I taki wykres może niestety pokazać że wyjdzie mniejsza moc niż po zrobieniu samego wydechu i ostrzejszym wałkuDziki pisze:ogólnego przekonania ja bym tu widział wykres z hamowni
[b3 1.8] Projekt Kompressor i inne modyfikacje - foto
Kolego GerB3 z tego silnika dało by rade zrobić 150 KM na wolnossącym ale pytanie przy jakich obrotach by on miał te 150 KM i max moment obrotowy a wolne obroty ? Myslę, że powyżej 4000 obrotów ten silnik by zaczął ciągnąć. Miałem taki sportowy wałek wiec wiem coś na ten temat. Od dołu auto ma strasznego mula. Kompresor dmucha już od 1000 obrotów więc nie trzeba go wysoko piłować. Na kompresorze w bardzo łatwy sposób można zwiększyć wartość momentu obrotowego i moc maksymalną poprzez zmianę przełożenia na kompresorze ( zmniejszyć koło pasowe)
Mój projekt nie jest jeszcze skończony, to co jeszcze zrobię napisałem wyżej. Jeżeli zrobię wszystko co mam w planach to postaram się pojechać na hamownię i przedstawić wam wykres przebiegu momentu obrotowego i mocy max.
Mój projekt nie jest jeszcze skończony, to co jeszcze zrobię napisałem wyżej. Jeżeli zrobię wszystko co mam w planach to postaram się pojechać na hamownię i przedstawić wam wykres przebiegu momentu obrotowego i mocy max.
szybko bo gaźnik ma przed kompresorem i mieszanka leci od razu na wirujące łopatki a nie łączy się gdzieś dalej, dodatkowo w kompresorze następuje idealne wymieszanie gazu z paliwem i ma mieszankę w 100% homogeniczną, która generuje max. mocLabiel pisze:To też kurcze właśnie mi się tak wydawało że coś strasznie szybko wchodzi na obroty.Dziki pisze:no nie powiem obrotomierz szybciej reaguje jak przy standardowym 1.8
tylko jest jeden problem, a mianowicie cały dolot musi być szczelny bo w razie małej dziurki za kompresorem może zrobić się bardzo nieciekawie
A no właśnie kolego Spetsnaz tuningując 23 - letnie audi chciałem coś udowodnić sobie i innym. Fajnie jest widzieć minę kolesia ze 150 konnej bmki zostającej w tyle :mrgreen:
Ciężko będzie określić koszta, ponieważ wykorzystałem do projektu większość części, które akurat miałem, ale postaram się. Na początek musiałem zakupić kompresor m 45 - 1000 zł, gaźnik od poloneza - 50 zł, rura + kolanka 120 zł, blacha pod flaszę 30 zł, kolo pasowe na wal korbowy 40 zł, płaskownik - 20 zł plus węże do wody, objemki, śrubki, nakrętki itp. ale nie będę wchodził w szczegóły. Myślę, że w 1500 zł można się spokojnie zmieścić nie licząc robocizny. Ja akurat wszystko robiłem sam z wyjątkiem spawania. Zajęło mi to dwa tygodnie pracując po 12 godzin dziennie.
Ciężko będzie określić koszta, ponieważ wykorzystałem do projektu większość części, które akurat miałem, ale postaram się. Na początek musiałem zakupić kompresor m 45 - 1000 zł, gaźnik od poloneza - 50 zł, rura + kolanka 120 zł, blacha pod flaszę 30 zł, kolo pasowe na wal korbowy 40 zł, płaskownik - 20 zł plus węże do wody, objemki, śrubki, nakrętki itp. ale nie będę wchodził w szczegóły. Myślę, że w 1500 zł można się spokojnie zmieścić nie licząc robocizny. Ja akurat wszystko robiłem sam z wyjątkiem spawania. Zajęło mi to dwa tygodnie pracując po 12 godzin dziennie.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
turbofin, Szukam M62 ze sterowaniem el./sprzęgiełkiem.Poszedłeś w M45 bo taki się trafił czy z wyboru?Jest spory problem z puszczaniem mieszanki w kompresor.Jeśli za kompresorem coś się rozszczelni to będziesz miał duże bum w komorze silnika.Za duże.
Jak rozwiązałeś problem z przeładowaniem?Jak odpuścisz gaz i zamkniesz przepustnicę to kompresor dalej pompuje...i to mieszankę...przecież nie wypuścisz nadmiaru nigdzie bo to jest bum-bum mieszanka a nie powietrze.M62 może się rozłączać jak ogarniesz sterowanie.
Bombowa fura
[ Dodano: 2010-07-30, 11:04 ]
Jak rozwiązałeś problem z przeładowaniem?Jak odpuścisz gaz i zamkniesz przepustnicę to kompresor dalej pompuje...i to mieszankę...przecież nie wypuścisz nadmiaru nigdzie bo to jest bum-bum mieszanka a nie powietrze.M62 może się rozłączać jak ogarniesz sterowanie.
Bombowa fura
[ Dodano: 2010-07-30, 11:04 ]
gazu z powietrzem...UKI_XX pisze:wymieszanie gazu z paliwem i ma mieszankę w 100% homogeniczną, która generuje max. moc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wcześniej kolega wcześnij wyjaśnił że dał przepustnicę przed kompresorem co ma rozwiązać problem przeładowania.luk_OP_Q89 pisze:Jak rozwiązałeś problem z przeładowaniem?Jak odpuścisz gaz i zamkniesz przepustnicę to kompresor dalej pompuje...
Aby podać gaz bliżej kolektora można by spróbować zastosować blosa i odpowiedni parownik z kompensacją aby mógł puścić gaz w rurę z nadciśnieniem.
http://www.forum.alfaholicy.org/lpg_zon ... _blos.html
http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=6760
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Tak tylko że blos też jest podciśnienowy więc przy nadciśnieniu nie będzie latało...nie może być za kompresorem.aldi pisze:Aby podać gaz bliżej kolektora można by spróbować zastosować blosa i odpowiedni parownik z kompensacją aby mógł puścić gaz w rurę z nadciśnieniem.
[ Dodano: 2010-07-30, 16:01 ]
Czyli przy odjętym pedale gazu dopływ do kompresora jest zamknięty a ten wytwarza podciśnienie w układzie.Bo przy zamkniętej przepustnicy dopływ do kmpresora jest zamknięty a on dalej kręci...aldi pisze:Wcześniej kolega wcześnij wyjaśnił że dał przepustnicę przed kompresorem co ma rozwiązać problem przeładowania.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W tematach do których dałem link wcześniej było o wrzuceniu blosa w układ nadciśnieniowy.luk_OP_Q89 pisze:Tak tylko że blos też jest podciśnienowy więc przy nadciśnieniu nie będzie latało...nie może być za kompresorem.aldi pisze:Aby podać gaz bliżej kolektora można by spróbować zastosować blosa i odpowiedni parownik z kompensacją aby mógł puścić gaz w rurę z nadciśnieniem.
Człowiekowi z klubu alfy się to udało a z LPG forum próbował doprowadzić taki układ do działania.
Ale to chyba zagadnienie na całkiem oddzielny temat.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
- Lokalizacja: Białystok
luk_OP_Q89, zastosowałem kompresor m45 bo taki akurat wystarczy do tego silnika, policz sobie zapotrzebowanie silnika na powietrze przy 6000 obrotach, korzystając z mapy kompresora, uwzględniając przy tym doładowanie jakie chcesz uzyskać i otrzymasz obroty z jakimi powinien kręcić się kompresor.
Zaczynając od kolektora ssącego graty to :kompresor, gaźnik, gaz (dwa reduktory) i filtr.
aldi, zastosowanie reduktora z kompensacją może być ciekawym pomysłem tylko trzeba by się zastanowić, czy np. taki reduktor by u mnie poprawnie działał. Na wolnych obrotach przy max podciśnieniu musiałby dawać minimalną dawkę gazu a wraz ze wzrostem ciśnienia ciśnienie gazu by musiało wzrastać. Reduktor do turbo montowany jest między turbiną a przepustnicą i po zamknięciu przepustnicy na wolnych obrotach podciśnienie jest minimalne. Jeżeli dało by radę ustawić ten reduktor tak aby przy powiedzmy podciśnieniu na wolnych obrotach - 0,5 bara wraz ze wzrostem ciśnienia w dolocie dawał on proporcjonalnie do powietrza więcej gazu to powinno to dobrze działać ( odwrotna zasada jak przy reduktorze podciśnieniowym)
Zaczynając od kolektora ssącego graty to :kompresor, gaźnik, gaz (dwa reduktory) i filtr.
aldi, zastosowanie reduktora z kompensacją może być ciekawym pomysłem tylko trzeba by się zastanowić, czy np. taki reduktor by u mnie poprawnie działał. Na wolnych obrotach przy max podciśnieniu musiałby dawać minimalną dawkę gazu a wraz ze wzrostem ciśnienia ciśnienie gazu by musiało wzrastać. Reduktor do turbo montowany jest między turbiną a przepustnicą i po zamknięciu przepustnicy na wolnych obrotach podciśnienie jest minimalne. Jeżeli dało by radę ustawić ten reduktor tak aby przy powiedzmy podciśnieniu na wolnych obrotach - 0,5 bara wraz ze wzrostem ciśnienia w dolocie dawał on proporcjonalnie do powietrza więcej gazu to powinno to dobrze działać ( odwrotna zasada jak przy reduktorze podciśnieniowym)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
- Lokalizacja: Białystok