Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[B4 1z] Prośba o analizę logów

Awatar użytkownika
auroxick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 gru 2008, 13:28
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

[B4 1z] Prośba o analizę logów

Post autor: auroxick » 18 lip 2010, 11:31

Witam!
Proszę o sprawdzenie logów, bo czasami przy przyspieszaniu dosyć mocno szarpie na chwile, i mam wrażenie, że czasem samochód jest naprawde mułowaty szczególnie od dołu tak jakby turbo zapóźno pompowało, ale nie wiem czy to nie od tych upałów które teraz panują. Katalizator wywalony i egr zaślepiony, wolna odma. Niestety rozpędzi się tylko do 160. Błędów nie ma i nie ma logów bs i grupy 000 bo vag niezarejestrowany- nie miałem takiej możliwości. Może te logi które mam jakoś naświetlą wam ewentualne problemy. Z góry dziękuję.

statyczne
Log (0 - 007,013,004)
Log (1 - 001,003,004)

dynamiczne
Log (2 - 008)
Log (3 - 004)
Log (4 - 011)
Log (5 - 010)
Log (6 - 003)

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 18 lip 2010, 13:56

Na początek to polecam przeczyscic przeplywomierz, albo podmienic, gdyz auto nie dostaje tyle powietrza co potrzebuje, a co do poznego rozpedzania sie turbo to niech koledzy sie wypowiedza, bo tez mam ten problem :)

Awatar użytkownika
auroxick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 gru 2008, 13:28
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

Post autor: auroxick » 18 lip 2010, 14:51

Wczoraj zaglądałem do przepływki ale nie rozbierałem jej, to siateczki są czyste. Czy da rade jakoś je wyjąć i dostać się do wkładu zeby go przemyć? Wsumie wydaje mi sie, że jak siateczki są czyste to i wkład nie powinien być zabrudzony...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6166
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lip 2010, 18:07

auroxick pisze:Wczoraj zaglądałem do przepływki ale nie rozbierałem jej, to siateczki są czyste. Czy da rade jakoś je wyjąć i dostać się do wkładu zeby go przemyć? Wsumie wydaje mi sie, że jak siateczki są czyste to i wkład nie powinien być zabrudzony...
Na logach widać że z przepływką coś nie hallo bo tnie strasznie a to że jest czysta nie znaczy że jest sprawna ;-) Szarpać ci może z powodu brudnego nastawnika ,odepnij sobie wtyczkę impulsatora w skrzyni to się przekonasz ,ciśnienie doładowania w pewnym momencie osiąga powyżej 1 bara ale raczej nie powinien łapać awaryjnego z tego powodu bo to trochę za mało

Awatar użytkownika
auroxick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 gru 2008, 13:28
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

Post autor: auroxick » 18 lip 2010, 22:35

Z tym nastawnikiem to będzie ciężko bo raz mogę przejechać 300km bez szarpnięcia a drugi raz na 300km ze 3-4x szarpnie. A co do doładowania to nie uważacie, że jest trochę za niskie w dolnym zakresie? Bo mam wrażenie, że tak turbo późno wstaje.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6166
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lip 2010, 23:05

auroxick pisze:A co do doładowania to nie uważacie, że jest trochę za niskie w dolnym zakresie? Bo mam wrażenie, że tak turbo późno wstaje.
Jak ci przepływka tnie to i komp tnie dawkę ,a co za tym idzie turbo nie ma się czym nakręcić ,w sensie mało spalin <ok>

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 19 lip 2010, 12:24

Auto jest po czipsie... podmien przeplywomierz od kogos i zrob logi....

Awatar użytkownika
auroxick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 gru 2008, 13:28
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

Post autor: auroxick » 19 lip 2010, 19:25

Właśnie nie jest po chipie, kupiłem od jakiegoś dziadka. Przepływki nie mam od kogo podmienić, przeczyszcze ją a jak to nie pomoże to kupie nową. Odezwe się na weekend bo tak w tygodniu nie mam szans grzebać. Pozdr!

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 19 lip 2010, 20:45

auroxick pisze:Właśnie nie jest po chipie, kupiłem od jakiegoś dziadka. Przepływki nie mam od kogo podmienić, przeczyszcze ją a jak to nie pomoże to kupie nową. Odezwe się na weekend bo tak w tygodniu nie mam szans grzebać. Pozdr!
Napisze inaczej... auto jest po modyfikacji mapy sterownika.
I co z tego ze kupiles od dziadka... a co dziadkowi to sie juz nie nalezy.

Awatar użytkownika
auroxick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 gru 2008, 13:28
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

Post autor: auroxick » 19 lip 2010, 21:20

dziadek kupił i jeździł 50km/h na 4. Rok jeździł i sprzedał. co się okazało to był wujek mojego kolegi z grupy no i wiem:), także musiało być dłubnięte w niemczech, Ale pewnie tylko delikatnie jest coś zmienione...?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 20 lip 2010, 09:59

auroxick pisze:dziadek kupił i jeździł 50km/h na 4. Rok jeździł i sprzedał.

po czymś takim to kolektor ssący i kanały w głowicy są drożne jakieś 30% tego co powinny mieć :shock: proponuję zajrzeć do kolektora i zafundować mu czyszczenie, dodatkowo przydałoby się oczyścić kanały dolotowe i zawory (na nich może być nawet 5mm "smoły")

jak zaślepiłeś EGR to bardzo dobrze tylko doprowadź do porządku resztę <ok> jak masz dostęp do sprężarki to możesz w bardzo prosty sposób ładnie wyczyścić kanały w głowicy + zawory bez jej ściągania (silnik ustawiasz w pozycji "zawory zamknięte" czyścisz kanał przy użyciu benzyny i pędzelka a następnie wydmuchujesz wszystko sprężonym powietrzem) oczywiście kolektor musi być zdjęty ;-)

przepływkę możesz na początek podmienić, jak będzie to samo to będziesz miał sporo roboty, sprawdź też filtr powietrza i czy nie ma nieszczelności pomiędzy przepływką a turbiną

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 20 lip 2010, 10:33

UKI_XX,czeka mnie ten sam zabieg,zawory w pozycji zamkniętej,czyli masz na mysli kręcimy wałem i ustawiamy każdy cylinder po kolei?,czy w jakiejś innej pozycji?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 20 lip 2010, 11:08

dokładnie, tylko najłatwiej jest to zrobić po zdjęciu pokrywy zaworów <ok> ten cylinder, na którym krzywki wałka rozrządu nie dotykają szklanek (hydro popychaczy zaworowych) ma zamknięte zawory i można użyć benzyny, a zawory muszą być zamknięte żeby nie dostała się benzyna z tym syfem do cylindra

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 20 lip 2010, 11:16

Zastanawiam się też nad terapią z nafty,do cylindrów celem wypłukania syfu z pierścieni,ale to dopiero przed wymianą oleju,podobno pomaga,a nie zaszkodzi.

Awatar użytkownika
auroxick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 gru 2008, 13:28
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

Post autor: auroxick » 20 lip 2010, 18:37

Dzięki UKI_XX!Filtr powietrza jest czarny i niedługo go wymienię. Niestety sam nie dam rady wyczyścić dolotu bo nie mam warunków i czasu, będe musiał się zgłosić do mechanika. Czy przy czyszczeniu dolotu trzeba ściągać turbo? Bo chyba ciężko będzie inaczej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl