Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] Prośba o pomoc z przepływomierzem.

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
mlodyLipa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 11 lip 2010, 21:51
Lokalizacja: KRAKÓW

[B4 2.8 AAH] Prośba o pomoc z przepływomierzem.

Post autor: mlodyLipa » 16 lip 2010, 12:49

Witam wszystkich
Jestem posiadaczem Audi od 3 dni i mam taką prośbę.
Proszę o pomoc w analizie danych zawartych w tabelce.
Mam odczucie jakby silnik tracił moc w zakresie 5500-6000obr/min.
Kolejny problem, to obroty na biegu jałowym, które z 800 po chwili spadają na jakieś 700 i silnik zaczyna pracować nierówno.
Sprawdzałem przepływomierz VAG-iem i chciałbym wiedzież jakie powinny być wartości nominalne zasysanego powietrza dla silnika 2.8 AAH z napędem Quattro.
Z góry dziękuję za pomoc.


Obrazek
Ostatnio zmieniony 16 lip 2010, 14:16 przez mlodyLipa, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 17 lip 2010, 08:55

Przepływka niedomaga max masz 104g/s a w Twoim silniku powinno byc 130-140g/s pod warunkiem ze silnik jest w dobrej kondycji i masz szczelny dolot oraz działa skracanie dolotu.

mlodyLipa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 11 lip 2010, 21:51
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: mlodyLipa » 20 lip 2010, 12:03

dzięi za odpowiedź.
jesteś przekonany, że ma być 130-140?- może masz jakieś dane serwisowe?
jeżeli tak to zmienię przepływkę. zmiana długości kolektora ssącego działa, a układ dolotowy jest szczelny.
A co z wolnymi obrotami?
dziś okazało się że mam jekieś brzęczące części w wydechu końcowym, czy ma to wpływ na przelot spalin i pracę silnika?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 lip 2010, 12:13

Co do brzęczącego wydechu to mógł się w środku wypalić i zatkać wylot. Przez to cylindry nie opróżniają się tak dobrze ze spalin i mogą przyjąć mniej powietrza.

mlodyLipa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 11 lip 2010, 21:51
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: mlodyLipa » 20 lip 2010, 14:09

jutro jadę z wydechm do Zabierzowa, zobaczymy jak będzie po naprawie
dzięki

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 lip 2010, 15:17

Zobacz jeszcze katalizatory może już się któryś rozsypał. I wymień filtr powietrza jeśli dawno nie był wymieniany.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 20 lip 2010, 15:25

Przepływka powinna pokazywac 80% mocy max silnika czyli w Twoim przypadku 80% z 174Km daje wartosc 139g/s ale rozbierznosc 5% jest w normie.

mlodyLipa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 11 lip 2010, 21:51
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: mlodyLipa » 21 lip 2010, 12:15

dziękuję za odpowiedzi.
ktoś wyciął katy, a pozostałości po nich znajdują się w wydechu końcowym :-D .
zakładam dwa tłumiki rozprężeniowe.
jutro wyczyszczę przepustnicę oraz krokowy, zobaczymy jaki będzie efekt.
jeżeli chodzi o przepływomierz, to wychodzi na to, że z moim jest coś nie tak.
pomiary były robione przy temp. powietrza ok. 36 stopni, nie wiem czy to ma wpływ na wynik.
nowy przepływomierz to koszt ok.450zł. może ktoś ma na podmiankę na terenie Krakowa?

[ Dodano: 2010-07-22, 10:48 ]
Dziś wróciłem z warsztatu z nowymi wydechami zamiast katalizatorów oraz wyczyszczonym tłumikiem końcowym. Samochód jest dużo cichszy( nie ma metalicznego dźwięku pomiędzy 2000 - 3000 obr/min) i równiej pracuję na wolnych obrotach, ale zauważyłem następny problem: odcięcie zapłonu na 2 biegu mam równo przy 6000 obr/min. Co to może być?

[ Dodano: 2010-07-24, 13:37 ]
po wyczyszczeniu przepływki, przepustnicy, silnika krokowego oraz po dokręceniu kolektora ssącego i wymiany świec auto zaczeło pracować "prawie" równo. Odnośnie odcięcia zapłonu założyłem nowy temat.
WSZYSTKIM DZIĘKUJĘ ZA POMOC.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl