Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8] Projekt Kompressor i inne modyfikacje - foto

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 28 lip 2010, 20:04

Dziki pisze:ogólnego przekonania ja bym tu widział wykres z hamowni ;-)
I taki wykres może niestety pokazać że wyjdzie mniejsza moc niż po zrobieniu samego wydechu i ostrzejszym wałku ;-)

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 28 lip 2010, 20:39

Kolego GerB3 z tego silnika dało by rade zrobić 150 KM na wolnossącym ale pytanie przy jakich obrotach by on miał te 150 KM i max moment obrotowy a wolne obroty ? Myslę, że powyżej 4000 obrotów ten silnik by zaczął ciągnąć. Miałem taki sportowy wałek wiec wiem coś na ten temat. Od dołu auto ma strasznego mula. Kompresor dmucha już od 1000 obrotów więc nie trzeba go wysoko piłować. Na kompresorze w bardzo łatwy sposób można zwiększyć wartość momentu obrotowego i moc maksymalną poprzez zmianę przełożenia na kompresorze ( zmniejszyć koło pasowe)

Mój projekt nie jest jeszcze skończony, to co jeszcze zrobię napisałem wyżej. Jeżeli zrobię wszystko co mam w planach to postaram się pojechać na hamownię i przedstawić wam wykres przebiegu momentu obrotowego i mocy max.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 28 lip 2010, 21:11

Ale zrób jak możesz jeszcze filmik z jazdy i przyspieszenia chociaż krótki bo na obroty ładnie wchodzi.

Nie wiem jak ten silnik chodził przed tymi modami ale na jednopunktcie i tak dopiero od 3000tys zaczyna ciągnąć.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 28 lip 2010, 23:59

turbofin pisze:Mój projekt nie jest jeszcze skończony
skoro tak to jeszcze poczekać zostaje na wykresik :-(
ale te 1tys wolnych obrotów to myśle wzgledem cieżkiej regulacji nie jest źle <ok>

Awatar użytkownika
Spetsnaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 08 cze 2009, 23:05
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: Spetsnaz » 29 lip 2010, 22:02

I to jest to, a mówią że ten silnik się do niczego nie nadaje heh :-P
Jeszcze kolego, jakbyś był tak miły podać przybliżone koszty tych modów do tej pory to myślę ze byśmy byli wszyscy wdzięczni ;-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 29 lip 2010, 22:37

Labiel pisze:
Dziki pisze:no nie powiem obrotomierz szybciej reaguje jak przy standardowym 1.8 ;-)
To też kurcze właśnie mi się tak wydawało że coś strasznie szybko wchodzi na obroty.
szybko bo gaźnik ma przed kompresorem i mieszanka leci od razu na wirujące łopatki a nie łączy się gdzieś dalej, dodatkowo w kompresorze następuje idealne wymieszanie gazu z paliwem i ma mieszankę w 100% homogeniczną, która generuje max. moc ;-)

tylko jest jeden problem, a mianowicie cały dolot musi być szczelny bo w razie małej dziurki za kompresorem może zrobić się bardzo nieciekawie :-/

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 29 lip 2010, 23:10

A no właśnie kolego Spetsnaz tuningując 23 - letnie audi chciałem coś udowodnić sobie i innym. Fajnie jest widzieć minę kolesia ze 150 konnej bmki zostającej w tyle :mrgreen:

Ciężko będzie określić koszta, ponieważ wykorzystałem do projektu większość części, które akurat miałem, ale postaram się. Na początek musiałem zakupić kompresor m 45 - 1000 zł, gaźnik od poloneza - 50 zł, rura + kolanka 120 zł, blacha pod flaszę 30 zł, kolo pasowe na wal korbowy 40 zł, płaskownik - 20 zł plus węże do wody, objemki, śrubki, nakrętki itp. ale nie będę wchodził w szczegóły. Myślę, że w 1500 zł można się spokojnie zmieścić nie licząc robocizny. Ja akurat wszystko robiłem sam z wyjątkiem spawania. Zajęło mi to dwa tygodnie pracując po 12 godzin dziennie.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 30 lip 2010, 10:59

turbofin, Szukam M62 ze sterowaniem el./sprzęgiełkiem.Poszedłeś w M45 bo taki się trafił czy z wyboru?Jest spory problem z puszczaniem mieszanki w kompresor.Jeśli za kompresorem coś się rozszczelni to będziesz miał duże bum w komorze silnika.Za duże.
Jak rozwiązałeś problem z przeładowaniem?Jak odpuścisz gaz i zamkniesz przepustnicę to kompresor dalej pompuje...i to mieszankę...przecież nie wypuścisz nadmiaru nigdzie bo to jest bum-bum mieszanka a nie powietrze.M62 może się rozłączać jak ogarniesz sterowanie.
Bombowa fura ;-)

[ Dodano: 2010-07-30, 11:04 ]
UKI_XX pisze:wymieszanie gazu z paliwem i ma mieszankę w 100% homogeniczną, która generuje max. moc ;-)
gazu z powietrzem...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 lip 2010, 12:51

luk_OP_Q89 pisze:Jak rozwiązałeś problem z przeładowaniem?Jak odpuścisz gaz i zamkniesz przepustnicę to kompresor dalej pompuje...
Wcześniej kolega wcześnij wyjaśnił że dał przepustnicę przed kompresorem co ma rozwiązać problem przeładowania.

Aby podać gaz bliżej kolektora można by spróbować zastosować blosa i odpowiedni parownik z kompensacją aby mógł puścić gaz w rurę z nadciśnieniem.
http://www.forum.alfaholicy.org/lpg_zon ... _blos.html
http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=6760

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 30 lip 2010, 15:56

aldi pisze:Aby podać gaz bliżej kolektora można by spróbować zastosować blosa i odpowiedni parownik z kompensacją aby mógł puścić gaz w rurę z nadciśnieniem.
Tak tylko że blos też jest podciśnienowy więc przy nadciśnieniu nie będzie latało...nie może być za kompresorem.

[ Dodano: 2010-07-30, 16:01 ]
aldi pisze:Wcześniej kolega wcześnij wyjaśnił że dał przepustnicę przed kompresorem co ma rozwiązać problem przeładowania.
Czyli przy odjętym pedale gazu dopływ do kompresora jest zamknięty a ten wytwarza podciśnienie w układzie.Bo przy zamkniętej przepustnicy dopływ do kmpresora jest zamknięty a on dalej kręci...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 lip 2010, 16:42

luk_OP_Q89 pisze:
aldi pisze:Aby podać gaz bliżej kolektora można by spróbować zastosować blosa i odpowiedni parownik z kompensacją aby mógł puścić gaz w rurę z nadciśnieniem.
Tak tylko że blos też jest podciśnienowy więc przy nadciśnieniu nie będzie latało...nie może być za kompresorem.
W tematach do których dałem link wcześniej było o wrzuceniu blosa w układ nadciśnieniowy.
Człowiekowi z klubu alfy się to udało a z LPG forum próbował doprowadzić taki układ do działania.
Ale to chyba zagadnienie na całkiem oddzielny temat.

kaline1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kaline1984 » 31 lip 2010, 15:16

Witam.Czyli zaczynając od kolektora ssącego graty to: kompresor, gaz (dwa reduktory) gaźnik i filtr.Czy tak?

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 02 sie 2010, 00:25

luk_OP_Q89, zastosowałem kompresor m45 bo taki akurat wystarczy do tego silnika, policz sobie zapotrzebowanie silnika na powietrze przy 6000 obrotach, korzystając z mapy kompresora, uwzględniając przy tym doładowanie jakie chcesz uzyskać i otrzymasz obroty z jakimi powinien kręcić się kompresor.

Zaczynając od kolektora ssącego graty to :kompresor, gaźnik, gaz (dwa reduktory) i filtr.

aldi, zastosowanie reduktora z kompensacją może być ciekawym pomysłem tylko trzeba by się zastanowić, czy np. taki reduktor by u mnie poprawnie działał. Na wolnych obrotach przy max podciśnieniu musiałby dawać minimalną dawkę gazu a wraz ze wzrostem ciśnienia ciśnienie gazu by musiało wzrastać. Reduktor do turbo montowany jest między turbiną a przepustnicą i po zamknięciu przepustnicy na wolnych obrotach podciśnienie jest minimalne. Jeżeli dało by radę ustawić ten reduktor tak aby przy powiedzmy podciśnieniu na wolnych obrotach - 0,5 bara wraz ze wzrostem ciśnienia w dolocie dawał on proporcjonalnie do powietrza więcej gazu to powinno to dobrze działać ( odwrotna zasada jak przy reduktorze podciśnieniowym) ;-)

Awatar użytkownika
ślepak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 597
Rejestracja: 25 gru 2007, 17:53
Lokalizacja: Warendorf

Post autor: ślepak » 02 sie 2010, 02:03

gratuluje pomysłu i przede wszystkim jego realizacji. Czekam na jakiś filmik

kaline1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kaline1984 » 05 sie 2010, 21:37

Porównując to co pisze Grzesiek do osiągów innych silników Audi80 wolnossących to wypada na silnik 2,8 ( 174km).Jego 1,8 czyżby zyskał około 70km, przy doładowaniu około 0,1-0,2 i części z poloneza. Jak to możliwe?Pytam z czystej ciekawości i troski o swój silnik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl