Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] ilość oleju w silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4645
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 18 cze 2007, 21:55

Krzysztof_Suliko pisze:kręce go 3500 obrotów
dobrze krecisz

tomekB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:09
Lokalizacja: Żywiec

Re: [80 B4 2.0 ABK] ilość oleju w silniku

Post autor: tomekB3 » 19 cze 2007, 22:38

Krzysztof_Suliko pisze:Witam.

Intersuje mnie ile mniej wiecej jest oleju w silniku kiedy na bagnecie jest poziom MAX a ile kiedy jest MIN. Pytam, bo przy wymianie oleju kumpel zalał mi na MAX. Po 2650 km poziom oleju osiągnął wartość MIN. Czy to jest normalne "branie oleju" ?

Pozdrawiam
A czy przypadkiem twoje auto nie stało przez dłuższy czas? W moim przypadku tak właśnie było. Moja B3 przez dłuższy okres nie jeździła i później pożarła mi pół litra oleju po przejechaniu 1000km.
Po uzupełnieniu już nie bierze. Proponuję abyś uzupełnił olej i kontrolował stan oleju. Jeśli nie przestanie brać to pozostaje remont . Pamiętaj też, żeby nie uzupełniać do max tylko do 3/4 poziomu podziałki. Pozdrawiam.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 22 cze 2007, 20:42

tomekB3 pisze:A czy przypadkiem twoje auto nie stało przez dłuższy czas?
Nie nie, autem jeżdze co dziennie, robie jakies 25 km dziennie. Dolałem do połowy miarki i będe obserwował. Robiłem ostatnio rozrząd i mechanik wymienił mi odrazu uszczelke pod pokrywą zaworów, podobno popuszczała od strony koła z zębami.

Spotkałem się jeszcze z opinią , że jak się jeździ na gazie to bierze olej w większej ilości niż jadąc na benzynie... Czy to jest możliwe ??

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 22 cze 2007, 21:39

Krzysztof_Suliko pisze:Spotkałem się jeszcze z opinią , że jak się jeździ na gazie to bierze olej w większej ilości niż jadąc na benzynie... Czy to jest możliwe ??
nie jest to prawda , zalezy to od stylu jazdy jak deptasz i kręcisz silnik to pali olej jak jezdzisz spokojnie to nie bierze nic , mój ojciec w ABT na gazie nic nie dolewa :mrgreen:

smukly_joe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 04 kwie 2007, 09:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: smukly_joe » 28 kwie 2010, 21:12

Witam

Zauważyłem ostatnio, że mój samochód zaczął brać więcej oleju. Olej ubywa tylko przy jeździe w trasie (jazda spokojna, do 120km/h). Bierze wtedy ok. 0,5l na 1000km.

Głównie jeżdżę po Warszawie (korki, często wyższe obroty przy przyspieszaniu) i wtedy w ogóle nie widzę ubywania oleju.

Przejmować się tym? Czy na razie czekać na "postępy"? :)

pozdro!

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 28 kwie 2010, 21:30

od minimum do maximum jest cos ok.1 litra oleju nie jestem pewny czy dokładnie litr u mnie tez łyka olej ale małymi kroczkami zblizam sie do zrobienia całkowicie głowicy wiec luzik

Awatar użytkownika
DARODIABEL75
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 11 sie 2009, 17:05
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: DARODIABEL75 » 05 maja 2010, 21:13

Jeśli lejesz olej 10w40 to przejdź na badziej gęst 15w40 i na jakis czas spokuj...
A jeśli będziesz jeżdził dalej na takim jak jeżdzisz to pilnuj poziomu oleju i już :-P
Wszystko jest ok nasze niunie mają już przecież swoje latka. Więca jak napisał sąsiad tomek1982, luzik

POLKIMEN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 29 kwie 2008, 14:13
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: POLKIMEN » 31 lip 2010, 15:48

Witam :-) Mam ten sam problem z braniem oleju :-| Bierze ok 0.5l na 1000km.Byłem dzisiaj u mechanika i chciałem zmienić uszczelniacze :-D Ale mechanik powiedział żeby pierścienie też wymienić ponieważ jak góra będzie szczelna to więcej oleju może ciągnąć przez pierścienie :-/ I teraz nie wiem co robić? Opłaca sie taki remont czy wystarczy wymienić te uszczelniacze?
Pozdro POLKIMEN

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 31 lip 2010, 16:11

POLKIMEN pisze:Opłaca sie taki remont czy wystarczy wymienić te uszczelniacze?
Wymień uszczelniacze bo to może zupełnie rozwiązać twój problem. Tylko nie daj sie przekręcić na zdejmowanie głowicy, bo da sie to zrobić bez zdejmowania i zminimalizuje koszty. Jeśli po wymianie uszczelniaczy będzie brał olej - będziesz myślał co dalej ;-)

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 01 sie 2010, 19:22

percevalle pisze:
POLKIMEN pisze:Opłaca sie taki remont czy wystarczy wymienić te uszczelniacze?
Wymień uszczelniacze bo to może zupełnie rozwiązać twój problem. Tylko nie daj sie przekręcić na zdejmowanie głowicy, bo da sie to zrobić bez zdejmowania i zminimalizuje koszty. Jeśli po wymianie uszczelniaczy będzie brał olej - będziesz myślał co dalej ;-)
dokładnie. było na forum sporo o wymianie uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy więc jeśli interesuje Cię ten temat, to poszukaj.

Temat już raczej wyczerpany więc zamykam.

Zablokowany

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl