Log (6 - 003)

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 18 lip 2010, 13:56

Na początek to polecam przeczyscic przeplywomierz, albo podmienic, gdyz auto nie dostaje tyle powietrza co potrzebuje, a co do poznego rozpedzania sie turbo to niech koledzy sie wypowiedza, bo tez mam ten problem :)

Awatar użytkownika
auroxick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 gru 2008, 13:28
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

Post autor: auroxick » 18 lip 2010, 14:51

Wczoraj zaglądałem do przepływki ale nie rozbierałem jej, to siateczki są czyste. Czy da rade jakoś je wyjąć i dostać się do wkładu zeby go przemyć? Wsumie wydaje mi sie, że jak siateczki są czyste to i wkład nie powinien być zabrudzony...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lip 2010, 18:07

auroxick pisze:Wczoraj zaglądałem do przepływki ale nie rozbierałem jej, to siateczki są czyste. Czy da rade jakoś je wyjąć i dostać się do wkładu zeby go przemyć? Wsumie wydaje mi sie, że jak siateczki są czyste to i wkład nie powinien być zabrudzony...
Na logach widać że z przepływką coś nie hallo bo tnie strasznie a to że jest czysta nie znaczy że jest sprawna ;-) Szarpać ci może z powodu brudnego nastawnika ,odepnij sobie wtyczkę impulsatora w skrzyni to się przekonasz ,ciśnienie doładowania w pewnym momencie osiąga powyżej 1 bara ale raczej nie powinien łapać awaryjnego z tego powodu bo to trochę za mało

Awatar użytkownika
auroxick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 gru 2008, 13:28
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

Post autor: auroxick » 18 lip 2010, 22:35

Z tym nastawnikiem to będzie ciężko bo raz mogę przejechać 300km bez szarpnięcia a drugi raz na 300km ze 3-4x szarpnie. A co do doładowania to nie uważacie, że jest trochę za niskie w dolnym zakresie? Bo mam wrażenie, że tak turbo późno wstaje.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lip 2010, 23:05

auroxick pisze:A co do doładowania to nie uważacie, że jest trochę za niskie w dolnym zakresie? Bo mam wrażenie, że tak turbo późno wstaje.
Jak ci przepływka tnie to i komp tnie dawkę ,a co za tym idzie turbo nie ma się czym nakręcić ,w sensie mało spalin <ok>

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 19 lip 2010, 12:24

Auto jest po czipsie... podmien przeplywomierz od kogos i zrob logi....

Awatar użytkownika
auroxick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 gru 2008, 13:28
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

Post autor: auroxick » 19 lip 2010, 19:25

Właśnie nie jest po chipie, kupiłem od jakiegoś dziadka. Przepływki nie mam od kogo podmienić, przeczyszcze ją a jak to nie pomoże to kupie nową. Odezwe się na weekend bo tak w tygodniu nie mam szans grzebać. Pozdr!

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 19 lip 2010, 20:45

auroxick pisze:Właśnie nie jest po chipie, kupiłem od jakiegoś dziadka. Przepływki nie mam od kogo podmienić, przeczyszcze ją a jak to nie pomoże to kupie nową. Odezwe się na weekend bo tak w tygodniu nie mam szans grzebać. Pozdr!
Napisze inaczej... auto jest po modyfikacji mapy sterownika.
I co z tego ze kupiles od dziadka... a co dziadkowi to sie juz nie nalezy.

Awatar użytkownika
auroxick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 gru 2008, 13:28
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

Post autor: auroxick » 19 lip 2010, 21:20

dziadek kupił i jeździł 50km/h na 4. Rok jeździł i sprzedał. co się okazało to był wujek mojego kolegi z grupy no i wiem:), także musiało być dłubnięte w niemczech, Ale pewnie tylko delikatnie jest coś zmienione...?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 20 lip 2010, 09:59

auroxick pisze:dziadek kupił i jeździł 50km/h na 4. Rok jeździł i sprzedał.

po czymś takim to kolektor ssący i kanały w głowicy są drożne jakieś 30% tego co powinny mieć :shock: proponuję zajrzeć do kolektora i zafundować mu czyszczenie, dodatkowo przydałoby się oczyścić kanały dolotowe i zawory (na nich może być nawet 5mm "smoły")

jak zaślepiłeś EGR to bardzo dobrze tylko doprowadź do porządku resztę <ok> jak masz dostęp do sprężarki to możesz w bardzo prosty sposób ładnie wyczyścić kanały w głowicy + zawory bez jej ściągania (silnik ustawiasz w pozycji "zawory zamknięte" czyścisz kanał przy użyciu benzyny i pędzelka a następnie wydmuchujesz wszystko sprężonym powietrzem) oczywiście kolektor musi być zdjęty ;-)

przepływkę możesz na początek podmienić, jak będzie to samo to będziesz miał sporo roboty, sprawdź też filtr powietrza i czy nie ma nieszczelności pomiędzy przepływką a turbiną

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 20 lip 2010, 10:33

UKI_XX,czeka mnie ten sam zabieg,zawory w pozycji zamkniętej,czyli masz na mysli kręcimy wałem i ustawiamy każdy cylinder po kolei?,czy w jakiejś innej pozycji?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 20 lip 2010, 11:08

dokładnie, tylko najłatwiej jest to zrobić po zdjęciu pokrywy zaworów <ok> ten cylinder, na którym krzywki wałka rozrządu nie dotykają szklanek (hydro popychaczy zaworowych) ma zamknięte zawory i można użyć benzyny, a zawory muszą być zamknięte żeby nie dostała się benzyna z tym syfem do cylindra

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 20 lip 2010, 11:16

Zastanawiam się też nad terapią z nafty,do cylindrów celem wypłukania syfu z pierścieni,ale to dopiero przed wymianą oleju,podobno pomaga,a nie zaszkodzi.

Awatar użytkownika
auroxick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 gru 2008, 13:28
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

Post autor: auroxick » 20 lip 2010, 18:37

Dzięki UKI_XX!Filtr powietrza jest czarny i niedługo go wymienię. Niestety sam nie dam rady wyczyścić dolotu bo nie mam warunków i czasu, będe musiał się zgłosić do mechanika. Czy przy czyszczeniu dolotu trzeba ściągać turbo? Bo chyba ciężko będzie inaczej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl